Citat:
Ursprungligen postat av
TjackMatt123
Jag vet att man kan anmäla inlägg, men varför ska man vara tvungen att att ett "jobb" framför sig när man ska sitta på flashback. Helt felfritt förstår jag att det kan vara svårt att uppnå, men men..
Varför sparar man på dom användarna som bara skriver off-topic och bumbar gamla trådar med totalt ointressanta inlägg.
Varför? i mina ögon så är det enbart för att det ska se ut som om flashback har mycket bra användare (vilket det iofs finns) men att det ska se bättre ut än det är.
Det finns ju ingen som helst mening med att ha kvar en användare som inte tillför något, utan bara bryter mot regler och gör tiden för andra användare på flashback mer jobbig än nödvändigt.
RP:ar du inte så kommer debattförstörarna inte att varnas och kastas ut i den omfattning och hastighet som du önskar - så enkelt är det. Det finns inte en chans i helvete att vi moderatorer ska hinna läsa igenom alla trådar eller att punktmarkera tramsare. Den tiden finns inte, forumet är alldeles för stort.
Jämför med att ringa polisen om du ser en pågående misshandel eller bilstöld. Begär du att polisen genom fjärrskådning ska veta att en bil håller på att stjälas från Flashbackgatan 7, bara för att du inte vill ta på dig "jobbet" att ringa 112?
Polisen patrullerar i sina bilar och ingriper mot den brottslighet de råkar få syn på, vilket är en väldigt liten del. Allt annat kommer ifrån deras radio. Samma sak med moderatorerna. Vi läser trådar (patrullerar) och plockar inlägg här och där, men för att kunna städa effektivt behöver vi rapporter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Endofin
Du vill ha det snyggt och städat, men du vill inte lyfta ett finger för att hjälpa till? Ett enkelt jävla klick har du väl tid med? Ungefär som att klaga på sin flickvän för hon inte städar sin lägenhet tillräckligt bra för din egen smak, fast du själv bor där.
Vi alla tillhör Flashback, vill ha det snyggt och fint så får vi alla hjälpas åt.
Exakt, vi har alla ett ansvar för att göra forumet bättre. Dels genom att tänka först och skriva sen. Dels genom att rapportera skräp som förstör samtalet och bryter mot reglerna. Vet hur många gånger jag skrivit om hur viktigt det är att medlemmarna rapporterar regelbrott, men det tål att upprepas igen.