2014-01-22, 15:34
Medlem
Du vill ha det snyggt och städat, men du vill inte lyfta ett finger för att hjälpa till? Ett enkelt jävla klick har du väl tid med? Ungefär som att klaga på sin flickvän för hon inte städar sin lägenhet tillräckligt bra för din egen smak, fast du själv bor där.
Vi alla tillhör Flashback, vill ha det snyggt och fint så får vi alla hjälpas åt.
Citera
2014-01-22, 16:32
Medlem
Jokerswes avatar
Det typiska bitterfittan syndromet hos TS.
Och jo TS, jag har ett liv, älskar det varje minut
Jo, jag är äldre än 18
Korkad? Nah, lite seg ibland möjligtvis.

Sen brister det i din "vuxen logik" att dra förhastade slutsatser om mitt liv och intelligens i form av personangrepp och nedvärderande kommentarer.

Vem är barnrumpan här egentligen ?
Citera
2014-01-22, 16:44
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Du vill ha det snyggt och städat, men du vill inte lyfta ett finger för att hjälpa till? Ett enkelt jävla klick har du väl tid med? Ungefär som att klaga på sin flickvän för hon inte städar sin lägenhet tillräckligt bra för din egen smak, fast du själv bor där.
Vi alla tillhör Flashback, vill ha det snyggt och fint så får vi alla hjälpas åt.
Det blir ju minst två klick, ännu fler om man skriver meddelande och väljer anledning.
Citera
2014-01-22, 16:57
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Det blir ju minst två klick, ännu fler om man skriver meddelande och väljer anledning.
Det är inte orimligt mycket arbete det heller...
Citera
2014-01-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det är inte orimligt mycket arbete det heller...

Herregud, hur lyckades jag samla så många idioter människor på samma plats.

Du/ni verkar ju tycka det är helt ok med off-topic och idiot bumbar.

Varför i helvete ska jag ta på mig ett jobb för att några idioter inte kan hålla sig till dom få och enkla regler som finns här på flashback.

Det är däremot orimligt att behålla dom idioter som användare. Det saknar ju helt och hållet en vettig anledning till det.

Som sagt. Jag är ganska säker på att flashback behåller medlemmar så att det ska se ut som om det finns mer använare än vad det igentligen gör.

Tyvärr. Men jag kommer inte svara någon mer här som försvarar en så dålig nivå.
Citera
2014-01-22, 18:16
Medlem
Citat:

Du får gärna jämföra din flickvän med flashback eller en apas arsle.

Du skulle bara våga starta en tråd. Det första jag ska göra är att skriva ett gäng off topic inlägg. Så kan du ju helt enkelt utan problem göra dina klick och anmäla dom som off-topic. Eftersom du inte har andra saker att göra i ditt liv så är det en enkel sak. inget att disskutera om!
Citera
2014-01-22, 18:19
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackMatt123
Det är däremot orimligt att behålla dom idioter som användare. Det saknar ju helt och hållet en vettig anledning till det.
Håller inte med. Bara för att en flashbackare börjar som tramsare, betyder det inte att han inte kommer att kunna tillföra forumet något vettigt i framtiden. Det förekommer att medlemmar här blir mer seriösa med tiden.
Citera
2014-01-22, 18:26
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Du skulle bara våga starta en tråd. Det första jag ska göra är att skriva ett gäng off topic inlägg. Så kan du ju helt enkelt utan problem göra dina klick och anmäla dom som off-topic. Eftersom du inte har andra saker att göra i ditt liv så är det en enkel sak. inget att disskutera om!
Med den logiken borde det inte finnas någon som orkar vara moderator.
Citera
2014-01-22, 18:52
Medlem
robomans avatar
Citat:
Herregud, hur lyckades jag samla så många idioter människor på samma plats.

Du/ni verkar ju tycka det är helt ok med off-topic och idiot bumbar.

Varför i helvete ska jag ta på mig ett jobb för att några idioter inte kan hålla sig till dom få och enkla regler som finns här på flashback.

Som sagt. Jag är ganska säker på att flashback behåller medlemmar så att det ska se ut som om det finns mer använare än vad det igentligen gör.

Tyvärr. Men jag kommer inte svara någon mer här som försvarar en så dålig nivå.
Anledningen till att du ska ta på dig jobbet att rapportera är för att du gnäller. Du gnäller på OT-inlägg, men du vill inte göra något åt det.

Den som konsekvent vägrar rapportera inlägg som bryter mot reglerna tycker jag gör bra mycket mer skada än den som skriver något idiotinlägg någon gång ibland.
Citera
2014-01-22, 19:00
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

Hur ska annars moderatorerna bli uppmärksamma på problemet? Har du en annan lösning så berätta gärna. Det är inte en chans i helvetet att moderatorerna hinner läsa alla inlägg som görs varje dag.
Citera
2014-01-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ja gör det du. Jag ligger på en lite högre nivå än en treåring, så jag kan hantera det, dessutom så har jag tid till ett (två, tre, eller vad det nu är som krävs) klick för att rapportera.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Hur ska annars moderatorerna bli uppmärksamma på problemet? Har du en annan lösning så berätta gärna. Det är inte en chans i helvetet att moderatorerna hinner läsa alla inlägg som görs varje dag.
Han verkar tro att hela världen kretsar kring honom. Han har gratis tillgång till ett bra internetforum, men det duger inte för det är några som skriver off-topic ibland. Han vill nog att Flashback ska börja anställa massor med folk så att man kan övervaka alla trådar dygnet runt, för han själv har ju inte tid till att rapportera, men sen är det ju inte hans jobb heller!
Citera
2014-01-22, 21:12
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Jag vet att man kan anmäla inlägg, men varför ska man vara tvungen att att ett "jobb" framför sig när man ska sitta på flashback. Helt felfritt förstår jag att det kan vara svårt att uppnå, men men..

Varför sparar man på dom användarna som bara skriver off-topic och bumbar gamla trådar med totalt ointressanta inlägg.

Varför? i mina ögon så är det enbart för att det ska se ut som om flashback har mycket bra användare (vilket det iofs finns) men att det ska se bättre ut än det är.

Det finns ju ingen som helst mening med att ha kvar en användare som inte tillför något, utan bara bryter mot regler och gör tiden för andra användare på flashback mer jobbig än nödvändigt.
RP:ar du inte så kommer debattförstörarna inte att varnas och kastas ut i den omfattning och hastighet som du önskar - så enkelt är det. Det finns inte en chans i helvete att vi moderatorer ska hinna läsa igenom alla trådar eller att punktmarkera tramsare. Den tiden finns inte, forumet är alldeles för stort.

Jämför med att ringa polisen om du ser en pågående misshandel eller bilstöld. Begär du att polisen genom fjärrskådning ska veta att en bil håller på att stjälas från Flashbackgatan 7, bara för att du inte vill ta på dig "jobbet" att ringa 112?

Polisen patrullerar i sina bilar och ingriper mot den brottslighet de råkar få syn på, vilket är en väldigt liten del. Allt annat kommer ifrån deras radio. Samma sak med moderatorerna. Vi läser trådar (patrullerar) och plockar inlägg här och där, men för att kunna städa effektivt behöver vi rapporter.

Citat:
Exakt, vi har alla ett ansvar för att göra forumet bättre. Dels genom att tänka först och skriva sen. Dels genom att rapportera skräp som förstör samtalet och bryter mot reglerna. Vet hur många gånger jag skrivit om hur viktigt det är att medlemmarna rapporterar regelbrott, men det tål att upprepas igen.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2014-01-22 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in