2014-01-20, 15:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
När ska ni fixa Avanza Trader till mac?

Vi har tidigare tittat på Avanza Trader för Mac men tyvärr är användargruppen för liten. Bankbranschen har rent generellt alltid använt sig av PC och det är fortfarande 99% av bankerna som använder sig av PC. Om du vill använda dig av tradern på din Macdator kan du använda dig av ett program som heter Boot Camp, vilket gör att du kan använda en Windowsmiljö i datorn och således ladda ned tradern. Här hittar du information om Boot Camp.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuke
Öppnade ett "Sparkonto+ Collector**" nyss, men hur sätter jag in pengarna? Förde över från min bank till Avanza, men hur överför jag väl inne i Avanza till Sparkonto+ Collector**?

Tar man de med bindningstid kommer det ju upp direkt hur mycket man vill sätta in, men inte Sparkonto+ Collector**.

Edit: Glöm det, jag hitta det.
Om det inte är andra grunder än räntesatsen som styrt ditt val att öppna Collectorkontot hos Avanza, så får du upplysningsvis 2,20 % i ränta om du öppnar motsvarande konto direkt hos Collector.
Citera
2014-01-22, 15:59
Medlem
Den är ljusår före konkurrenterna.

Två smågrejer stör jag mig på.
- Man kan inte längre välja att komma direkt till telegram när man klickar på nyhetsfliken.
- När man går in på telegram ramlar de senaste in och blinkar gult. Det vore fräckt om de gjorde det för att de verkligen var nya men det är bara en ren effekt. Rätt drygt att se samma gamla nyheter falla ner från nyhetshimlen hela tiden. Om man verkligen vill se nya nyheter måste man klicka på nya nyheterknappen. Verklig inramling tack!
Citera
2014-01-22, 16:14
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Den är ljusår före konkurrenterna.

Två smågrejer stör jag mig på.
- Man kan inte längre välja att komma direkt till telegram när man klickar på nyhetsfliken.
- När man går in på telegram ramlar de senaste in och blinkar gult. Det vore fräckt om de gjorde det för att de verkligen var nya men det är bara en ren effekt. Rätt drygt att se samma gamla nyheter falla ner från nyhetshimlen hela tiden. Om man verkligen vill se nya nyheter måste man klicka på nya nyheterknappen. Verklig inramling tack!

Du menar alltså att du vill komma direkt till telegramfliken när du trycker på nyheter och analyser om jag förstått dig rätt.

Syftar du på att senaste nytt blinkar gult fast ändå att det inte är en ny nyhet så förstår jag vad du menar. Det kan uppfattas som att dom är helt nya trots att dom är några minuter gamla. Vad menar du men din sista synpunkt, "Om man verkligen vill se nya nyheter måste man klicka på nya nyheterknappen. Verklig inramling tack!"? Jag förstår inte riktigt måste jag erkänna.

/ Tobias, Avanza Bank
Citera
2014-01-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Du menar alltså att du vill komma direkt till telegramfliken när du trycker på nyheter och analyser om jag förstått dig rätt.

Syftar du på att senaste nytt blinkar gult fast ändå att det inte är en ny nyhet så förstår jag vad du menar. Det kan uppfattas som att dom är helt nya trots att dom är några minuter gamla. Vad menar du men din sista synpunkt, "Om man verkligen vill se nya nyheter måste man klicka på nya nyheterknappen. Verklig inramling tack!"? Jag förstår inte riktigt måste jag erkänna.

/ Tobias, Avanza Bank

Ja.

Ja, och går man in flera gånger i rad så ramlar de in varje gång. "Det finns nya telegram att visa, klicka här för att hämta"-knappen. DE nyheterna borde ramla in automatiskt.
Citera
2014-01-22, 16:37
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ja.

Ja, och går man in flera gånger i rad så ramlar de in varje gång. "Det finns nya telegram att visa, klicka här för att hämta"-knappen. DE nyheterna borde ramla in automatiskt.

Just ja, precis. Ska framföra även det till våra utvecklare. Givetvis vore det önskvärt som du beskriver.

/ Tobias, Avanza Bank
Citera
2014-01-22, 16:41
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Om det inte är andra grunder än räntesatsen som styrt ditt val att öppna Collectorkontot hos Avanza, så får du upplysningsvis 2,20 % i ränta om du öppnar motsvarande konto direkt hos Collector.

Visst men det är inte tillnärmelsevis lika smidigt som att ha kontot direkt på avanza sajten om du är aktiv med att föra pengar fram och tillbaka från din avanza depå till collector.
Citera
2014-01-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Visst men det är inte tillnärmelsevis lika smidigt som att ha kontot direkt på avanza sajten om du är aktiv med att föra pengar fram och tillbaka från din avanza depå till collector.

Du har inte ISK hoppas jag.
Citera
2014-01-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Det kan jag hålla med om.
Citat:
Du har inte ISK hoppas jag.
Inga problem om Collectorkontot finns inne i ISK-depån.
Citera
2014-01-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Inga problem om Collectorkontot finns inne i ISK-depån.

Lycka till med det!
Citera
2014-01-22, 17:43
Medlem
Citat:
Lycka till med det!
Det är alltså inte möjligt att koppla något av de sparkonton som Avanza erbjuder till en ISK-depå hos dem?
Det skulle annars ha varit ett bra och smidigt sätt att ha likvida medel placerade i väntan på andra investeringsalternativ inom ISK-depån.
Citera
2014-01-22, 22:33
Medlem
927s avatar
att sökfunktionen är dålig vet ju alla men att den missar aktier trodde jag ej
https://www.avanza.se/sok.html?query=oscar&kategori=aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem