2014-01-21, 19:34
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
När du hänvisar till detta så kunde du också informera att tillståndet ang. övervakningen gäller endast husvagnsparkeringen inte hela rastplatsen...
Ja, så var det initialt 2005 i alla fall.
Den senare ansökningen gällde övervakningskameror (alltså flera).
Jag har dock ingen aning om hur många som finns idag eller var de är placerade.

Däremot har man använt övervakningskameror, speciellt framtagna för att täcka stora ytor.
Rastplatsen i Spekeröd röjdes därför från skymmande träd etc.

Citat:
Tanken är att Spekeröd skall bli pilotplats för test av en ny typ av övervakningskamera.
Syftet med övervakningen är att undersöka om kameran är ett lämpligt instrument för bevakning av rastplatser och stora ytor på avlägsna platser när fordon och personer skall identifieras.
http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.117496-vagverket-vill-ha-permanent-overvakning-i-spekerod?m=print
Citera
2014-01-21, 19:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Då skulle inte resten av texten vara skriven till andra person singular.

Se mitt exempel (fetat):

Ok, du får rätt då jag inte hittar texten i den länk du bifogade.
Citera
2014-01-21, 19:44
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ok, du får rätt då jag inte hittar texten i den länk du bifogade.
Texten är andra stycken i den bifogade länken.
Rubriken lyder:
"Alternativt nyår 2013: Secret Society"
Citera
2014-01-21, 19:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Texten är andra stycken i den bifogade länken.
Rubriken lyder:
"Alternativt nyår 2013: Secret Society"
Ursäkta min blindhet Detta verkar ju vara en festinbjudan och då är inte användandet av Ni inte speciellt konstigt. Det varken motsäger eller bekräftar att man brukar använda sig av denna form för att visa undergivenhet i privata sammanhang.
Citera
2014-01-21, 21:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ska du citera mig så ta med helheten. HUR skulle KH veta med säkerhet att det var MJ hon såg. Hon har uppgett signalement på föraren. Signalementet tyder på att det skulle kunna vara MJ som körde bilen. Lägg ihop det med hur bilen såg ut. Marinas bil kan beskrivas på samma sätt.
Så här lär det bland annat:

Å: känns bilen bekant?

KH: vet inte, det har gått för lång tid, det kan ha varit en annan bil.

Å: och någon annan som körde vårdslöst?

KH ja

Å: du har ju sett bilder på Marina i pressen, var det hon som körde?

KH: jag vet inte. Jag har aldrig sett henne förut. Det kan ha varit hon men det kan ha varit någon annan också.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

"Kan ha varit någon annan också"

Ja, garanterat var det när allt kommer omkring ty det finns inte den ringaste möjlighet
att det var MJ för hon var nämligen död då och sannolikt dumpad också vid den tiden!

Och precis samma slutsats är jag fullkomligt övertygad om att de förnuftiga och klarsynta
kvinnliga hovrättsledamöterna som har att döma i det så uppmärksammade målet,
kommer fram till de också. Ingen tvekan för en sekund.
Citera
2014-01-21, 21:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I normalfallet riskerar åklagarvittnen nästan aldrig menedsåtal - om de inte förstör får åklagaren. Du kan skrika "orättvist" så högt du orkar, men så är det.

PK är det dagens Saida?
Dessa uppgifter som har "poppat" har väl avgetts av en annan person i FUP, eller minns jag fel?
Citat:
I normalfallet riskerar åklagarvittnen nästan aldrig menedsåtal - om de inte förstör får åklagaren.
Svensk rättsäkerhet när den är som bäst.

Är det någon skillnad på PK och Fr*d?
Citera
2014-01-21, 21:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hoppas du får möjlighet att någon gång jämföra att någon hotar dig med pistol och att någon säger att de ska skjuta dig! Jag har upplevt bägge och det är faktiskt rätt stor skillnad. Och nej, det ovanstående är på intet sätt ett hot, eller antydan om att någon ska utsätta dig för något brottsligt.
När du påstår att FS sägs ha hotat MJ är det INTE samma sak som att han muntligt hotat att skjuta henne.
Tillbaka till sakfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Kan lika gärna vara så att han vågar säga sanningen när han fattar att FS sannolikt kommer att fällas den här gången. Det var ju inte mycket som tydde på detta sist.
PK berättade i TR att Marina hade berättat att FS, om han skulle göra sig av med henne, så var det på baksidan, i djungelområdet, i vildmarksområdet där bakom. Där skulle aldrig någon kunna hitta henne. Menar du på fullt allvar att han vågade säga det, men inte att hon blivit hotad med pistol?
Och ett litet förtydligande, hotad att bli skjuten av någon med pistol.
Citera
2014-01-21, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
PK är det dagens Saida?
Dessa uppgifter som har "poppat" har väl avgetts av en annan person i FUP, eller minns jag fel?

Svensk rättsäkerhet när den är som bäst.

Är det någon skillnad på PK och Fr*d?
Att det nästan bara är advokatvittnen som som åtalas för mened beror på att åklagare liksom poliser har en lagstadgad skyldighet att anmäla brott. De har inte heller polisens möjlighet att medge rapporteftergift. De har sannolikt oftare skäl att misstänkta att advokatens vittnen begår mened än sina egna.
Advokaten har av naturliga skäl inte samma lagstadgade krav att anmäla misstänkta menedsbrott och lär inte göra det om hen inte får betalt.
Citera
2014-01-21, 21:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Och? Det betyder bara att de saknade relevans!
Apropå det letsdoit skrev: "särskilt som MJ varken via mobil eller dator varit i kontakt med någon tänkbar mördarkandidat". Det är inte uteslutet att Marina hade varit i kontakt med någon tänkbar mördarkandidat via dator.
Citera
2014-01-21, 21:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Ingen som vet något om vad vittne E sagt i dag i domstolen eller det kanske inte är intressant.
Peter Z om rampen? Inte det heller, och inte vad åklagare eller advokat lämnat in till HR idag?
Konstigt att man inte engagerar sig mer och tar ut lite material då man sitter och ältar samma saker om och om igen utan att föra tråden framåt.

Åklagaren har lämnat in tömning av mobiler, och Hansson om två mobiler.
Ingen följer med alltså utan har fullt upp med annat?
Citera
2014-01-21, 21:38
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Apropå det letsdoit skrev: "särskilt som MJ varken via mobil eller dator varit i kontakt med någon tänkbar mördarkandidat". Det är inte uteslutet att Marina hade varit i kontakt med någon tänkbar mördarkandidat via dator.
Det som har relevans finns med i FUP, det som saknar relevans saknas i FUP, är det så svårt att förstå?
Tror du inte att Adv Hansson skulle påtalat de "saknade" möjliga GM annars? Han tyckte ju att "smygtelefonen" skulle kontrolleras, som nu är gjord och det är överbevisat att den inte har någon relevans i fallet.
Citera
2014-01-21, 21:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Det som har relevans finns med i FUP, det som saknar relevans saknas i FUP, är det så svårt att förstå?
Tror du inte att Adv Hansson skulle påtalat de "saknade" möjliga GM annars? Han tyckte ju att "smygtelefonen" skulle kontrolleras, som nu är gjord och det är överbevisat att den inte har någon relevans i fallet.
Det som inte finns i FUP är vad åklagaren anser sakna relevans. Tycker du inte att advokat Hansson har påtalat de alternativa GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in