2014-01-21, 18:29
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är klart att om filmen hade visat någon annan registreringsskylt än Marinas hade filmen inte varit framme. Då är det ju inte FS som flaxar vid bilen.

är detta ett teoretisk resonemang eller konspirationsteorier?
Citera
2014-01-21, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Visst florerade det sådana uppgifter här på tråden för evigheter sedan. Att FS tagit pistolen och hade hotat att skjuta M då hon sov?
Flummare finns det gott om och den största är FS, otvivelaktigt. För det mesta då vittnen begår mened så är det för att försvara någon, tex ge falsk alibi eller att de inte sett eller hört något. Jag skulle tro att det är ytterst ovanligt att åklagarvittnet begår mened...det finns inte riktigt incitament för dessa vittnen att begå mened.

Jag tycker som HusvagnSvensson, att det största motivet är PKs egna upprättelse.
(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd

PK är nog bara en liten person med för stort ego för sitt bästa.
Citera
2014-01-21, 18:32
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det är JE och MJ som chattar.
JE använder Ni istället för du, dvs han utrycker sin underlägsenhet.

Vad gäller övervakningskameror så efter lite googlande kan man läsa att det redan 8 juli 2005 monterades överakningskameror på prov. Eftersom detta medförde att brott minskade betydligt ville man göra detta permanent.
JK överklagade flera gånger, men 2010-02-17 meddelades att övervakningen fick göras permanent.

det fetade; Torde vara din tolkning av det hela. Jag tycker inte att det i övrigt framgår av JE:s text att han är underdånig.
Citera
2014-01-21, 18:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
det fetade; Torde vara din tolkning av det hela. Jag tycker inte att det i övrigt framgår av JE:s text att han är underdånig.
Varför tror du att han använder uttrycket Ni istället för du?
Citera
2014-01-21, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är lik förbannat hot, vilket jag skrev.
Hoppas du får möjlighet att någon gång jämföra att någon hotar dig med pistol och att någon säger att de ska skjuta dig! Jag har upplevt bägge och det är faktiskt rätt stor skillnad. Och nej, det ovanstående är på intet sätt ett hot, eller antydan om att någon ska utsätta dig för något brottsligt.
När du påstår att FS sägs ha hotat MJ är det INTE samma sak som att han muntligt hotat att skjuta henne.
Senast redigerad av smålandtintin 2014-01-21 kl. 19:11.
Citera
2014-01-21, 18:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag tycker som HusvagnSvensson, att det största motivet är PKs egna upprättelse.
(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd

PK är nog bara en liten person med för stort ego för sitt bästa.

Det finns ju gott om tyckare här och i världen utanför men som tur är så värderar domstolarna vittnesmålen i sammanhanget och hur stor vikt de lägger vid enskilda uppgifter beror på hur andra uppgifter stödjer eller inte stödjer vittnesmålet. Att smutskasta vittnen är ju bara nedrigt...
Citera
2014-01-21, 18:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Varför tror du att han använder uttrycket Ni istället för du?
Jag vet inte riktigt, därför ställde jag frågan. Finner det underligt att använda sig av NI och då den övriga konversationen är mer "teoretisk" så blir man fundersam. En anledning att han är gammeldags men M ville ju inte ha snubbar över 37.
Bilden på den randiga rumpan...vilka var med på bilden?
Citera
2014-01-21, 18:54
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt, därför ställde jag frågan. Finner det underligt att använda sig av NI och då den övriga konversationen är mer "teoretisk" så blir man fundersam. En anledning att han är gammeldags men M ville ju inte ha snubbar över 37.
Bilden på den randiga rumpan...vilka var med på bilden?
Jag tror faktiskt att det är vanligt inom BDSM.
Citat:
Ni kanske är ohyggligt förmögen. Eller så känner Ni till varenda hemlighet som gömmer sig i stadens mörka skrymslen? Ni kanske har ett nätverk av inflytelserika vänner, eller är osedvanligt vacker. Kanske har Ni färdigheter som ingen annan förmår bemästra? På något sätt är Ni exceptionell, och därför är Ni välkommen till sällskapets fest.
http://www.bdsmsthlm.se/secret-society/
Citera
2014-01-21, 19:02
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Polisens presstalesman har meddelat att det inte finns någon övervakningfilm från 28 juli 2010, vilket är helt korrekt.
Den är nämligen raderad nu.
När du hänvisar till detta så kunde du också informera att tillståndet ang. övervakningen gäller endast husvagnsparkeringen inte hela rastplatsen...
Citera
2014-01-21, 19:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att det är vanligt inom BDSM.

http://www.bdsmsthlm.se/secret-society/

Du tror...jaha. Var på sidan som du länkar till finns texten i citatet? Den texten kanske är riktad till en massa dvs NI och inte en privat chatt?
Citera
2014-01-21, 19:12
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Du tror...jaha. Var på sidan som du länkar till finns texten i citatet? Den texten kanske är riktad till en massa dvs NI och inte en privat chatt?
Då skulle inte resten av texten vara skriven till andra person singular.

Se mitt exempel (fetat):
Citat:
Ni kanske är ohyggligt förmögen (förmögna). Eller så känner Ni till varenda hemlighet som gömmer sig i stadens mörka skrymslen? Ni kanske har ett nätverk av inflytelserika vänner, eller är osedvanligt vacker (vackra). Kanske har Ni färdigheter som ingen annan förmår bemästra? På något sätt är Ni exceptionell (exceptionella), och därför är Ni välkommen (välkomna) till sällskapets fest.
Citera
2014-01-21, 19:20
Medlem
Leo-Baranskys avatar
Citat:
Då skulle inte resten av texten vara skriven till andra person singular.

Se mitt exempel (fetat):

Precis så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in