2014-01-21, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du förstår verkligen inte skillnaden mellan att säga att man skulle kunna skjuta henne och handlingen att hota med pistol? Ledsen - för din skull!
Nu märker du ord. Att säga att man kan skjuta någon med pistol som man besitter är att hota, liksom att rikta en pistol mot någon. Båda handlingarna är olaga hot.

Brottsbalken 4 kap. Om brott mot frihet och frid
Citat:
5 § Om någon lyfter vapen mot annan eller eljest hotar med brottslig gärning på sätt som är ägnat att hos den hotade framkalla allvarlig fruktan för egen eller annans säkerhet till person eller egendom, döms för olaga hot till böter eller fängelse i högst ett år.
Citera
2014-01-21, 17:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Visst florerade det sådana uppgifter här på tråden för evigheter sedan. Att FS tagit pistolen och hade hotat att skjuta M då hon sov?
Flummare finns det gott om och den största är FS, otvivelaktigt. För det mesta då vittnen begår mened så är det för att försvara någon, tex ge falsk alibi eller att de inte sett eller hört något. Jag skulle tro att det är ytterst ovanligt att åklagarvittnet begår mened...det finns inte riktigt incitament för dessa vittnen att begå mened.
Vänligen, leta rätt på de uppgifterna.

Åklagarvittnen kan vilja "hjälpa rättvisan", genom att spä på sin historia.
Citera
2014-01-21, 17:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
2008 avslöjade Dagens nyheter att mer än 40 procent av Sveriges fartkameror av en eller annan anledning var ur funktion. Sannolikt är det likadant med kameror på rastplatserna.

Det finns ingen kameraövervakning där 28 juli 2010. Det säger väl sig självt?
Annars hade film varit framme med registreringsskyltar och annat smått och gott. Oavsett vad man framför så fanns det ingen då. Enkelt och punkt!
Citera
2014-01-21, 17:44
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu märker du ord. Att säga att man kan skjuta någon med pistol som man besitter är att hota, liksom att rikta en pistol mot någon. Båda handlingarna är olaga hot.

Så FS har hotat MJ med pistol också enligt dig? Och ändå håller du honom bakom ryggen?
För övrigt är det ju DITT SIGNUM att märka ord!
Citera
2014-01-21, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Så FS har hotat MJ med pistol också enligt dig? Och ändå håller du honom bakom ryggen?
Nej, jag återgav vad PK har sagt att Marina har sagt. Det framgår av sammanhanget.
Citera
2014-01-21, 17:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, jag återgav vad PK har sagt att Marina har sagt. Det framgår av sammanhanget.

Nu är det ju lite svårt att höra Marina så vi får lyssna på andra, dock inte FS, hans trovärdighet är lika med noll i detta sammanhang.
Citera
2014-01-21, 18:00
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Inlägget innehöll följande citat:
J: har ni fler tankar på hur man kan låsa någon psykiskt ?

M: förutom de uppenbara med kläder nycklar och id handlingar?
de mindre snälla…

J: ja
jag gillar tankeutvecklingar

M: utpressning med fotografier etc

J: mm, mer

M: tanken på att jag skulle kunna åka hem till din mamma om tre veckor och fråga varför du blev som du blev…

J: hm

M: mer sätt… hmmm jag kommer mest bara på olika former av utpressning

J: har ni gjort något sånt ?

M: jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde migr missnöjd

Om nu detta är ordagrant återgivet så uppstår vissa frågor.
-Vilka NI?
Vem är det egentligen som chattar?

Vidare...saltet i oxblodet som användes på SKL. Naturligtvis koagulerar blod utanför kroppen, innanför skulle ge olyckliga konsekvenser och att inte SKL vill ägna sig åt halal-slakt i sina lokaler, ja då är man ju tvungen att frakta dit det på något vis. Och om den hunnit koagulera så skulle ju experimentet bli fel.

Kameror på rastplatsen: Bara för att man ansökt om tillstånd och detta beslut överklagats säger ju inte ett smack om när kamerorna de facto kom dit. Att dra dessa slutsatser från offentliga dokument är ju befängt. Nu säger ju polisen att det inte fanns kameror så...
Det är JE och MJ som chattar.
JE använder Ni istället för du, dvs han utrycker sin underlägsenhet.

Vad gäller övervakningskameror så efter lite googlande kan man läsa att det redan 8 juli 2005 monterades överakningskameror på prov. Eftersom detta medförde att brott minskade betydligt ville man göra detta permanent.
JK överklagade flera gånger, men 2010-02-17 meddelades att övervakningen fick göras permanent.
Citera
2014-01-21, 18:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns ingen kameraövervakning där 28 juli 2010. Det säger väl sig självt?
Annars hade film varit framme med registreringsskyltar och annat smått och gott. Oavsett vad man framför så fanns det ingen då. Enkelt och punkt!
Det är klart att om filmen hade visat någon annan registreringsskylt än Marinas hade filmen inte varit framme. Då är det ju inte FS som flaxar vid bilen.
Citera
2014-01-21, 18:02
Bannlyst
Citat:

För det första ska du ha en eloge: Brottsbalken istället för Wikipedia! Sedan har du som vanligt inte begripit, men du har i alla fall använt en bra källa.
Att rikta en pistol mot någon är ett grovt olaga hot + vapenbrott, vilket normalt ger minst ett års fängelse.
Olaga hot av normalgraden är böter som normalstraff.
Citera
2014-01-21, 18:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Att man anklagar polisen för mörkläggning av en övervakningsfilm anser jag vara totalt ovidkommande och inte i närheten av sanningen. Konspirationsfaktumet är lagt på bordet. Öppna en tråd för det samma, och låt andra som har en verklighetsuppfattning diskutera fallet på normala grunder.

Att se detta eviga tramsande är alltså ingen som helst närhet av vad som gäller eller som finns i fakta i detta fallet. Det räcker med de 3 åren av förljugna påstående om Marina och sakförhållande. Det är ett evig trams inget annat,.
Citera
2014-01-21, 18:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
För det första ska du ha en eloge: Brottsbalken istället för Wikipedia! Sedan har du som vanligt inte begripit, men du har i alla fall använt en bra källa.
Att rikta en pistol mot någon är ett grovt olaga hot + vapenbrott, vilket normalt ger minst ett års fängelse.
Olaga hot av normalgraden är böter som normalstraff.
Det är lik förbannat hot, vilket jag skrev.
Citera
2014-01-21, 18:10
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Att man anklagar polisen för mörkläggning av en övervakningsfilm anser jag vara totalt ovidkommande och inte i närheten av sanningen. Konspirationsfaktumet är lagt på bordet. Öppna en tråd för det samma, och låt andra som har en verklighetsuppfattning diskutera fallet på normala grunder.

Att se detta eviga tramsande är alltså ingen som helst närhet av vad som gäller eller som finns i fakta i detta fallet. Det räcker med de 3 åren av förljugna påstående om Marina och sakförhållande. Det är ett evig trams inget annat,.
Polisens presstalesman har meddelat att det inte finns någon övervakningfilm från 28 juli 2010, vilket är helt korrekt.
Den är nämligen raderad nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in