2014-01-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Filmer från övervakningskameror får inte sparas hur länge som helst, men övervakningsfilmen på rastplatsen borde funnits kvar när polis gjorde en undersökning där aug -10 efter L.J:s iaktagelser.
Men OM är ett vanligt ord du..
Om det funnits kvar film på macken/rastplatsen så är frågan om denna övervakning även sträckte sig ut över lastbilsparkeringen?
Citera
2014-01-21, 11:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Allvarligt?
Du leker polis.
Nej, inte jag, MPS möjligen.
Citera
2014-01-21, 11:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Sommarens semestermål kanske?
P-platsen som iaktagelsen gäller är den övervakad, kolla i vägverkets kamera då....
I Trafikverkets hemsida så är Spekeröds rastplats övervakad.
Citera
2014-01-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det går att ringa och höra när Spekeröds rastplats fick uppsatt en kameraövervakning så att denna fråga kan klarläggas..
Men varför? Det går ju inte att få fram någon film.
Ännu en grej att älta i hundra inlägg..
Citera
2014-01-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte jag, MPS möjligen.
Det var ju du som bad dem valla vittnet på rastplatsen samt göra en fotokonfrontation?
Citera
2014-01-21, 11:38
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är inte alltför långsökt att tänka sig, nej!

Varför var mannen som LJ råkade lägga märke till en stund iklädd endast kalsonger?
Var hade han resten av sina kläder?
Jo, givetvis hade han plockat av dem och skulle kasta dessa nu.
Där var väl kanske vissa spår efter nånting dramatiskt som hänt och som var bäst att
inte visa för någon och därför kunde det vara lämpligt att slänga dessa i en sån där
trevlig soptunna som kommunen tillhandahåller och tömmer mycket regelbundet.
Samtidigt kunde han ju passa på och göra sig av med klädesplagg tillhörande en viss
annan person. Som dragit sin sista suck förresten.

Risken är stor att annan person skall slänga ngt och ser dessa plagg plockar upp ett par jeans t e x och om inte innan - ser blodet, kontaktar man polisen då? Beror på typ av person men då var Marina ännu inte saknad den 28/7. Samtidigt låter det långsökt att åka med ett lik i bilen med ev risker att bli stoppad - eller man tänker inte i det läget, vill bara bli av med. Ngn KAN ju dyka upp hemma, 28, 29...
Citera
2014-01-21, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Du borde ha bättre koll på saker som du påstår.
C Stenvalls mördare transporterade henne ca 13 mil sedan satte han eld på henne och lät henne ligga i mer än en vecka sedan så hämta de han upp kroppen och flyttade den ca 3 mil.

13 mil tar styvt 1:30h.
Att göra sig av med en kropp är det 1:a man gör, det var poängen.
Så även i CS fall.
Att gm återkommer beror på att han inte lyckades i sin gärning att bränna upp kroppen ordentligt.
Citera
2014-01-21, 13:59
Bannlyst
Man är tydligen inte överens om bevisvärdet för aktbilagorna gällande telefonerna.
Citat:
Inledningsvis diskussioner mellan försvarare och åklagare om nya dokument som har getts in. Handlar om Marinas telefoner och när de ska ha använts.
Kan Polisens utredning brustit avseende smygmobilen ?
Citera
2014-01-21, 13:59
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
13 mil tar styvt 1:30h.
Att göra sig av med en kropp är det 1:a man gör, det var poängen.
Så även i CS fall.
Att gm återkommer beror på att han inte lyckades i sin gärning att bränna upp kroppen ordentligt.

Det förklarar inte att han flyttade kroppen ca 3 mil. Han kunde ju "bara" eldat mer.
Du behöver inte svara för jag finner det helt jävla omöjligt att förklara för dig när du har fel i dina påståenden.

*SUCK*
Citera
2014-01-21, 14:05
Bannlyst
Citat:
Det förklarar inte att han flyttade kroppen ca 3 mil. Han kunde ju "bara" eldat mer.
Du behöver inte svara för jag finner det helt jävla omöjligt att förklara för dig när du har fel i dina påståenden.

*SUCK*

Nej. Alla som har försökt elda en kropp går på samma nit. Det är nästan omöjligt.

Sakfrågan var om en gm väljer att åka runt med en kropp och bevis i ett par tre dagar, eller väljer att göra sig av med allt så fort det går efter ett brott.

Hävdar du att FS kan ha åkt runt med, eller sparat på kroppen i minst 3 dygn innan han dumpade den ?

Eller menar du att FS flyttade kroppen efter 30e och LJ såg honom då ?

Det går stick i stäv med att Polisen menar att kroppen legat på ett och samma ställe hela tiden.
Och det faktum att LJs observation inte är bestämd i tid. FS kanske har alibi för den tidpunkt LJ såg något på rastplatsen.
Citera
2014-01-21, 14:12
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej. Alla som har försökt elda en kropp går på samma nit. Det är nästan omöjligt.

Sakfrågan var om en gm väljer att åka runt med en kropp och bevis i ett par tre dagar, eller väljer att göra sig av med allt så fort det går efter ett brott.

Hävdar du att FS kan ha åkt runt med, eller sparat på kroppen i minst 3 dygn innan han dumpade den ?

Eller menar du att FS flyttade kroppen efter 30e och LJ såg honom då ?

Det går stick i stäv med att Polisen menar att kroppen legat på ett och samma ställe hela tiden.
Och det faktum att LJs observation inte är bestämd i tid. FS kanske har alibi för den tidpunkt LJ såg något på rastplatsen.

Men nu var det ju så att Carolins mördare valde att flytta kroppen ca 3 mil. Mer än en vecka efter mordet.
Jag har aldrig sagt att jag tror att FS gjorde något sådant.
Jag bara påpekade att du hade fel i att en mördare inte kan köra omkring med liket i sin bil långt efter mordet.
Jag blir jävligt irriterad på dig när du använder dig av ett helt felaktigt och direkt vilseledande exempel
Citera
2014-01-21, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag hävdar att du din vana trogen tar idiotiska och felaktiga exempel som teser för dina absurda slutsatser. Ditt påstående var att man gör sig av med kroppar och därefter inte befattar sig med dem. Jag och flera andra visar på motsatsen och då är våra exempel irrelevanta...
Ditt agerande är som vanligt bevis på den gamla devisen shit in - shit out.
Citat:
Men nu var det ju så att Carolins mördare valde att flytta kroppen ca 3 mil. Mer än en vecka efter mordet.
Jag har aldrig sagt att jag tror att FS gjorde något sådant.
Jag bara påpekade att du hade fel i att en mördare inte kan köra omkring med liket i sin bil långt efter mordet.
Jag blir jävligt irriterad på dig när du använder dig av ett helt felaktigt och direkt vilseledande exempel

Då håller du med mig att det första man gör att försöka göra sig av med kroppen, bra.

Det fetade. Det har jag aldrig påstått utan:
Visst förekommer det att man flyttar på kroppar efter ett tag, men som sagt i MJs fall säger Polisen att det inte finns spår efter detta.

Mao, i skenet av att LJ inte sett kalsongmannen förrän efter 30e, så finns det inga belägg för att det är FS vittnet sett, utan tvärtom.
Än mindre i skenet av att man inte vet när LJ såg något, det saknas utredning om tidpunkten, för vilken FS kan ha alibi.

Avrundningsvis så saknas utredning för ett påstående om att FS har haft MJs paket på rastplatsen efter den 30e, det kan inte ens användas som hypotes.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-21 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in