2014-01-20, 18:58
Medlem
iakttagares avatar
Vidarebefordrad text från signaturen "vaksam" som väntar på registrering:

Hej!

Nu djävlar är det nog!

I över ett årtionde har vi/jag stått ut med STORLÖNGNERSKAN Åsa Waldau, hur kan Svenska folket/jag gång på gång gå på hennes bullshit?

Svaret är: SVERIGE: För här tiger vi o håller käften, vi ska inte lägga oss i andras skit, vi ska titta åt ett annat håll om något händer, tänk vad grannen skulle säga, vi bor ju i landet LAGOM.

Vi slår oss för bröstet och skriker ut hur duktiga vi är, samtidigt som allt får hända mitt framför våra ögon, OCH VI BARA BLUNDAR.

Hur långe ska avarter som Åsa Waldau verka i det närmaste ostört?

Vi kan ju inte hela tiden prata om vad hon har gjort.

Vi måste agera i nutid, vad är det som står bakom knuten,

vad kan vi göra för att hon inte ska glida omkring här och nu och i framtiden?

Alla vi som redan har fått livet förstört utav denna heliga SLEMPROPP,

måste ha civilkurage att stå upp och sätta i klackarna.

ÅSA WALDAU SKA INTE FÅ FÖRSTÖRA FÖR FLER MÄNNISKOR.

Tänk om vi drabbade vågade säga öppet hur denna människospillra har gjort vår vardag till ett rent helvete.

Vi har stort sett oss själva att skylla, för vi tog inte tag i dårskaperna när dom var reparabla.

Men vi kan väl i alla fall verka för att inga fler ska bli som oss - BEKLAGANSVÄRDA SK. OFFER!

Eller vad tycker ni andra som sitter med skägget i brevlådan liksom mig?
Senast redigerad av iakttagare 2014-01-20 kl. 19:02.
Citera
2014-01-20, 19:09
Medlem
Therons avatar
Hur många sektbarn finns det idag i Sverige, uppåt 25000?
Citera
2014-01-20, 19:15
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Inte alls så många, betydligt färre (skulle jag tro). Det är just därför de som råkar illa ut ofta inte får den hjälp de behöver, eftersom problemet inte är vidare vanligt och myndigheter är inte riktigt vana att handskas med det.
Citera
2014-01-20, 19:38
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Inte alls så många, betydligt färre (skulle jag tro). Det är just därför de som råkar illa ut ofta inte får den hjälp de behöver, eftersom problemet inte är vidare vanligt och myndigheter är inte riktigt vana att handskas med det.
Enbart i Gränsta var det väl minst 30 sektbarn? Två av dem vet inte riktigt vem som är deras mamma. Vad får de till svar från Åsa, PaWa och MaLa när de börjar fråga efter sina far- och morföräldrar? Att vägra barn kontakten med sina far- och morföräldrar är barnmisshandel.

Gammelwaldaus har flyttat ifrån sekten. Har de någon kontakt med sina barnbarn?
Senast redigerad av Theron 2014-01-20 kl. 19:41.
Citera
2014-01-20, 20:46
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Skavlans programidé är att låta folk inför publik få chans att framträda som sådana de innerst inne vill vara och visa att de är. Publik som hellre vill göra programmet till rättegång får då finna sig i att bli bortredigerad.
Det var mest troligtvis filmat inför tom publik som någon nämnde tidigare. Nu medger du ju dessutom att den var ganska redigerad.

Citat:
Uppenbart var att Åsa aldrig själv ens kunnat fantisera om den makt för egen del som media annars alltid ljuger om skulle gälla för en typisk sektledare.
Hur är det uppenbart? Utifrån vad hon säger nu? Tror du verkligen på vad hon säger efter allt rättegångsmaterial och all efterforskning som offentliggjorts angående henne?

Citat:
Mer tydligt framgick hur Åsa istället tvingats lägga all skuld på Sara och Helge för att äntligen kunna nå ut från det fängelse hon själv isolerats i hemma. Alla tre stöttade de varandra moraliskt fram till rättegången men spelades sedan ut mot varandra genom falska anklagelser för att inte någon av opinionsstyrets infiltratörer och faktiska gärningsmän skulle avslöjas i den betydligt mer ofattande rättsskandal som pågår i bakgrunden sedan statskuppen -86.
Så alla stöttade varandra trots att den ena mördat den andres fru? Det låter ju lite udda om du frågar mig, och tyder nästan på att Åsa var med på noterna. Dessutom vill jag gärna höra vilken rättsskandal -86 du pratar om som kan relateras till Knutbydramat.

Oavsett om de spelats ut mot varandra i något som liknar en hejdundrande konspirationsteori, Herr Foliehatt, finns det ändå tydliga bevis för vad Åsa Waldau har gjort innan hela mordet ägde rum. Det är inte försvarbart under några omständigheter, och hon är antingen totalt galen eller rakt igenom ond, antagligen lite av båda.

Citat:
Det är inte Åsa utan hennes sponsorer som utsett henne till Kristi Brud.
Det där är totalt fel. Vilka syftar du på vara hennes sponsorer? Oavsett om hon eller någon annan utsett henne till Kristi brud har hon fortfarande kallat sig själv det och lett sekten till att tro att hon är just det.
Citera
2014-01-20, 20:50
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Enbart i Gränsta var det väl minst 30 sektbarn? Två av dem vet inte riktigt vem som är deras mamma. Vad får de till svar från Åsa, PaWa och MaLa när de börjar fråga efter sina far- och morföräldrar? Att vägra barn kontakten med sina far- och morföräldrar är barnmisshandel.

Gammelwaldaus har flyttat ifrån sekten. Har de någon kontakt med sina barnbarn?
Frågan är om de ens vågar fråga med tanke på den barnuppfostran som fordras inom sekten. Som jag har uppfattat det fick Knutby-barnen inte hjälp då Uppsalas soc-kontor till stor del bestod av Livets Ord-medlemmar. Eftersom Knutby Filadelfia är en avgrening av Pingstkyrkan och Livets Ord skulle detta då falla tillbaka på dem som kritik, och soc mörkade ofta anmälningar från Knutby. Jag vet dock inte hur det är idag, men jag skulle inte bli förvånad om barnen är lika utsatta som förut.
Citera
2014-01-21, 07:21
Medlem
Apropå att styra eller inte styra medlemmar. Så här predikade Kiwi 2002 9/2 2003. Den man skulle vara lydig mot kan väl förmodas vara Gud/Tirsa/ledarna. Kiwi har dragit paralleller mellan lydiga hundar och lydiga människor och konkluderar:

"Den som inte är lydig måste vara bunden med korta band och strama tyglar - men den som är lydig kan få frihet. Och röra sig, för man vet att den människan tar ansvar för sitt eget liv! Och gör det på ett bra sätt... Och är sin himmelske Fader lydig.

Och det är underbart.

Tänk att man tror att olydnad är vägen till frihet. Tänk att man tror att om jag gör som jag vill så är det frihet!

Syndens lön är döden. Och synden är att jag gör som jag vill. Det är ingen bra ekvation"

(FB) Knutby-tråden

Olydnad är väl att tänka själv kan man förmoda. Frihet är tydligen att vara bunden.
Senast redigerad av joannaw 2014-01-21 kl. 08:03.
Citera
2014-01-21, 10:09
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Om barnen på denna video skall kallas sektbarn är det säkert tio gånger fler i Sverige som vill vara med bland dem.https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Fv%3Db11ZgA4vitk
Citera
2014-01-21, 10:40
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Om barnen på denna video skall kallas sektbarn är det säkert tio gånger fler i Sverige som vill vara med bland dem.https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3 Fv%3Db11ZgA4vitk
Jag såg inga barn, snarare vuxna iklädda barnsliga kläder.
Citera
2014-01-21, 10:47
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Vad är din ståndpunkt i övrigt? Vad är det du försöker försvara?
Citera
2014-01-21, 11:04
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Jag såg inga barn, snarare vuxna iklädda barnsliga kläder.
Samma andas barn verkar det ändå som. Men den här kanske är bättre http://www.youtube.com/watch?v=IZQUXvDZroU
Citera
2014-01-21, 11:10
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vad är din ståndpunkt i övrigt? Vad är det du försöker försvara?
Min ståndpunkt är att Helge Åsa och Sara är oskäligt dömda och helt oskyldigt utnyttjade i ett spel på högre nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in