2014-01-20, 20:58
Medlem
Ser att många glider ner långt i laddern. I vilken ordning har ni vunnit era matcher? Min erfarenhet från tidigare säsonger samt andras påståenden gör att jag tror att de första matcherna är viktigast.

Det är alltså bättre att gå : 5 W-->5 L än 5 L-->5 W

Jag gick t.ex W W W L L W W L W W och hamnade i guld 1 (samma som i preseason)
Citera
2014-01-20, 21:05
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Vem?! Mundo?! Warwick?!
Han pratar om Trundle.

Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Ser att många glider ner långt i laddern. I vilken ordning har ni vunnit era matcher? Min erfarenhet från tidigare säsonger samt andras påståenden gör att jag tror att de första matcherna är viktigast.

Det är alltså bättre att gå : 5 W-->5 L än 5 L-->5 W

Jag gick t.ex W W W L L W W L W W och hamnade i guld 1 (samma som i preseason)
Jag tror också dem har höjt MMR'en i ligorna lite grann, så att det tillexempel inte är lika lätt att bli guld 1 direkt.
Citera
2014-01-20, 21:39
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
haha ofta, brons V, vann 6/10 matcher..

Nu får man spela med idioter igen i guess..
men du är väl så bra att du kan carrya upp dig själv + teamet till diamond 3 utan problemz
Citera
2014-01-20, 22:31
Medlem
KaptenCapss avatar
Det är ganska sjukt hur mycket sämre alla man hamnar med efter reseten. Låg på g2/g1 innan reset med bra mmr och nu hamnar man med junkies i fan brons, känns det som i varjefall
Citera
2014-01-20, 22:45
Medlem
Flurps avatar
En noobfråga!
Nu när det är en ny säsong så måste man spela 10/5 ranked games innan man kommer över till "serierna". Blir man placerad i en teir efter hur många av dessa 10/5 man vunnit eller börjar man automatsikt i botten?
Citera
2014-01-20, 23:01
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
En noobfråga!
Nu när det är en ny säsong så måste man spela 10/5 ranked games innan man kommer över till "serierna". Blir man placerad i en teir efter hur många av dessa 10/5 man vunnit eller börjar man automatsikt i botten?

Du spelar 10 games, och på dom 10 matcherna så avgörs den liga du får spela i. Mitt tips är att spela nattetid när alla snorungar sover. Eller förmiddagarna på veckodagar, när barnen är i skolan.
Citera
2014-01-20, 23:40
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCaps
Det är ganska sjukt hur mycket sämre alla man hamnar med efter reseten. Låg på g2/g1 innan reset med bra mmr och nu hamnar man med junkies i fan brons, känns det som i varjefall

Jag hamnade faktiskt på Silver 2. Slutade S3 som Silver 1.
Och det ska tilläggas att 4 av mina promomatcher tappade jag connection. 2 av dem blev Loss Prevented som tur var.

Jag var så övertygad om att jag skulle behöva börja harva från Brons 5 igen.
Phew, säger jag bara...
Citera
2014-01-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCaps

Föga förvånande att man hamnar med lite sämre spelare. Det kan bli en aning frustrerande när man ser hur många misstag lagkamraterna gör, men tur är väl iallafall att motståndarna gör lika många misstag dom med
Senast redigerad av Mantrid 2014-01-21 kl. 00:14.
Citera
2014-01-20, 23:59
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Jinx och Lucian är OP just nu så spela dem, lätt två av spelets roligaste ADCs också

Hade sagt ett tag att jag var sugen på en ny champ men viste inte vilken, så en kompis tjatade lite och fick mig att skaffa jinx

Citera
2014-01-21, 02:23
Medlem
ze_bandits avatar
Fyfan vad tragiskt.. Slutade silver 3 förra säsongen efter att ha glidit ner efter en tids inaktivitet.. Har nu förlorat 4 promo matcher i rad och blir så förbannad på ojämnheten i lagen.. Varje match är det någon som knappt kan spela, nyss blivit lvl 30 och ska prova på ranked. Någon som har lust att duo-q så släng iväg ett pm!
Citera
2014-01-21, 08:25
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ze_bandit
Fyfan vad tragiskt.. Slutade silver 3 förra säsongen efter att ha glidit ner efter en tids inaktivitet.. Har nu förlorat 4 promo matcher i rad och blir så förbannad på ojämnheten i lagen.. Varje match är det någon som knappt kan spela, nyss blivit lvl 30 och ska prova på ranked. Någon som har lust att duo-q så släng iväg ett pm!

Känner exakt samma sak som dig, kan inte folk göra som jag gjorde. vinna minst 350 matcher innan dom börjar spela rankat? Då har man oftast bra med champs och runor etc, testat alla lanes och vet vad man ska göra i en teamfight.
Citera
2014-01-21, 09:08
Medlem
Så vad mainar ni och så och hur många champs per lane kan ni bra? och med bra menar ja inte "ja har kört XXX ett par ggr o känner att ja kan den"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in