2014-01-20, 02:00
Medlem
exades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulCitron
Hur stor borde Auto NL va under 400hps i 2 veckor?
Tycker min växer EXTREMT långsamt. Är försiktig med vattningen och fröet sitter i en bra stor kruka som man har till början. Vad är felet? Har detta hänt er?

Du skrev en annan gång att du körde 12h ljus direkt? isf borde du läsa på mer innan du sätter igång ngt.. det är ju det mest grundläggande iaf.. 18-24h ljus i vegg och med AF så går den ju i blom när det känner för det, vet inte hur det funkar riktigt med AF men du ska ju iaf ha minst 18h ljus i vegg. Hur stor är den då? I början växer dom typ så dom kommer upp 7 cm eller något.. sen stannar den av för att återhämta sig, bilda rotsystem osv för att efter några dagar fortsätta växten.
Citera
2014-01-20, 02:39
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Du skrev en annan gång att du körde 12h ljus direkt? isf borde du läsa på mer innan du sätter igång ngt.. det är ju det mest grundläggande iaf.. 18-24h ljus i vegg och med AF så går den ju i blom när det känner för det, vet inte hur det funkar riktigt med AF men du ska ju iaf ha minst 18h ljus i vegg. Hur stor är den då? I början växer dom typ så dom kommer upp 7 cm eller något.. sen stannar den av för att återhämta sig, bilda rotsystem osv för att efter några dagar fortsätta växten.
Jag vet jag ändrade på de efter nån dag. Blev den så påverkad av de? Den växer ju fortfarande men väldigt väldigt långsamt .
Citera
2014-01-20, 04:02
Medlem
Neverdancessobers avatar
Citat:
Jag vet jag ändrade på de efter nån dag. Blev den så påverkad av de? Den växer ju fortfarande men väldigt väldigt långsamt .
vad har du får krukor? små stora? jord?
Citera
2014-01-20, 04:41
Medlem
exades avatar
Citat:

Okej, men som sagt.. hur gammal är den osv? kan du skicka en bild? Som jag sa, dom kan växa till sig till typ 7-10cm (1-2veckor gamla) för att sedan stanna av ett tag och bilda rotsystem mm svårt att säga något när man inte har något att gå på. Kanske är det bara ett kasst frö..svårt att säga.
Citera
2014-01-20, 21:56
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverdancessober
vad har du får krukor? små stora? jord?

Krukorna är av torv slag. Så dom e inte så stora.
Använder mig av såjord, ska byta efter 1-2 veckor när den blivit lite större.
Citera
2014-01-20, 22:02
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
Okej, men som sagt.. hur gammal är den osv? kan du skicka en bild? Som jag sa, dom kan växa till sig till typ 7-10cm (1-2veckor gamla) för att sedan stanna av ett tag och bilda rotsystem mm svårt att säga något när man inte har något att gå på. Kanske är det bara ett kasst frö..svårt att säga.

Den är nu 2 veckor gammal. Ska förhoppningsvis fixa bild snart. Det kan vara så som du säger för idag tittade jag in i krukans kant och såg liten en rot. Men när tar växande fart? Vet inte om fröna va av bra kvalité. Norden seeds auto northern Lights
Citera
2014-01-20, 22:11
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Krukorna är av torv slag. Så dom e inte så stora.
Använder mig av såjord, ska byta efter 1-2 veckor när den blivit lite större.

IMO torvbrickor funkar utmärkt

Citat:
Den är nu 2 veckor gammal. Ska förhoppningsvis fixa bild snart. Det kan vara så som du säger för idag tittade jag in i krukans kant och såg liten en rot. Men när tar växande fart? Vet inte om fröna va av bra kvalité. Norden seeds auto northern Lights

Om det har vuxit rötter igenom torvkrukan så är det dags att plantera i en riktig kruka, avvakta inte för länge utan plantera asap....

mvh M
Citera
2014-01-21, 01:38
Medlem
GulCitrons avatar
Om det har vuxit rötter igenom torvkrukan så är det dags att plantera i en riktig kruka, avvakta inte för länge utan plantera asap....

mvh M[/quote]
Grejen e att det va bara en liten klen rot. De va inte massor utan bara en. Ska nog vänta lite lite till. Vill inte stressa plantan för mycket den e redan tillräckligt stressad
Citera
2014-01-25, 17:40
Medlem
http://i43.tinypic.com/2cmoh9y.jpg

http://i44.tinypic.com/2ynqtnc.jpg

http://i40.tinypic.com/203wop.jpg

Vad är det för fel? Flushade plantan igår (24 timmar sen ca) då jag med 90% säkerhet trodde att det var nutrient burn.. fläckigheten och gulnaden på bladen har
blivit värre sen jag flushade.

Lite info

Vanlig blomjord, nyligen omtransplanterade.

25-27C

36% luftfuktighet som lägst och 40-50% som högst.
Citera
2014-01-27, 13:41
Medlem
Det är lite varmt i mitt odlingstält just nu, maxar på ungefär 34℃ nu.
Jag har en kanalfläckt som blåser 280m3/h med ett kolfilter kopplat till den. Belysningen består av en 400w hps.
Tältet är 75*75*200.

För att få ner temperaturen har jag tänkt köpa en cooltube, hur många grader tror ni att den skulle sänka temperaturen?
Citera
2014-01-27, 13:57
Medlem
perineums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordbubbOchLime
Det är lite varmt i mitt odlingstält just nu, maxar på ungefär 34℃ nu.
Jag har en kanalfläckt som blåser 280m3/h med ett kolfilter kopplat till den. Belysningen består av en 400w hps.
Tältet är 75*75*200.

För att få ner temperaturen har jag tänkt köpa en cooltube, hur många grader tror ni att den skulle sänka temperaturen?
Tillräckligt mycket för att du ska komma ner på en hälsosam nivå!
Citera
2014-01-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perineum
Tillräckligt mycket för att du ska komma ner på en hälsosam nivå!
Fan vad skönt att höra.

Slänger in en till fråga då; om man kör med ovanstående setup och kör DWC är det då svårt att komma upp i 0,5g/w om man inte har speciellt gröna fingrar. Om man kör näring osv enligt instruktionerna eller något lägre. Nästa odling ska bli med ghs super bud och den marknadsförs ju iaf som hyfsat high yielding.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in