2014-01-16, 17:12
Medlem
galensyrsas avatar
Dear Hitman fans,

We wanted to share this open letter with all of you out there eagerly awaiting more news about what's happening next in the franchise.

At Io-Interactive right now, we are building the next AAA Hitman game for PC and next-gen consoles. It has our total focus and we wanted to take a moment to tell you a few things about it.

In the next game you will experience a globetrotting Agent 47 at the prime of his career - the apex predator stalking his prey across the world, with the support of his long-term handler Diana Burnwood and the whole of the ICA.

The game concentrates on the core Hitman fantasy of using a wide range of tools to take out a diverse group of targets across expansive, exotic locations around the world. We are building this game on the backbone of the Glacier 2 engine, using the best parts and what we have learnt through Hitman: Absolution and drawing inspiration from past titles like Contracts and Blood Money to fulfil the core Hitman fantasy. That means we're packing in an extreme level of detail on the largest levels we have ever built for a Hitman game. We've adopted an open, non-linear level design approach to the game, ensuring the game will play out across huge, checkpoint-free, sandbox levels. Our aim is to create living, breathing and believable levels which will allow gamers to play around with the AI to create those unique moments every fan of the Hitman franchise loves.

Contracts Mode is back - you will be able to create and build challenges by experimenting with the large levels and possibilities within them. And of course, you can share them with the world and challenge your friends or foes to complete your hits. Your rules, your Contracts.

You will also be glad to hear that we have removed 47's magic pockets. We believe that's all we need to say about that subject.

As we get further into 2014, we will reveal more and get into much closer contact with all of you. There are so many things we have planned and we are extremely excited for the future of Hitman.

Thank you all for your dedication. We will share much, much more in the coming months.

The Io-Interactive Team
@IOInteractive

Låter väl bra?
http://www.gamereactor.se/nyheter/140934/F%F6rsta+detaljerna+om+n%E4sta+Hitman-spel/
Citera
2014-01-16, 19:53
Medlem
Autoziones avatar
Det låter mycket bra. Det som gjorde Absolution så tråkigt var att banorna var så linjära och att förklädnaderna var värdelösa. Instinct var också skräp, jag vill inte kunna se igenom väggar och sånt i ett Hitmanspel, hade jag velat det hade jag spelat Splinter Cell. Det jag egentligen vill se är ett Hitman Blood Money i next-gen format. Många ställen att utforska, stor variation på banorna och fler olika sätt att klara uppdraget på. Jag ser gärna också att loadout-menyn från Blood Money kommer tillbaka där man fick information om uppdraget och kunde uppgradera sina vapen. Vill också ha mer variation på vapnen, typ M95 .50 Cal och annat skoj.
Citera
2014-01-16, 19:56
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Det låter mycket bra. Det som gjorde Absolution så tråkigt var att banorna var så linjära och att förklädnaderna var värdelösa. Instinct var också skräp, jag vill inte kunna se igenom väggar och sånt i ett Hitmanspel, hade jag velat det hade jag spelat Splinter Cell. Det jag egentligen vill se är ett Hitman Blood Money i next-gen format. Många ställen att utforska, stor variation på banorna och fler olika sätt att klara uppdraget på. Jag ser gärna också att loadout-menyn från Blood Money kommer tillbaka där man fick information om uppdraget och kunde uppgradera sina vapen. Vill också ha mer variation på vapnen, typ M95 .50 Cal och annat skoj.

Det är väl lite det dom menar. Att dom sneglat lite på sina gamla spel men gör det större, och förhoppningsvis bättre. Dom är förmodligen själva besvikna på Absolution.
Citera
2014-01-18, 16:32
Medlem
Olegskis avatar
Glacier 2 eller vad enginen hette. Betyder det att spelet kommer ha samma grafik som absolution?
Citera
2014-01-18, 20:00
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Glacier 2 eller vad enginen hette. Betyder det att spelet kommer ha samma grafik som absolution?

Dom kommer nog maxa det. Det är vad jag får ut av vad som står i texten.
Citera
2014-01-20, 11:38
Medlem
Olegskis avatar
Kommer detta hitman bli mer likt föregångarna? Att man kan leka runt på stora banor? Har läst men vill få bekräftat då min engelska är rätt kass.
Citera
2014-01-20, 17:42
Medlem
magic pockets?
Citera
2014-01-20, 18:48
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Kommer detta hitman bli mer likt föregångarna? Att man kan leka runt på stora banor? Har läst men vill få bekräftat då min engelska är rätt kass.
Yes mer likt contracts och blood money.
Senast redigerad av galensyrsa 2014-01-20 kl. 19:29.
Citera
2014-01-20, 19:29
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
magic pockets?

Ha många vapen!
Citera
2014-01-20, 19:44
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensyrsa
Yes mer likt contracts och blood money.

Härligt att de lyssnar. Minns ju hur de tänkte ändra hitmans röst men att de vek sig för all kritik.
Citera
2014-01-20, 20:05
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galensyrsa
Ha många vapen!
Det borde betyda att prickskyttegeväret kan förvaras i tillhörande väska, det saknade jag verkligen i Absolution. Gillade hur det funkade i Vita Huset i Bloody Money med metalldetektor så det får gärna komma tillbaka
Citera
2014-01-20, 21:09
Medlem
galensyrsas avatar
Citat:
Härligt att de lyssnar. Minns ju hur de tänkte ändra hitmans röst men att de vek sig för all kritik.
Dom har egentligen inget val än att gå tillbaka till hur det startade med tanke på vad fansen skriker efter, och för att sälja, så lyssnar man.

Citat:
Det borde betyda att prickskyttegeväret kan förvaras i tillhörande väska, det saknade jag verkligen i Absolution. Gillade hur det funkade i Vita Huset i Bloody Money med metalldetektor så det får gärna komma tillbaka

Precis så borde det vara, ja Allt som gjorde blood money till ett bra spel, kommer att komma tillbaka, fast större och mer av det.
Senast redigerad av galensyrsa 2014-01-20 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in