Citat:
Ursprungligen postat av
buddler
Det ser ut som att det kan bli bra, speciellt med tanke på att det verkar som att dom accepterat att absolution var sämst och att dom sagt att dom ska gå tillbaka till spelets rötter.
En av få saker som jag dock är orolig över är det dom snackat om ang att dom ska släppa nya missions efter spelet släppts. Lite rädd att det inte blir speciellt många missions som dom släpper när man väl köpt spelet och att dom ursäktar en eventuell brist på mängd uppdrag med att dom ska släppa mer i framtiden.
Hoppas även att det inte bara är uppdrag med stora händelser med en massa människor på banan utan även några uppdrag som har lite långsammare tempo som tex ett litet lugnt villa område i usa ungefär som det uppdraget i bloodmoney

Vad var det du inte gillade med Absolution? Nu var det ett tag sen jag spelade spelet men jag hade inga direkta invändningar mot spelet som jag kan komma ihåg.
Det kanske blir ett episodiskt spel där varje episod för handlingen framåt genom att du får i uppdrag att lönnmörda tre-fyra karaktärer på olika banor? Eller att de skapar en community där man kan göra egna banor och dela med sig av?
Jag hade gärna sett olika tempoväxling bland uppdragen. Kommer ihåg första spelet där man ibland väntade på ett hustak för att skjuta någon med krypskyttegevär, spränga någon med bil, raida colombianska drogkungar osv. Det tyckte jag var en rolig tempoväxling. I senare spel handlar det ju bara om att bli "silent assassin" och döda alla så det ser ut som olycksfall.