2014-01-20, 11:29
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det beror väl på vad man menar med seriöst? FS kan man inte lita på, för han är en "pundare" men LJ med ett för tillfället pågående missbruk öppet kriminell ska man lita på?

KH har såvitt jag vet inte någon missbruksproblematik? Hur ser det ut med LJ´s bakgrund? Trogen skattebetalare? Eller är han av samma "parasitart" som FS uppges vara?
Se det så här, fs kan ha något att dölja, han vill ha sin frihet.
Saffy vädrar sig här på forumet och tycks ha en väldans fantasi.
Sedan har vi lj (småkriminell / missbrukare ) verkar dock ha huvudet på skaft men det var ju dock hans fru som la 1+1.

Karln har iaf inget att vinna på att outa sig som tjuv i rättegång men gör det ändå.
Citera
2014-01-20, 11:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Se det så här, fs kan ha något att dölja, han vill ha sin frihet.
Saffy vädrar sig här på forumet och tycks ha en väldans fantasi.
Sedan har vi lj (småkriminell / missbrukare ) verkar dock ha huvudet på skaft men det var ju dock hans fru som la 1+1.

Karln har iaf inget att vinna på att outa sig som tjuv i rättegång men gör det ändå.
Nu var det hans fru som ringde om L.J:s iaktagelser så L.J hade nog inget val än att vittna efter att åklagaren letat upp honom från slasken.

Men jag tror knappast HR lägger någon större vikt vid hans iakatgelser efterom det inte går att fastställa exakt dag, och HR kan knappast heller hitta på en dag som passar in i indiciemålet till F.S nackdel
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-01-20 kl. 11:38.
Citera
2014-01-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja inte var det ju LJ som valde att kontakta polisen? Förmodligen ville han inte det alls, för då skulle hans brottslighet komma ut i ljuset. Tror du hans fru visste om hans förehavanden?
Tack och lov så ansåg hon detta vara av vikt och ansåg att priset som hennes mans hemligheter skulle komma ut i ljuset skulle vara värt det. Tror du att polisen sagt att dom kan se mellan fingrarna mot att LJ vittnade? Det kan jag tänka mig. Mycket väl.

Vad vet du om huruvida LJ ljugit tidigare eller inte? LJ har nog ljugit sig full många ggr skulle jag tro. Det är ju vad missbrukare gör har ni sagt. Ljuger och manipulerar.

Undrar hur mycket brottslighet LJ pysslat med? Fast det hör ju inte hemma i tråden förstås. Däremot kan jag med ärlighet säga att jag hellre skulle lita på KH som anställd än en bensintjuvande missbrukare som anställd om jag skulle behöva välja mellan dessa två på en anställningsintervju. Vem skulle du anställa?

Tror du att LJ blir ett avgörande vittne? Inte jag.
Tror du KH blir ett avgörande vitten? Inte jag.

Jag sitter redan i 22 graders skugga och dricker kaffe. Solen gör det jobbigt att se skärmen.
Jag tror du behöver kliva ur skuggan och gå ut i solen endå, för en massa snack om vem man skulle anställa hör inte hit, och inlägg med bara en massa frågor som mest är ställda till sig själv i ett försök att förstå enkla saker blir ointressant.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med saker du inte tycks förstå.

Nej jag tror inget av vittnena kommer avgöra skiten, men sen var det inte jag som hyllade Saffy till skyarna innan rättegången eller talade för LJ som vittne
Citera
2014-01-20, 12:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eller vad säger ni andra i tråden?

Eller så har den här iakttagelsen ingenting alls att skaffa med Marinafallet.
Det kan ha rört sig om någon helt annans bil och någon helt annan än M och nån
som kan kopplas till Marinas tragiska öde som körde denna bil.
Ja, precis som LJ:s iakttagelser kan ha gällt en annan bil; en annan skräpkastare - eller ett annat emballage (t.ex. fyllt med en stor dragmatta, en fårskinnsmatta, blodiga frottéhanddukar som tagit formen av "kebabrullar"). - Här finns en hel del tveksamheter och ingenting som direkt går att leda i bevis "bortom rimligt tvivel".

Däremot kan förre ägaren PZ:s iakttagelse inte ha gällt en annan ramp, en annan dag än den 27/7. Ej heller kan CJ:s förvåning över att MJ inte svarat i sin telefon den 28/7 ha gällt en annan MJ. - Att BI vid sitt besök den 2/8 säger sig ha suttit och läst i MJ:s kalender torde dock ha ett högt bevisvärde. Modern LJ var vid besöket utom sig av oro och gjorde allt för att finna olika ledtrådar. BI diskuterade med LJ om vilka resor som MJ planerat, men konstaterade med ledning av kalendern att t ex en resa till New York legat längre fram i tiden. Likaså måste vittnet PK (som ännu ej avlagt vittneseden) och dennes samtal med MJ tillmätas högt bevisvärde, osv. - Det sista sms:et "Jag blir kvar tills i morgon", avsänt den 29/7 kl. 10:01:39 är ett otvetydigt bevis på att det är gm som från MJ:s mobil avsänder sms:et - och som också avsänt sms:en till MJ:s syster. Lagt till övriga indicier i målet är detta sista sms liktydigt med att FS satt sin sista potatis.
Citera
2014-01-20, 12:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Saffy är ett seriöst vittne enligt dig ?

Vem Saffy är har jag ingen aning om men kvinnan som vittnar i FUP (KH) är ett seriöst vittne.
Citera
2014-01-20, 13:07
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, precis som LJ:s iakttagelser kan ha gällt en annan bil; en annan skräpkastare - eller ett annat emballage (t.ex. fyllt med en stor dragmatta, en fårskinnsmatta, blodiga frottéhanddukar som tagit formen av "kebabrullar"). - Här finns en hel del tveksamheter och ingenting som direkt går att leda i bevis "bortom rimligt tvivel".

Däremot kan förre ägaren PZ:s iakttagelse inte ha gällt en annan ramp, en annan dag än den 27/7. Ej heller kan CJ:s förvåning över att MJ inte svarat i sin telefon den 28/7 ha gällt en annan MJ. - Att BI vid sitt besök den 2/8 säger sig ha suttit och läst i MJ:s kalender torde dock ha ett högt bevisvärde. Modern LJ var vid besöket utom sig av oro och gjorde allt för att finna olika ledtrådar. BI diskuterade med LJ om vilka resor som MJ planerat, men konstaterade med ledning av kalendern att t ex en resa till New York legat längre fram i tiden. Likaså måste vittnet PK (som ännu ej avlagt vittneseden) och dennes samtal med MJ tillmätas högt bevisvärde, osv. - Det sista sms:et "Jag blir kvar tills i morgon", avsänt den 29/7 kl. 10:01:39 är ett otvetydigt bevis på att det är gm som från MJ:s mobil avsänder sms:et - och som också avsänt sms:en till MJ:s syster. Lagt till övriga indicier i målet är detta sista sms liktydigt med att FS satt sin sista potatis.

PK.. hmm... är det han som efter flera år plötsligt erinrar sig att M sagt si eller så? Trots att han flera år tidigare varit i förhör både hos polisen och i domstolen? Där han förde fram berättelser om jordkällare, offerplatser och häxor? Tror du att domstolen tillmäter de nya uppgifterna betydelse så kommer du att bli förvånad.
Citera
2014-01-20, 14:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
PK.. hmm... är det han som efter flera år plötsligt erinrar sig att M sagt si eller så?
Ja - sedan han fått vetskap om att MJ skjutits när hon låg och sov.
Citat:
Trots att han flera år tidigare varit i förhör både hos polisen och i domstolen? Där han förde fram berättelser om jordkällare, offerplatser och häxor?
Han berättade delar av vad han och MJ pratat om under sina många samtal inkluderande olika saker som MJ delgett honom.
Citat:
Tror du att domstolen tillmäter de nya uppgifterna betydelse så kommer du att bli förvånad.
Hans uppgifter bör ha ett högt bevisvärde - särskilt som han också fört upp nattvardsskåpet på dagordningen; ett skåp PF inte berättat om eftersom det inte fallit honom in att MJ skulle ha kunnat förvara sin pistol i detta skåp då hon på hans tid bara haft vissa minnesflaskor mm stående där.
Citera
2014-01-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ja - sedan han fått vetskap om att MJ skjutits när hon låg och sov.Han berättade delar av vad han och MJ pratat om under sina många samtal inkluderande olika saker som MJ delgett honom.Hans uppgifter bör ha ett högt bevisvärde - särskilt som han också fört upp nattvardsskåpet på dagordningen; ett skåp PF inte berättat om eftersom det inte fallit honom in att MJ skulle ha kunnat förvara sin pistol i detta skåp då hon på hans tid bara haft vissa minnesflaskor mm stående där.

Inte FS heller, vilket han kanske borde ha gjort när han fick frågan om var vapnen fanns, eller kunde finnas.
Citera
2014-01-20, 15:19
Medlem
letsdoits avatar
FS menar att han inte kan ha skrivit sms:en till MJ:s syster eftersom han inte vet hur systerns smeknamn har stavats:
Citera
2014-01-20, 15:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ja - sedan han fått vetskap om att MJ skjutits när hon låg och sov.Han berättade delar av vad han och MJ pratat om under sina många samtal inkluderande olika saker som MJ delgett honom.Hans uppgifter bör ha ett högt bevisvärde - särskilt som han också fört upp nattvardsskåpet på dagordningen; ett skåp PF inte berättat om eftersom det inte fallit honom in att MJ skulle ha kunnat förvara sin pistol i detta skåp då hon på hans tid bara haft vissa minnesflaskor mm stående där.
Nu sitter jag inte med tidigare TR/HR:s dom framför mig. Men vittnade P.K då och hur ansåg tidigare domstol om hans utsago angående M och hans gemensamma intresse i mystik?
Citera
2014-01-20, 15:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Inte FS heller, vilket han kanske borde ha gjort när han fick frågan om var vapnen fanns, eller kunde finnas.
FS har inte kommit med ett enda uppslag när det gäller var pistolen kan ha befunnit sig (förutom sänglådan där den inte befann sig), och betr. lönnutrymmet under trappan (bakom flipperspelet) kom detta till polisens kännedom genom förre ägaren PZ (PF kände till utrymmet - så även FS):
https://www.flashback.org/sp32713061
Citera
2014-01-20, 15:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu sitter jag inte med tidigare TR/HR:s dom framför mig. Men vittnade P.K då och hur ansåg tidigare domstol om hans utsago angående M och hans gemensamma intresse i mystik?
Han finns inte nämnd i TR:s bedömning eller hovrättens dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in