Citat:
Ursprungligen postat av
Lagro
Några bevis mot KJ finns inte, utan en massa ihopkokade gissningar om det ena och andra.
Ja, men då är det ju ingen fara.
Det blev tydligen helt fel bedömt i tingsrätten, enligt somliga här, då inga bevis ska föreligga
och ingenting påtagligt binder KJ vid brottet ifråga, men det förstår ju alla att det enorma
och obegripliga misstaget kommer att rättas till framöver vid den överklagan som lär ske
och vid hovrättsförhandlingarna och i all synnerhet vid beaktande av det förhållandet att
uteslutande erfarna jurister dömer där.
De kommer ju då självklart att riva upp domen och försätta stackars utsatte killen
omedelbart på fri fot, försedd med ett skadestånd av ansenlig storlek.
Eller hur?
Erfarna jurister ser ju detta som ni ser till skillnad från de dumma tingsrättsledamöterna,
inte sant? Det kan vi väl utgå ifrån då? Att inga "bevis" existerar överhuvudtaget?
De kan väl rimligen inte upprepa förra rättsinstansens oerhörda misstag och komma
fram till samma slutsats att Kristoffer Johansson bär skuld till flickans hemska död?
Nej, bara lugn, ha tillförsikt! Det kommer att ordna sig alla gånger för KJ.
Rättsskandal undviks och jakten på en annan mördare inleds omedelbums.
Du kanske kan tipsa om en sån lämplig kanske?
Det var väl såna här professionella styckmördare du menade man skulle söka efter ifall
man ville nå en sann lösning av det här extremt ruskiga mordärendet i Boden?
Inte för att jag tidigare har hört talas om folk som är proffs på att styckmörda men du vet
nog bättre, känner jag på mig.
Så allt kommer sannolikt att fixa till sig i slutändan ska du och ni andra se, ni som alltså
tidigt fick span på den stora orätten man begick mot stackars aspergerdrabbade KJ,
och anade ugglor i mossen.
Det osar förresten
sushi om alltsammans, tycker jag mig förnimma.