2014-01-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Mer eller mindre alla snusar i försvaret.

AGU= Aldrig ge upp, näst sista projektet under gmu, du är ute i skogen 1 vecka med lite mat och sömn.

Tack för ett snabbt svar.

Jaha har varit lite nojjig över snusbiten men då är det ju lugnt! ajuste nu kommer jag ihåg haru sett ett klipp om AGU.
2014-01-19, 21:07
Medlem
Är det många här som kommer ta med proteinbars till GMU? Vilka har ni köpt isåfall?
Står även i brevet man fick hem att man skulle vara tidigt ute att boka ev hemresa vid permission. Kommer ha permission första helgen, när ska man boka resan då? Antar att man måste göra det via hemsidan för att fakturera FM? Bara en vecka kvar nu!
2014-01-19, 21:20
Medlem
Smakarsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maada
Är det många här som kommer ta med proteinbars till GMU? Vilka har ni köpt isåfall?
Står även i brevet man fick hem att man skulle vara tidigt ute att boka ev hemresa vid permission. Kommer ha permission första helgen, när ska man boka resan då? Antar att man måste göra det via hemsidan för att fakturera FM? Bara en vecka kvar nu!
Hemresorna fixar FM själva åt dig, befälet eller någon annan på ditt regemente kommer dela ut biljetterna som gäller när du har permission. Så boka inga biljetter med egna pengar! Allt kommer FM fixa åt dig.
Det enda som du måste boka är resan dit och då får man ju hur man ska fakturera det.
2014-01-19, 21:22
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Försvarsmakten bokar väl hemresorna, eller ska du ta tjänstledigt?
2014-01-19, 22:26
Medlem
Konkelbears avatar
Citat:

Jag kommer ta med mig bars, har sett många som kommenterat att det är rätt skönt att få i sig nått litet när man är ute osv.

Köpte smaken Caramel Coco från gymgrossisten, dem är riktigt goda. http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box
2014-01-19, 22:35
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Ta med toapapper. Annars får man göra som jag, och använda förstaförbandet Kändes ju lagom kul när befälen sa "förstaförband, håll upp", och de säger "Skuk, varför i helvete håller du inte upp förstaförbandet?". "Ehm, jo jag liksom använde det som toapapper..."

Första fältdygnet, precis samma för mig!

Vart så in i helvete skitnödig att jag i 30 minuter böna och bad befälen om att få springa och skita någonstans lite snabbt, som jag tillslut fick tillåtelse till.
I ren bokstavlig amok sliter jag upp brallorna, kastar av mig stridsvästen samt 90-jackan och sätter mig i en skyttegrav (som rymmer cirka 20 man) och tömmar mig totalt. Till min fruktan så märkte jag att jag varken hade papper eller något annat till hands (det regna ute och ville inte använda blöta blad).

Likt en cowboy som ridit för länge på sin häst går jag mot stridsvästen, tar förstaförbandet samt kniv och snyggar till mig lite.
Skyttevärnet jag nyttjade för att utföra TTT använde mekskytte dagen efter under en stridsövning. Mådde väldigt gott i hjärtat då jag fick reda på detta
2014-01-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Hemresorna fixar FM själva åt dig, befälet eller någon annan på ditt regemente kommer dela ut biljetterna som gäller när du har permission. Så boka inga biljetter med egna pengar! Allt kommer FM fixa åt dig.
Det enda som du måste boka är resan dit och då får man ju hur man ska fakturera det.

Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Försvarsmakten bokar väl hemresorna, eller ska du ta tjänstledigt?

Står i brevet, "var noga med att vara tidigt ute vid bokning av hemresorna" med markerad stil Ska till karlskrona. tänkte man gjorde det själv då, som när man bokar resan dit. Men då kanske man löser det där nere ändå. Så ska inte ta tjänstledigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Konkelbear
Jag kommer ta med mig bars, har sett många som kommenterat att det är rätt skönt att få i sig nått litet när man är ute osv.

Köpte smaken Caramel Coco från gymgrossisten, dem är riktigt goda. http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/goodlife-50-g-x-15-box

Ok jo jag tänkte också beställa goodlife men de innhåller ju så mycket socker och glukossirap, även sojalectin och grejjer men antar att man inte ska vara så opti när man ligger ute i fält
2014-01-19, 23:38
Medlem
loudels avatar
Jag fick som jag skrev tidigare, reda på i fredags via telefon reda på att ag fick en gmu-plats. Har verkligen ingen aning om hur jag ska gå tillväga då jag inte fått något brev än (antar väl att det kommer nu i veckan). Men vart är det jag skall logga in för att boka resa? Har koderna och sådant på pappret man fick när man blev preliminärt antagen hos RM.

Edit: Eller jag kan inte göra det innan jag får sms:et?
2014-01-20, 00:17
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Jag fick som jag skrev tidigare, reda på i fredags via telefon reda på att ag fick en gmu-plats. Har verkligen ingen aning om hur jag ska gå tillväga då jag inte fått något brev än (antar väl att det kommer nu i veckan). Men vart är det jag skall logga in för att boka resa? Har koderna och sådant på pappret man fick när man blev preliminärt antagen hos RM.

Edit: Eller jag kan inte göra det innan jag får sms:et?
Klart man hjälper en broder
Testa att logga in HÄR!
2014-01-20, 00:20
Medlem
loudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Klart man hjälper en broder
Testa att logga in HÄR!

Äkta bror Har dock redan loggat in där! Men då antar jag att jag får vänta tills jag får sms:et eller testa att ringa RM imorgon!

Tack ändå
2014-01-20, 01:31
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loudel
Äkta bror Har dock redan loggat in där! Men då antar jag att jag får vänta tills jag får sms:et eller testa att ringa RM imorgon!

Tack ändå
Självklart! Är du säker på att du inte missade det då? Det är en ganska liten text till höger där det står "Boka resa". Höll själv på att missa den första gången.
2014-01-20, 02:40
Medlem
Hur stora är skåpen? Äre lungt o ta me sig en träningsväska av typ man slänger över axeln med lite prylar i? Har fan ingen annan väska..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in