2014-01-19, 10:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Mmm.. Och före TR hade du kontakt med K?
Jag, liksom många andra, diskuterade med henne i tråden och uppmanade henne att gå till polisen.
Citera
2014-01-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vaddå kunde inte tas? Det gjordes väl inte överhuvudtaget pga det inte efterfrågades? Eller har jag missat något nu?
Det gjordes ett försök med "standardanalys", vad det är råder det tvekan om i tråden.
Citera
2014-01-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag, liksom många andra, diskuterade med henne i tråden och uppmanade henne att gå till polisen.
Och om det förekom kommunikation mellan dig och vittnet IRL eller via PM/e-post är det något du inte tänker delge oss.
Därav misstanken som vissa har gällande att vittnet manipulerats/påverkats före TR.
Citera
2014-01-19, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och om det förekom kommunikation mellan dig och vittnet IRL eller via PM/e-post är det något du inte tänker delge oss.
Därav misstanken som vissa har gällande att vittnet manipulerats/påverkats före TR.
Jag kan inte ha haft någon anledning att påverka vittnet innan jag läste FUP, eftersom jag trodde FS var skyldig. När jag konstaterade att utredningen inte räckte för fällande dom fanns det inte tid.
Citera
2014-01-19, 11:08
Medlem
Katten30s avatar
[quote=Quarrel|47115112]Det hittades fem hårstrån i emballaget. SKL kunde inte finna DNA med sin standardanalys, och de är inte kollade på något annat sätt.

Mer avancerad analys än "standardanalys" kanske finns? Storbritannien? Tänkte på kvalitet på dessa hårstrån, färg, korta - långa, grova - tunna? Alla lika eller 2 olika? Att lyckas få fram något från dessa hårstrån hade kunnat indikera ngt viktigt.
Citera
2014-01-19, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Rätten kräver inte att åklagaren ska veta vilken natt Fredrik flyttade på kroppen. Nu är en annan natt än natten mot 28 aktuell. Det är bara att acceptera.

Var är utredningen om den 31e och framåt ?

Det här håller inte och det vet Svenkvist, lägg där till att KH stod upp som vanligt i rätten, trots taffliga försök att misskreditera från ÅK.
Citera
2014-01-19, 11:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag känner mig jättebra idag, tack för omtanken!

1, om det är så att killen är kontrollerande, svartsjuk, våldsam osv så säger tjejen inget i 99% av fallen, inte under pågående relation.
2, om du läser FUP så är det inte alls en trevlig bild av F som hennes vänner ger.

Jag har läst FUP och vad jag minns så har ingen vän till MR hörts? Kan minnas fel, men däremot att MR´s bror hörs och MR´s far.
Citera
2014-01-19, 11:11
Medlem
Citat:
Jag kan inte ha haft någon anledning att påverka vittnet innan jag läste FUP, eftersom jag trodde FS var skyldig. När jag konstaterade att utredningen inte räckte för fällande dom fanns det inte tid.

Det spelar egentligen ingen roll. Att diskutera sina iakttagelser på flashback innan eller under tiden man förhörs är aldrig bra, oavsett vem man diskuterar. Håller du inte med om det?

Tänk rättssäkerhet innan du svarar.
Citera
2014-01-19, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Mer avancerad analys än "standardanalys" kanske finns? Storbritannien? Tänkte på kvalitet på dessa hårstrån, färg, korta - långa, grova - tunna? Alla lika eller 2 olika? Att lyckas få fram något från dessa hårstrån hade kunnat indikera ngt viktigt.
Visst finns det det. Men en sådan analys kunde bara visa att de kom från en alternativ GM, och det låg inte i polisens intresse.
Citera
2014-01-19, 11:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det spelar egentligen ingen roll. Att diskutera sina iakttagelser på flashback innan eller under tiden man förhörs är aldrig bra, oavsett vem man diskuterar. Håller du inte med om det?

Tänk rättssäkerhet innan du svarar.
Det är en annan sak, jag har inte påverkat vittnet att ändra sin historia, bara att gå till polisen.

De flesta vittnen diskuterar säkert sina vittnesmål med någon. Ska de diskvalificeras för det? Då har vi inte många vittnen kvar. LJ diskuterade sitt vittnesmål med sin fru.
Citera
2014-01-19, 11:19
Bannlyst
Citat:
Det är en annan sak, jag har inte påverkat vittnet att ändra sin historia, bara att gå till polisen.

De flesta vittnen diskuterar säkert sina vittnesmål med någon. Ska de diskvalificeras för det? Då har vi inte många vittnen kvar. LJ diskuterade sitt vittnesmål med sin fru.

Hela familjen Johansson har diskuterat ihop sig med PF+fru som har fått tillgång till MJs gamla hus.

Nu står alla och gastar att FS är skyldig högt och lågt även i media, fastän ingen trodde det initialt. Snacka om grupptryck...
Citera
2014-01-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är du frisk? Menar du på fullt allvar att en sammanboende flickvän till FS inte kan lämna en redogörelse för huruvida hennes sambo är svartsjuk eller våldsam? Tror du inte att någon i Maskroos närhet skulle ha nämnt det? I förhör tex. Dom har ju varit på fester tillsammans (där brukar det vara fler än två personer) och ingenstans har jag jag läst att det framkommit information om att FS varit våldsam mot MR eller att FS visat något kontrollbehov.

Jag försvarar inte FS. Jag försöker få några er att förstå att det finns luckor, stora sådana, i denna utredning.

Jag vet inte om FS är skyldig eller inte.

Han behöver inte visa det på samma sätt mot MR som mot Marina. Dessutom är MR i en situation där hon, och folk i hennes närhet, kan förneka sanningen. Men det behöver ju inte vara så.

I Marinas fall är det dock klarlagt:
- FS gör en fordonsförfrågan på Marinas bekanta.
- En "smygmobil" behövs.
- Marinas bilder gås igenom, sparas och publiceras på nätet.
- Marina kan inte träffa dejter hemma pga inneboende.
- Marina kan inte använda hemmet som en spelplan i sina rollspel.

Som sagt. FS kanske är tryggare med MR än med Marina, men historiken säger annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in