2014-01-19, 10:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Läste någonstans? att dom funnit ett par hårstrån i presenningen dom fann Marina i,
vet du ngt om detta eller är det bara påhittat av någon...Om hårstrån hittats och dom inte är Marinas eller bär FS DNA - då är det inte mkt mer att orda om.

Förstår inte att många hakar upp bevisföringen på denna LJ...
Visst han hade kvar henne i bilen...å fick ha henne alldeles för sig själv...
Det hittades fem hårstrån i emballaget. SKL kunde inte finna DNA med sin standardanalys, och de är inte kollade på något annat sätt.
Citera
2014-01-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har flera gånger skrivit att jag inte talar om vem eller vilka jag har kontakt med, hur eller i vilken omfattning.

Jag kan inte ha påverkat KH:s vittnesmål mellan TR o HR, eftersom vittnesmålen är identiska.
Det tycker du?
Redogörelse ett jämfört med den sista?
Jag har för mig att hon först såg en tjej, sen en kille (F) och sen ändrade sig till att hon inte visste vad hon såg och att det var jättefel att peka ut F.
Citera
2014-01-19, 10:52
Bannlyst
Citat:
Jag har flera gånger skrivit att jag inte talar om vem eller vilka jag har kontakt med, hur eller i vilken omfattning.

Jag kan inte ha påverkat KH:s vittnesmål mellan TR o HR, eftersom vittnesmålen är identiska.

Du vet inte om du påverkat vittnet. Det enda du kan vara säker på är att du bidragit till att vittnets trovärdighet gick till botten.
Citera
2014-01-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har åklagare kollat upp alla hans mobilnr för att fastställa dag?
Har åklagare kollat upp körspolaren om han kan haft någon koll på dag? Det var ju han ssom körde och borde då vart lite nykter.
Varför vittnar inte han till att stödja L.J?
1, det går inte
2, han minns inget alls/vill inte delta(?)
Citera
2014-01-19, 10:53
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Jag vet inte om de kollat upp alla hans nummer. Det är möjligt. Annars räcker det med att han inte minns vilken dag det var eller vilken mobil han använde om det inte var möjligt att i efterhand kolla upp numren. Han som körde har lika liten koll på vilken dag det var. Man får utgå ifrån vilka nätter det regnade.
Det räcker ju inte med att åklagaren bara utgår från ett visst datum som inte bekräftats av vare sig teknisk bevis eller annan vittnesmål. Det kan ju då bli vilket dag som helst.

Sen säger L.J att han träffat M vid Ålevattnet och pratat men ändå så misstog han sig på M och den ridande tjejen. Har han koll på grannbrudarna i orten?
Citera
2014-01-19, 10:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det tycker du?
Redogörelse ett jämfört med den sista?
Jag har för mig att hon först såg en tjej, sen en kille (F) och sen ändrade sig till att hon inte visste vad hon såg och att det var jättefel att peka ut F.
Jag pratade om vittnesmålen i TR och HR. De är identiska.
Citera
2014-01-19, 10:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du vet mycket väl att den flickvän som är aktuell inte kan lämna en redogörelse för huruvida hennes partner är svartsjuk, våldsam eller har ett kontrollbehov.
Vad tar det åt dig?
Är det så viktigt att försvara F att du slår under bältet?

Är du frisk? Menar du på fullt allvar att en sammanboende flickvän till FS inte kan lämna en redogörelse för huruvida hennes sambo är svartsjuk eller våldsam? Tror du inte att någon i Maskroos närhet skulle ha nämnt det? I förhör tex. Dom har ju varit på fester tillsammans (där brukar det vara fler än två personer) och ingenstans har jag jag läst att det framkommit information om att FS varit våldsam mot MR eller att FS visat något kontrollbehov.

Jag försvarar inte FS. Jag försöker få några er att förstå att det finns luckor, stora sådana, i denna utredning.

Jag vet inte om FS är skyldig eller inte.
Citera
2014-01-19, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det räcker ju inte med att åklagaren bara utgår från ett visst datum som inte bekräftats av vare sig teknisk bevis eller annan vittnesmål. Det kan ju då bli vilket dag som helst.

Sen säger L.J att han träffat M vid Ålevattnet och pratat men ändå så misstog han sig på M och den ridande tjejen. Har han koll på grannbrudarna i orten?

Rätten kräver inte att åklagaren ska veta vilken natt Fredrik flyttade på kroppen. Nu är en annan natt än natten mot 28 aktuell. Det är bara att acceptera.
Citera
2014-01-19, 10:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det fanns hårstrån men DNA kunde inte tas fram på dem.
Tillhör de M eller F har det inget bevisvärde men om det var någon annans kanske,
Hade man fått fram DNA på knoparna/knutarna hade det varit bra. Lite DNA borde fastnat om handskar inte användes, men efter så lång tid i skogen..

Vaddå kunde inte tas? Det gjordes väl inte överhuvudtaget pga det inte efterfrågades? Eller har jag missat något nu?
Citera
2014-01-19, 10:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Du vet inte om du påverkat vittnet. Det enda du kan vara säker på är att du bidragit till att vittnets trovärdighet gick till botten.
Jag vet bättre än du om jag har påverkat vittnet, och det finns ingen anledning att ifrågasätta vittnet som upprepade samma sak som i TR, lika lite nu som i TR:
Citat:
Men [KH:s] uppgifter gör att det framstår som i hög grad sannolikt att det var Marina Johansson som körde den grå bil som hon vid tiotiden på förmiddagen den 28 juli 2010 mötte på Svartedalsvägen på väg från Övre Rörahållet mot Spekeröd.
Citera
2014-01-19, 10:56
Medlem
Citat:
Jag pratade om vittnesmålen i TR och HR. De är identiska.
Mmm.. Och före TR hade du kontakt med K?
Citera
2014-01-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är du frisk? Menar du på fullt allvar att en sammanboende flickvän till FS inte kan lämna en redogörelse för huruvida hennes sambo är svartsjuk eller våldsam? Tror du inte att någon i Maskroos närhet skulle ha nämnt det? I förhör tex. Dom har ju varit på fester tillsammans (där brukar det vara fler än två personer) och ingenstans har jag jag läst att det framkommit information om att FS varit våldsam mot MR eller att FS visat något kontrollbehov.

Jag försvarar inte FS. Jag försöker få några er att förstå att det finns luckor, stora sådana, i denna utredning.

Jag vet inte om FS är skyldig eller inte.
Jag känner mig jättebra idag, tack för omtanken!

1, om det är så att killen är kontrollerande, svartsjuk, våldsam osv så säger tjejen inget i 99% av fallen, inte under pågående relation.
2, om du läser FUP så är det inte alls en trevlig bild av F som hennes vänner ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in