2014-01-18, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu är jag lika tråkig som vanligt, men jag vill gärna ha källa på att han inte hade madrasserna med sig. Bara för att försäkra mig om att du inte hittar på något, som du säkert förstår.

Hade de hittat hans madrasser i Marinas säng när han hämtade sina grejer?
Citera
2014-01-18, 16:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Skickade röksignaler, menar du? Det finns inte mycket av det samtalet i telefonlistor.
Hon kan ha varit på plats redan när mordet skedde.
De kan till och med ha planerat det ihop.

Allt är möjligt i denna värld...det borde du vara klar över så "öppensinnad" som du visat dig vara,
Citera
2014-01-18, 16:48
Medlem
Grandiosos avatar
Börjar förresten bli mer och mer öppen för möjligheten att Fredrik dröjde med att dumpa
kroppen tills natten mot den 29:de.
Han kan ha vidtagit förberedelser, farit runt och noga kollat sig omkring innan han valde ut
just den platsen som det sedan blev. Genomfört huggningen av granverk så han slapp stå
med det när han gömde undan sitt makabra emballage.
Så kan det mycket väl vara faktiskt.
Det kan vara den natten Lennart istället såg Fredrik på rastplatsen.
Citera
2014-01-18, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Börjar förresten bli mer och mer öppen för möjligheten att Fredrik dröjde med att dumpa kroppen
tills natten mot den 29:de.
Han kan ha vidtagit förberedelser, farit runt och noga kollat sig omkring innan han valde ut
just den platsen som det sedan blev. Genomfört huggningen av granverk så han slapp stå
Jaha, så du menar att han var flera gånger på FP, utan att repa bilen? Och, innan han dumpade kroppen så körde han till Spekeröds rastplats av alla platser och dumpade annat inför publik?

Och vad säger du till Tele2, som ljuger om teletrafiken?
Citera
2014-01-18, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Börjar förresten bli mer och mer öppen för möjligheten att Fredrik dröjde med att dumpa
kroppen tills natten mot den 29:de.

Tele2 säger att LJ inte såg något på rastplatsen den 26-30e.
ÅK får snabba på ett nytt scenario om han skall få med LJ - det har du rätt i - rättegången är snart över...
Citera
2014-01-18, 17:03
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Endast en lögn är belagd, att han träffade langaren i Trollhättan. Lögn är avsiktlig osanning, han kan ha glömt skatteåterbäringen.
Han kan ha glömt att han tog livet av Marina också kanske.
Det står väl i mänsklig makt att glömma även sånt antar jag.

Vi får väl ha lite överseende med hans svajiga minnesfunktioner, han är ju gudbevars
gammal flummare/pundare.
Citera
2014-01-18, 17:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jaha, så du menar att han var flera gånger på FP, utan att repa bilen? Och, innan han dumpade kroppen så körde han till Spekeröds rastplats av alla platser och dumpade annat inför publik?
Ja, det kan han mycket väl ha varit och då tänker jag mig närmast att han begett sig
cyklande runt omkring i omgivningarna och letat dumpningsplats. Han kunde ju cykla
och brukade visst cykla?
Cyklar man behöver man väl inte "repa" någonting? Ska funka bra. Jag har cyklat mycket
själv på smala skogsvägar med riklig, hög vegetation längs vägkanterna och inte
repat fina cykeln eller ramlat heller.

Ja, så gjorde han tydligen som du skriver på slutet för han är sedd när han gjorde det.
Tror du hovrätten bortser från Lennarts vittnesmål?
Gör man det spelar det ändå ingen större roll: Svensson är naglad vid sin ohyggliga
illgärning bra ändå, vilket kommer att fastställas i en rättslig dom inom de närmaste veckorna.

Och jubel följer på många håll i Svea Rike. Ska själv fira med en smaskig semla, tror jag.

Sedan får man se om det finns anledning att på nytt intressera sig för en viss person
och dennes göranden och låtanden vid tidpunkten för mordet på Marina Johansson.
Jag har poliskontakter. Ska kolla upp.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-18 kl. 17:30.
Citera
2014-01-18, 17:49
Medlem
Citat:
Det går alldeles utmärkt att jämföra Morot med JE, på så sätt att de kunde få hjälp med att få undan BO.

Varför jämför du Morot med FS?
Det var du som jämförde med Trollhättan.
Jag påpekade att de två MT inte har mkt gemensamt och det spelar roll.
De två fallen är mkt olika men jag är öppen för en medhjälpare,
vem kan jag inte säkert säga dock.
Att F är skyldig har jag fortf inte tvivel över.
Senast redigerad av Otherland162 2014-01-18 kl. 17:49. Anledning: Som alltid stavfel
Citera
2014-01-18, 17:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Det var du som jämförde med Trollhättan.
Jag påpekade att de två MT inte har mkt gemensamt och det spelar roll.
De två fallen är mkt olika men jag är öppen för en medhjälpare,
vem kan jag inte säkert säga dock.
Att F är skyldig har jag fortf inte tvivel över.
Jag jämförde JE och hans vän med Morot och hans vän. Du kontrade med att det inte fanns likheter mellan FS och Morot. Det var inte relevant. Jag vidhåller att JE kunde ha fått hjälp, liksom Morot fick.
Citera
2014-01-18, 17:59
Medlem
Citat:
Jag jämförde JE och hans vän med Morot och hans vän. Du kontrade med att det inte fanns likheter mellan FS och Morot. Det var inte relevant. Jag vidhåller att JE kunde ha fått hjälp, liksom Morot fick.
Ok
Jag missuppfattade dig.

Jag vet ingenting om J och hans vän, så jag kan inte säga något om det.
Citera
2014-01-18, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
De litar på åklagarens ord. Det är försvaret som ska begära material om de tror något inte är gjort.

Ibland är inte Polisen så dumma som man kan tro, de får en del gjort.
Kolla här, man insåg att LJ måste ha sett sin syn någon annan vecka, precis som LJ & Maggan säger själva. Hur Lambertz kunde ta med detta som nyhet i resningen får ses som ren idioti.

https://anonfiles.com/file/53fe7f28b3ea1d0e303ede3dfe0452f0
Citera
2014-01-18, 18:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Förklaringsbördan ålägges endast om det är ställt utom rimligt tvivel att brottet skedde 27/28.
Har domstolen fått några sådan bevis ?

Varken jag, ÅK, två tidigare domstolar eller HD har fäst avseende vid det fullt normala att inte kunna säga exakta tider.

Varför detta näthat ?

Citat:
Att aset har dåligt tidsbegrepp och tycker klockan är helt onödig i människans tillvaro -
det kan han tillåta sig att tycka som den kroniskt arbetsovillige parasit han är som gäst i livet

Tja, jag kan då rakt inte tala om vad klockan var när jag gjorde saker och ting förra helgen. Eller när folk kom och gick. Och jag äger ingen klocka - har bara mobilerna och klockan i bilen. Är jag ett arbetsovilligt as då?

Kommer möjligen Grandioso ihåg vad klockan var när Grandioso gick upp i morse? Det gör nämligen inte jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in