2014-01-16, 16:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
De som arbetar med sådant och uttalat sig i fallet, men de är inte experter kanske.
Vet du mer om ämnet än dem borde du fått jobbet.
Jag uttalar mig inte bestämt. Vilka arbetar med sådant och har uttalat sig i fallet?
Citera
2014-01-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, man klarar säkert inte av ett så här komplicerat mord och kommer undan med det i tre år.
Jo med devisen "hellre fria än fälla" så går det uppenbarligen, och det är bra att vi har höga krav, man ska inte fängsla oskyldiga.
Är F oskyldig får han leva med detta resten av sitt liv och mår säkert inte bra av allt som hänt.
I brist på annan GM får han nu stå vid skampålen i ett indiciefall, fast nu tycker jag att bevisningen räcker för att han ska betraktas som den enda person som haft möjlighet att mörda M. Tyvärr.
Citera
2014-01-16, 16:39
Medlem
Konservatics avatar
Har fs förklarat varför han kollade upp JEs bil ? Han verkar vara van vid fordonskontroller
Citera
2014-01-16, 16:40
Medlem
Citat:
Jag uttalar mig inte bestämt. Vilka arbetar med sådant och har uttalat sig i fallet?
Jag syftar på FUP och de som undersökt säng och filt mm samt hänvisar till vad som sades igår.
Citera
2014-01-16, 16:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag syftar på FUP och de som undersökt säng och filt mm samt hänvisar till vad som sades igår.

Kriminalteknikern Enar Gustavsson i går sa att ingen luftspalt va emellan blod och filt. Så hypotesen är att filten inte fick blod på sig, och lades dit efter ca ett dygn då eftersom man provat hur lång tid det tar för blodet att torka.
Så ja, expertisen är överens.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-16 kl. 16:48.
Citera
2014-01-16, 16:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilka sa emot det här?
Citat:
Om filten lades på inom några timmar var blodet sannolikt under inkontinensskyddet, och inte i kontakt med filten.
Citera
2014-01-16, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Har fs förklarat varför han kollade upp JEs bil ? Han verkar vara van vid fordonskontroller

Han säger att bilen måste ha betett sig konstigt om han kollat upp den. Jag tror mer på att Fredrik sett bilen på Marinas foton från utflykten och då kollat upp vem hon var ute med. Han behöver inte ha sett bilen i verkligheten.

Fredrik var tydligt sur på att Marina enligt honom ljugit om hur mycket hon träffat JE.
Citera
2014-01-16, 17:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vad är det trevliga som sagts? Det har jag missat.
Har i princip enbart läst väldigt obehagliga skildringar av herrn.

Med "Det första" avser jag svaret på min fråga om det ansågs att ingen ställt upp för FS. Det är lögn. Det framgår i FUP.
Citera
2014-01-16, 17:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vad är det trevliga som sagts? Det har jag missat.
Har i princip enbart läst väldigt obehagliga skildringar av herrn.

Hans nuvarande flickvän det är också allt som finns som säger något gott om Fredrik.
Sen är resten bara att han inte alls är omtyckt av vare sig, familjerna, sin mor, praktikplatser, fd flickvänner, tidigare kamrater osv.

Det är en sorglig figur som inte alls ger bra intryck på dom han har med att göra.
Så nej, i princip är det ingen lögn att påstå att han är högst impopulär-

Det är FUP du menar förstår jag, och det handlar mitt svar om också.
Vad som rör sig utöver detta har inget med FUP att göra vem eller vilka fans Fredrik har.
För min del är det ett as inget annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-16 kl. 18:06.
Citera
2014-01-16, 17:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hans nuvarande flickvän det är också allt som finns som säger något gott om Fredrik.
Sen är resten bara att han inte alls är omtyckt av vare sig, familjerna, sin mor, praktikplatser, fd flickvänner, tidigare kamrater osv.

Det är en sorglig figur som inte alls ger bra intryck på dom han har med att göra.
Så nej, i princip är det ingen lögn att påstå att han är högst impopulär-

Frågan var ställd till mig och svaret på det har jag gett. Du fattar väl att om FS är så manipulerande som DU framställer honom, finns det säkert en uppsjö med folk som har något snällt att säga om honom. Hur ska du ha det? Är han den manipulerade skitstövel som du målar upp honom som eller inte?

Det jag menade var att det fanns folk som skulle ställa upp för honom, det är inte Maskroos jag åsyftar nu.
Citera
2014-01-16, 18:08
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Frågan var ställd till mig och svaret på det har jag gett. Du fattar väl att om FS är så manipulerande som DU framställer honom, finns det säkert en uppsjö med folk som har något snällt att säga om honom. Hur ska du ha det? Är han den manipulerade skitstövel som du målar upp honom som eller inte?

Det jag menade var att det fanns folk som skulle ställa upp för honom, det är inte Maskroos jag åsyftar nu.

De enda som gillar fs är den/dom han manipulerar just för stunden. De tidigare bekantskaperna han haft genom livet har han blåst på ett eller annat sätt och av förklarliga skäl har dessa inget gott att säga om fs. Det förstår du, eller?

Just nu är det den nuvarande naiva flickvännen som han manipulerar tills hon inser vad han är för kräk, sen är han historia där också och hatad av henne.

Han vandrar vidare, manipulerar nya människor, så har hela hans liv sett ut. Dock lär det bli svårare för han (tack o lov) nu efter att han mördat Marina för nu vet många vad det är för kräk. Vad är det du inte förstår?

Vilka andra folk skulle ställa upp för fs förutom nuvarande flickvännen??
Citera
2014-01-16, 19:22
Bannlyst
Åklagaren och jag är överens.

När han skulle till jobbet den aktuella dagen observerade han en stadsjeep som stod parkerad på norra delen av p-platsen. Men när polisen hittade Marinas bil en vecka efteråt stod den på den södra delen.

Åklagaren har dragit slutsatsen att bilen måste ha flyttats från det att vittnet såg den och att detta skulle skett efter Marinas död.

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.2247108-nya-vittnesmal-i-marinarattegangen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in