2014-01-18, 11:51
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Digitala trumset låter inte så mycket, lite ljud kan dock slå igenom om ljudisoleringen är lite dålig.

Kan hjälpa att ha en mjuk matta under.

En liten grej som jag bara kom på nu men aldrig provat själv. Om man skaffar en madrass och lägger en plywoodskiva på den. Måhända att det kanske kan funka?
Citera
2014-01-18, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Inte enl lagen iaf, även om man råkar bo i lägenhet så får man faktiskt leva och det innebär en viss mängd ljud, och beroende på hur välbyggt huset är så hörs det olika mycket. Sen så bedömmer man om ljudet anses vara "normalt" och om det sker vid en vettig tidpunkt (dvs inte när folk rimligtvis kan antas sova)

Enl din bedömning så skulle det inte ha varit tillåtet med telefoner, duscha, gå på toa eller spola vatten eller ens hosta/nysa övht i min gamla lägenhet då alla dessa ljud hördes genom väggarna till grannarna.

Det jag menar är att man bör utgå ifrån att alla ljud är störande och lever därefter. Det är avsaknaden av detta tänkande jag påpekar och ifrågasätter främst. Man gör sitt yttersta hela tiden för att låta så lite som möjligt helt enkelt.
Citera
2014-01-18, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Det jag menar är att man bör utgå ifrån att alla ljud är störande och lever därefter. Det är avsaknaden av detta tänkande jag påpekar och ifrågasätter främst. Man gör sitt yttersta hela tiden för att låta så lite som möjligt helt enkelt.

Men gud, vilket slags liv lever du egentligen?
Citera
2014-01-18, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men gud, vilket slags liv lever du egentligen?

Utbildar mig akademiskt.
Citera
2014-01-18, 13:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Utbildar mig akademiskt.

Det i sig innebär ju inte att man måste göra sig helt omärkbar för sin omgivning. Man måste inte sträva efter att verka som man inte existerar bara för att man bor i lägenhet. Normalt sunt förnuft räcker.
Citera
2014-01-18, 13:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Man ser till att inte störa i onödan eller "extremt" men man lever fortfarande ett normalt liv, man biter ihop om vissa störningar då man vet att folk behöver få leva lite också.
Citera
2014-01-18, 13:47
Bannlyst
Okej tack då vet jag hur ni resonerar ni som för liv
Citera
2014-01-18, 14:07
Medlem
Efter kl 23.00 ska det väl vara tyst.
Citera
2014-01-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapin2much
Efter kl 23.00 ska det väl vara tyst.

Rätt tid är 22:00...
Citera
2014-01-18, 19:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffer85
Rätt tid är 22:00...
Rätt är att det varierar vad som gäller.
Citera
2014-01-18, 21:19
Medlem
sjpatriks avatar
Föreslår arkebusering för mina nya grannar som har festat 4 helger i rad nu. Inte nog med det, de efterfestar även till kl 5-6. Provat ringa till störningsjouren flera gånger men det tutar upptaget varje gång jag försöker.

edit: Ursäkta för eventuella felstavningar.
Senast redigerad av sjpatrik 2014-01-18 kl. 21:39.
Citera
2014-01-18, 21:22
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Förslår arkebusering för mina nya grannar som har festat 4 helger i rad nu. Inte nog med det, de efterfestar även till kl 5-6. Provat störning jouren flera gånger men det tutar upptaget varje gång jag försöker.

Snacka med grannarna om det är möjligt alternativt kontakta hyresvärden direkt då kan du samtidigt fråga varför inte numret till störningsjoruen fungerar då den tutar upptaget hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in