2014-01-17, 16:23
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan2004
Nån som har en suck om vad man kan göra mer än vad jag redan gjort?! jag tycker om min lägenhet och det är fan inte rätt att jag ska behöva flytta när det är dom som beter sig som respektlösa efterblivna elefanter

Rösta SvP och börja engagera dig nationellt. Visst du kan ju flytta också men det lär bara skjuta upp dina problem. Åtta partier i riksdagen vill fortsätta ta hit somalier.
Citera
2014-01-17, 16:37
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curvaN
brandbomb genom dörren

Ring hyresvärden annars och säg att du kommer bete dig precis likadant.
Citera
2014-01-17, 16:56
Bannlyst
Jag hade borjat med att forsoka prata med dem. Eventuellt med nagon tolk. Forklarat att somnen blir stord och jag maste sova for att kunna arbeta.

Jag hade ocksa forsokt fa dem att acceptera tidgranser (vilket for ovrigt finns i de flesta hyreskontrakt). Bjudit in dem pa en enklare maltid for att skapa en kansla av att du ar en hygglig prick och det (kanske) gor att de respekterar dina onskemal:

Tex mandag-fredag 22:00 - 7:00 stor hansyn (ljudmassigt = inga stojande barn eller hog musik) det finns horlurar for dem som vill dra upp volymen.

Be dem ocksa beratta nar de har en storre fest. Da ar du mentalt forberedd pa storningar den dagen.

Jag har alltid uppskattat grannar som kommer till mig om de stor sig pa nagot jag gor i min lagenhet. Det blir battre stamning och respekt da. Anmalningar till Polis och annat bara retar upp folk och gor att de kanske "javlas" sa mycket det bra gar...

Kommunikation, kommunikation och kommunikation!
Senast redigerad av Game-Set-Match 2014-01-17 kl. 16:58.
Citera
2014-01-17, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Så här va, gick och köpte mig ett digitalt trumset för ett tag sen. Hann spela i någon vecka i lägenheten med hörlurar innan tanten under kom och gnällde. Tydligen så hördes det både i lägenheten under och ovanför, jag bor i mitten. Det blir lite resonans i trummorna och jag förstår att det måste vara ett helvete att lyssna på. Men då har jag ALDRIG fört det minsta oväsen innan. Mina grannar har däremot förmågan att föra ett jävla liv i tid och otid. Jag försökte resonera med tanten och undrade om det fanns någon speciell tid på dygnet då det skulle passa att spela en liten stund. Icke..
Mina arbetskamrater tycker dock att jag ska skita i henne och spela på, så länge jag inte för liv efter 22.00.

Hur hade ni gjort?

Jag hade gett fan i att spela trummor i en lägenhet där det bor människor omkring. Är du dum i huvudet?
Citera
2014-01-17, 22:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinnysweatyman
Jag hade gett fan i att spela trummor i en lägenhet där det bor människor omkring. Är du dum i huvudet?

Digitala trumset låter inte så mycket, lite ljud kan dock slå igenom om ljudisoleringen är lite dålig.

Kan hjälpa att ha en mjuk matta under.
Citera
2014-01-17, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Digitala trumset låter inte så mycket, lite ljud kan dock slå igenom om ljudisoleringen är lite dålig.

Kan hjälpa att ha en mjuk matta under.

Jag vet hur det låter och det är inget en granne skall behöva stå ut med. Förstår inte hur man tänker när man stör sina grannar. Är det något fel i hjärnan på er? Vill väldigt gärna höra hur ni resonerar. Folk som spelar musik via högtalare och bas i sin lgh är välkomna att svara också.
Citera
2014-01-17, 23:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Jag vet hur det låter och det är inget en granne skall behöva stå ut med. Förstår inte hur man tänker när man stör sina grannar. Är det något fel i hjärnan på er? Vill väldigt gärna höra hur ni resonerar. Folk som spelar musik via högtalare och bas i sin lgh är välkomna att svara också.

Bor man i ett flerfamiljshus så får man stå ut med en del ljud dagtid (och kvällstid i viss mån iaf före ~21 snåret), folk måste få leva även om dom inte har råd att köpa villa.

Vissa "störningar" är helt sonika att anse som normalt i ett flerfamiljshus.

Detta omfattar självklart inte extrema störningar, men tex att spela ett instrument har vid flera tillfällen bedömts att vara en "acceptabel störning" (dvs anses vara en del av normal livsföring).
Senast redigerad av Sereena 2014-01-17 kl. 23:36.
Citera
2014-01-18, 00:33
Medlem
Mr.Banzais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Så här va, gick och köpte mig ett digitalt trumset för ett tag sen. Hann spela i någon vecka i lägenheten med hörlurar innan tanten under kom och gnällde. Tydligen så hördes det både i lägenheten under och ovanför, jag bor i mitten. Det blir lite resonans i trummorna och jag förstår att det måste vara ett helvete att lyssna på. Men då har jag ALDRIG fört det minsta oväsen innan. Mina grannar har däremot förmågan att föra ett jävla liv i tid och otid. Jag försökte resonera med tanten och undrade om det fanns någon speciell tid på dygnet då det skulle passa att spela en liten stund. Icke..
Mina arbetskamrater tycker dock att jag ska skita i henne och spela på, så länge jag inte för liv efter 22.00.

Hur hade ni gjort?
Du måste ha en dämpmatta under annars går det aldrig att spela trummor i en lägenhet. Pedalljudet sprids genom golv och väggar. Bra tips: http://www.trumslagaren.se/trummatta-rnp-supergrip/573-0
Citera
2014-01-18, 03:56
Medlem
st0ckiss avatar
Jävla äckelnittiotalister som inte kan visa respekt över huvud jävla taget!

De har spelat sin förbannade dunkadunkaniggerhormusik hela jävla natten, trots tidigare tillsägelser.

Var precis uppe, med spikklubban i näven och tårgas i fickan och skulle läxa upp idioterna, men tro fan att de är så jävla trevliga och ursäktande att det inte blir nåt skoj av det

Först förstör de min sömn, sen förstör de mitt nattnöje. Ohyfsade snorungar!§
Citera
2014-01-18, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Bor man i ett flerfamiljshus så får man stå ut med en del ljud dagtid (och kvällstid i viss mån iaf före ~21 snåret), folk måste få leva även om dom inte har råd att köpa villa.

Vissa "störningar" är helt sonika att anse som normalt i ett flerfamiljshus.

Detta omfattar självklart inte extrema störningar, men tex att spela ett instrument har vid flera tillfällen bedömts att vara en "acceptabel störning" (dvs anses vara en del av normal livsföring).

Allt ljud som man hör av grannar är oacceptabla störningar. Därför gör man så lite ljud ifrån sig som möjligt alla tider på dygnet. Att tänka sig för och visa hänsyn är inte särskilt svårt. Synd att majoriteten avsaknar hänsyn och respekt.
Citera
2014-01-18, 11:42
Medlem
lamehaters avatar
Citat:
Allt ljud som man hör av grannar är oacceptabla störningar. Därför gör man så lite ljud ifrån sig som möjligt alla tider på dygnet. Att tänka sig för och visa hänsyn är inte särskilt svårt. Synd att majoriteten avsaknar hänsyn och respekt.

Jävla larv. Bor du i lägenhet med andra runtomkring räknas inte allt ljud som störningar. Alla människor måste få leva. Om man tycker att det är störande är det bara att diskutera saken. Att det ska vara så in i helvete svårt att ha någon form av mänsklig kommunikation.
Citera
2014-01-18, 11:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Inte enl lagen iaf, även om man råkar bo i lägenhet så får man faktiskt leva och det innebär en viss mängd ljud, och beroende på hur välbyggt huset är så hörs det olika mycket. Sen så bedömmer man om ljudet anses vara "normalt" och om det sker vid en vettig tidpunkt (dvs inte när folk rimligtvis kan antas sova)

Enl din bedömning så skulle det inte ha varit tillåtet med telefoner, duscha, gå på toa eller spola vatten eller ens hosta/nysa övht i min gamla lägenhet då alla dessa ljud hördes genom väggarna till grannarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in