2014-01-18, 08:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så länge det inte är en vanligt förekommande syn vid Spekeröds rastplats:
a) med flaxande kalsongmän med gigantiska vita paket i bagaget på stadsjeepliknande fordon
b) där föraren hastigt slänger div. föremål
- kan nog vittnesmålet betraktas som ett indicium som ryms inom ÅK:s indiciekedja. Märk väl att L:s vittnesmål ursprungligen avlades innan paketets utseende/storlek var känt.
Säkert kan det det.

Och återigen: Hur kan man lämna så motstridiga uppgifter om när ens vän man bor med
har gett sig av hemifrån?
Det är en jävla skillnad på en förmiddag och en eftermiddag- det är några timmar där emellan
onekligen.

Men det har säkert mördarkramarna en snabb förklaring till antar jag: "det är inte lätt
alla gånger att minnas korrekt när man har haschat några år och degat till hjärnan
och fine Fredrik finns det ändå inga tekniska bevis mot så det så..."

Citera
2014-01-18, 08:39
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Säkert kan det det.

Och återigen: Hur kan man lämna så motstridiga uppgifter om när ens vän man bor med
Det är en jävla skillnad på en förmiddag och en eftermiddag- det är några timmar där emellan
onekligen.

Men det har säkert mördarkramarna en snabb förklaring till antar jag: "det är inte lätt
alla gånger att minnas korrekt när man har haschat några år och degat till hjärnan

Här håller jag med dig och även om man inte "lever efter klockan" så har man ju ett hum om tid. Kl finns på mobilen, datorn, dvd:n osv.

Att det saknas tekniska bevis kan teoretiskt betyda två saker:
FS är oskyldig eller FS är skyldig och utredningen är full av tabbar så man har missat saker.
Tur tror jag inte ett dugg på.
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-01-18 kl. 08:47.
Citera
2014-01-18, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Tror inte om man mördat någon och har denne i bagaget att man åker t en rastplats och springer ut i filsingarna och slänger skräp chansen att bli sedd, stoppad av polis för kontroll av körkort finns och då ser man till att köra så långt ifrån stora vägar och rastplatser och göra sig av med det man vill få bort.
Förstår inte riktigt om man är rädd för sin fd sambo för bl a svartsjuka, labilitet, låter bo kvar i huset och samtidigt har en massa andra internetkontakter...parallellt. Försvarar inte FS men märkligt, dubbla budskap, fira födelsedag, sms. Man kan slänga ut denna person, är man rädd så får man ta till hjälp, föräldrar, polis - nej inte spekulera, värdera - du skall givetvis inte berövas livet.
Hoppas dom har så mkt på fötterna att rättsväsendet kan överbevisa om det är han.
Vapnet - 9 mm kula - det som fanns/funnits i huset tror jag inte hade den dimensionen, har kanske fel.
Ingenting hittades i bilarna, spårhunden reagerade inte, borde den inte ha reagerat på om en död person hade legat i bagageutrymmet?
Att en missbrukare beter sig irrationellt är inte konstigt.
Uppenbart var rastplatsens soptunnor en bra plats att kasta sin blodiga tygrullar på (kläder?). För inget hittades ju.
Dessa tunnor töms ofta har jag läst. Men visst är det märkligt att han inte tänkte på risken att bli iakttagen.
Om det var F som var där.

Att M inte kastade ut honom och ger dubbla budskap är ett klassiskt beteende hos tjejer/kvinnor som är rädda för sitt X eller sin partner.
Det verkar kanske lätt att ta dit polis mm, med efter år av mindfuck är det inte så längre. Läs på om psykologi och hjärntvätt, processen hos en kvinna i en destruktiv relation.
Att M var rädd för F framgår i FUP (om än vagt).
Jag tycker mig se henne be om hjälp på ett sätt som omöjliggör att faktiskt få hjälp.
Den enda jag är osäker på hur hon "gnällt" inför och som eventuellt skulle ha hjälp henne mer konkret är F**d, men jag kan inte se att han förstått hur illa det var med "den inneboende" förrän M är försvunnen.
Dessvärre är hans tips till polisen desperata och svårtolkade, det har gjort honom till måltavla i tråden eftersom det uppfattas som skumt. Eventuellt är det dåligt samvete över att inte ha insett allvaret i Ms situation innan hon försvann.
Detsamma för P, han har fått hintar av M om hur det är med F men inte heller förstått hur hon ber om hjälp.

Att hundarna inte kände likdoft beror på att kroppen emballerats i plast, då krävs att "paketet" legat väldigt väldigt länge för att doften ska sätta sig.
Om M körts i bilen finns två alternativ 1, hon var så pass inpackad att någon doft inte hann sätta sig.
2, hon var fortfarande vid liv om än medvetslös och döende när hon packades in och transporterades.

Att hundar ej känner doft i sovrummet beror på att kroppen antingen
1, togs bort inom 20 minuter efter att döden inträffat
2, hon ej var död när hon togs ut ur sovrummet

Jag hoppas också att de "alternativa gärningsmännen" är bortförda på riktiga grunder, men jag litar på att polisen har undersökt och avfärdat dem på riktiga grunder.
Är det F som dödat M så vill jag ha in honom.
Berättelsen om F och M, hennes fruktansvärda död och kränkningen av hennes personligaste vrår och skändningen av hennes kropp.
Jag har från start varit illa berörd av det här fallet och vill att sanningen kommer fram.

Är det F?
Troligtvis, som det ser ut idag så är han skyldig.
Så har det sett ut i flera år.
Citera
2014-01-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Säkert kan det det.

onekligen.

Nur det inte en normal människa som står inför rätta,
En normal människa hade naturligtvis gjort allt för att hjälpa till att finna M!
Citera
2014-01-18, 09:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Nur det inte en normal människa som står inför rätta,
En normal människa hade naturligtvis gjort allt för att hjälpa till att finna M!
Jaså? Då är Marinas familj inte normal. Den letade inte ens efter bilen på en allmän parkering vid närmaste järnvägsstation. Så länge bilen inte var hittad var det meningslöst att leta, och FS var frihetsberövad när den påträffades.
Citera
2014-01-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här håller jag med dig och även om man inte "lever efter klockan" så har man ju ett hum om tid. Kl finns på mobilen, datorn, dvd:n osv.

Att det saknas tekniska bevis kan teoretiskt betyda två saker:
FS är oskyldig eller FS är skyldig och utredningen är full av tabbar så man har missat saker.
Tur tror jag inte ett dugg på.
Sant
Det är sant som du skriver,
Men var drar man gränsen för "utom rimligt tvivel"?
För mig passerades den gränsen redan i TR.
Finns ingen annan som erkänner och kan bevisas ha mördat henne är det F som gjort det.
I mina ögon.

Man måste kunna straffa vid ett uppenbart brott:

En film där jag ses snatta på ICA.
Jag kan påstå att det är en annan person som syns utklädd till mig.
Mina avtryck på stöldgodset?
Jag var i affären men minns inte vilken dag och tog på alla sakerna.
Min telefon mastas på platsen?
Ja, jag var väl och pantade flaskor?
Och så vidare...
Citera
2014-01-18, 09:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Att en missbrukare beter sig irrationellt är inte konstigt.
Uppenbart var rastplatsens soptunnor en bra plats att kasta sin blodiga tygrullar på (kläder?). För inget hittades ju.
Dessa tunnor töms ofta har jag läst. Men visst är det märkligt att han inte tänkte på risken att bli iakttagen.
Om det var F som var där.

Att M inte kastade ut honom och ger dubbla budskap är ett klassiskt beteende hos tjejer/kvinnor som är rädda för sitt X eller sin partner.
Det verkar kanske lätt att ta dit polis mm, med efter år av mindfuck är det inte så längre. Läs på om psykologi och hjärntvätt, processen hos en kvinna i en destruktiv relation.
Att M var rädd för F framgår i FUP (om än vagt).
Jag tycker mig se henne be om hjälp på ett sätt som omöjliggör att faktiskt få hjälp.
Den enda jag är osäker på hur hon "gnällt" inför och som eventuellt skulle ha hjälp henne mer konkret är F**d, men jag kan inte se att han förstått hur illa det var med "den inneboende" förrän M är försvunnen.
Dessvärre är hans tips till polisen desperata och svårtolkade, det har gjort honom till måltavla i tråden eftersom det uppfattas som skumt. Eventuellt är det dåligt samvete över att inte ha insett allvaret i Ms situation innan hon försvann.
Detsamma för P, han har fått hintar av M om hur det är med F men inte heller förstått hur hon ber om hjälp.

Att hundarna inte kände likdoft beror på att kroppen emballerats i plast, då krävs att "paketet" legat väldigt väldigt länge för att doften ska sätta sig.
Om M körts i bilen finns två alternativ 1, hon var så pass inpackad att någon doft inte hann sätta sig.
2, hon var fortfarande vid liv om än medvetslös och döende när hon packades in och transporterades.

Jag hoppas också att de "alternativa gärningsmännen" är bortförda på riktiga grunder, men jag litar på att polisen har undersökt och avfärdat dem på riktiga grunder.
Är det F som dödat M så vill jag ha in honom.
Berättelsen om F och M, hennes fruktansvärda död och kränkningen av hennes personligaste vrår och skändningen av hennes kropp.
Jag har från start varit illa berörd av det här fallet och vill att sanningen kommer fram.

Är det F?
Troligtvis, som det ser ut idag så är han skyldig.
Så har det sett ut i flera år.
Intressant att du tar upp de alternativa gärningsmännen. Åklagaren sa att 33 män har avförts. Men när ska han bevisa det? Inget av de kvarvarande vittnena kan påstå det, och att dra upp bevis i slutpläderingen gör man bara inte. Det verkar bara vara snack om att de är avförda.
Citera
2014-01-18, 09:34
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaså? Då är Marinas familj inte normal. Den letade inte ens efter bilen på en allmän parkering vid närmaste järnvägsstation. Så länge bilen inte var hittad var det meningslöst att leta, och FS var frihetsberövad när den påträffades.

Ja en normal människa hade gjort allt för att hitta Marina. Fs gjorde/gör INGENTING Varför gjorde han inte det? Förklara det för mej!

Jag vet varför fs inte har varit behjälplig, han visste att det inte var lönt att leta efter henne, han hade ju skjutit henne, kallblodigt mördat henne. Han visste var hon var Du måste förstå att fs är en kall person, en person som är psykiskt störd och som du läst tidigare i tråden troligen en psykopat.

Marinas familj har gjort allt dom kunde. Jag tror inte du förstår vad dom har gått och går igenom, det är inte så konstigt, har man inte varit utsatt själv är det svårt att veta hur det är. Man kan bara föreställa sej. Om du har nåt uns av vett och sunt förnuft? så begriper du att dom genomgått ett helvete och gjort allt dom kunnat under omständigheterna för att deras dotter skulle hittas.

Du tror väl för helvete inte att dom bara struntat i det, det var deras dotter/syster som var försvunnen, deras dotter/syster som dom älskade. Skulle dom medvetet struntat i o leta efter sin dotter? Nej just det. Skärp dej Q har du helt förlorat förståndet?
Citera
2014-01-18, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
DN: Vittne avfärdas i Marinarättegången
Citat:
Åklagare Urban Svenkvist menar att det var Marinas exsambo, som var ute för att göra sig av med kroppen, som vittnet såg och anser att mannen är ytterligare en viktig länk i den indiciekedja han försöker skapa.

Men försvarsadvokaten Michael Hansson avfärdar vittnets betydelse helt och menar att mannen inte borde ha kallats till den här rättegången heller. Hansson anser att mannens tidsangivelser helt enkelt inte går ihop.

– Han säger att han kom till bensinmacken just efter stängningsdags och macken stängde vid midnatt. 00.55 på natten har Marina Johansson varit verksam med att chatta på sin dator. Dessutom finns de mobiltelefonsamtal, som mannen säger sig ha ringt på natten, inte registrerade hos operatören, säger Hansson.

Han påpekar också att åklagarsidan återkallat ett av de vittnen, som man hoppades skulle styrka mannens historia.
Citera
2014-01-18, 09:35
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:

Det där redogjordes för under rättegången. "Paketet" kan ha legat längre än så, för likdoften avsätter sig på tyg, och eftersom hon rullades in i plast/presenning så kan det ha legat längre.
Citera
2014-01-18, 09:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Ja en normal människa hade gjort allt för att hitta Marina. Fs gjorde/gör INGENTING Varför gjorde han inte det? Förklara det för mej!

Jag vet varför fs inte har varit behjälplig, han visste att det inte var lönt att leta efter henne, han hade ju skjutit henne, kallblodigt mördat henne. Han visste var hon var Du måste förstå att fs är en kall person, en person som är psykiskt störd och som du läst tidigare i tråden troligen en psykopat.

Marinas familj har gjort allt dom kunde. Jag tror inte du förstår vad dom har gått och går igenom, det är inte så konstigt, har man inte varit utsatt själv är det svårt att veta hur det är. Man kan bara föreställa sej. Om du har nåt uns av vett och sunt förnuft? så begriper du att dom genomgått ett helvete och gjort allt dom kunnat under omständigheterna för att deras dotter skulle hittas.

Du tror väl för helvete inte att dom bara struntat i det, det var deras dotter/syster som var försvunnen, deras dotter/syster som dom älskade. Skulle dom medvetet struntat i o leta efter sin dotter? Nej just det. Skärp dej Q har du helt förlorat förståndet?
Vad skulle FS ha gjort?

Vad skulle familjen ha gjort? Letat på parkeringen vid närmaste järnvägsstation?
Citera
2014-01-18, 09:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa

Om det är FS som är skyldig så tycker jag det är lika konstigt att inte "låtsas" söka ändå. Han vet ju var han INTE skulle söka isåfall? Det "vanliga" är väl att folk "söker" i sådan här fall? Bodenfallet och Mat* A*m tex. I Ida fallet sökte inte den åtalade i iof...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in