2014-01-18, 00:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag minns flippersäljaren i tråden. Det är väl ganska uppenbart att det hela va en stor lögn.
Den riktiga flipperförsäljaren finns att tillgå och han sålde inget flipperspel för 18000, så varför blåste Fredrik Marina på pengar?

Sen undrar jag var diamanten tog vägen som Marina ägde? Stal han den också?
Hur mycket hann Fredrik köra upp Marina på under dom här åren?
Finns det ingen skam alls i kroppen utan han flår folk på pengar och suger ut allt han kan?
Med det i åtanke och det hemska brott han utfört och med det iskalla efter han mördade henne och dumpade henne som sopor i skogen så hoppas jag han ruttnar på någon perverterad anstalt.
Citera
2014-01-18, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag minns flippersäljaren i tråden. Det är väl ganska uppenbart att det hela va en stor lögn.
Den riktiga flipperförsäljaren finns att tillgå och han sålde inget flipperspel för 18000, så varför blåste Fredrik Marina på pengar?

Sen undrar jag var diamanten tog vägen som Marina ägde? Stal han den också?
Hur mycket hann Fredrik köra upp Marina på under dom här åren?
Finns det ingen skam alls i kroppen utan han flår folk på pengar och suger ut allt han kan?
Med det i åtanke och det hemska brott han utfört och med det iskalla efter han mördade henne och dumpade henne som sopor i skogen så hoppas jag han ruttnar på någon perverterad anstalt.
Oj, så mycket frågor du har. Men jag ska inte vara sämre, jag har också en fråga. Varför har diamanten och flipperspelet inte kommit upp i rättegången? Varför har inte FS fått frågor om dem? Är åklagaren gaggig, eller inser han att det inte har med målet att göra?
Citera
2014-01-18, 00:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Jag minns en kran i tråden eller en sk bulvankran eller vad fan det va för något. Också den va en fet lögn. Fredrik har jobbat på bra för att flytta fokus på annat som är totalt ovidkommande för själva sakfrågan.
Sen minns jag även bilden på ett randigt arsle från 2006.- Jag funderar på vad i helvete det arslet hade med mordet på Marina att göra rent konkret?
Var bilden kommer ifrån råder inga tvivel. Så hur mycket stal Fredrik från Marina egentligen?

Jag minns alla bilderna som va fejkade datum och årtal på- Ett dokument som va photoshoppat med hans jävla drogprover. Vad är det som inte har framgått riktigt undrar jag då ?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-18 kl. 00:32.
Citera
2014-01-18, 00:32
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt FUP sa bankmannen att Marina hade skrivit Flipper vid posten. Och han uttryckte inte att det var absurt att skriva det, han uttryckte inte ens förvåning. Så varför påstår du att det är absurt?
Det är vad han trodde. INGEN kan uttala sig om vem som sitter vid en dator med en bankdosa, och det tor jag att till och med DU kan fatta eller? Tror du på fullaste allvar att en bankman vet vem som sitter bakom en dator?
Själv sköter jag både min mans min mors och min svärmors bankärenden från min dator pga att ingen av dem kan handskas med datorer. Med deras bankdosor...
Citera
2014-01-18, 00:35
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Enligt FUP sa bankmannen att Marina hade skrivit Flipper vid posten. Och han uttryckte inte att det var absurt att skriva det, han uttryckte inte ens förvåning. Så varför påstår du att det är absurt?
Har du så dåligt minne att du om du tar ut 18000 kr måste skriva in manuellt vad du köpt?
Citera
2014-01-18, 00:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det är vad han trodde. INGEN kan uttala sig om vem som sitter vid en dator med en bankdosa, och det tor jag att till och med DU kan fatta eller? Tror du på fullaste allvar att en bankman vet vem som sitter bakom en dator?
Själv sköter jag både min mans min mors och min svärmors bankärenden från min dator pga att ingen av dem kan handskas med datorer. Med deras bankdosor...
Jo, vad han trodde kan man påstå om många vittnesuppgifter. LJ trodde säkert att det stannade en stadsjeep framför honom på Spekeröds rastplats. <ironi>

Du kallade det absurt att skriva Flipper vid en post. Men om det är absurt att göra det, varför finns möjligheten? Och varför var inte bankmannen förvånad?
Citera
2014-01-18, 00:40
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jo, vad han trodde kan man påstå om många vittnesuppgifter. LJ trodde säkert att det stannade en stadsjeep framför honom på Spekeröds rastplats. <ironi>

Du kallade det absurt att skriva Flipper vid en post. Men om det är absurt att göra det, varför finns möjligheten? Och varför var inte bankmannen förvånad?
Sluta vänd på frågor som ställts till dig, svara istället!
Varför finns möjligheten? Vad har det med det här att göra?
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-01-18 kl. 00:42. Anledning: Korrigering
Citera
2014-01-18, 00:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Sluta vänd på frågor som ställts till dig, svara istället!
Är det den här frågan du menar?
Citat:
Jag kan inte uttala mig om vad bankmannen tror, jag vet bara vad han påstår i FUP.
Och jag vet inget om din mans, din mors eller din svärmors bankärenden eller bankdosor.
Varför är det absurt att skriva Flipper vid en kontopost? Och, klart intressantare, varför fick inte FS någon fråga om det av åklagaren?
Citera
2014-01-18, 00:58
Medlem
Katten30s avatar
Vittnet Kia Häggkvist möter en silverfärgad bil i hög fart den 28 /7 ca 11 tiden fm. På Svartedalsvägen, ljushårig kvinna med tofs, runt ansikte, uppfattas tala i telefon. Denna person borde träda fram om målet följs.

Sms mellan Marinas mobil och FS - mellan mast Norra Kode och Norra St Höga 28/29 juli.
En person kom inte åstadkomma detta om man tänker att FS använt MJ mobil för att påskina att hon var vid livet.

Vittnet LJ låter mkt rörig, verkar påverkad av vad förhörsledaren säger och minns egentligen inte så mycket vad gäller tider och dagar. En kropp inlindad i plast ser inte ut som en fyrkantig låda. Även om man försökt vika kroppen dubbel vilket jag tror är närmast omöjligt om man är själv.
En låda har markerade kanter och samma höjd runt om.

Alltihopa är märkligt, anteckningen "Flipper" vid anteckningen om uttag (pengar) kanske står för
Fredrik (flippiga Fredrik)...hon gett honom pengar...

Nja...det kanske är han men han känns för pårökt för att fixa detta hela vägen, inget blodspill, lagt på filten själv på madrasserna som polisen själv ansåg svårt att göra med tanke på konstruktionen av underredet. Men vem annars har kunnat göra det och varit ifred?? Många saker går inte ihop.
Citera
2014-01-18, 01:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Vittnet Kia Häggkvist möter en silverfärgad bil i hög fart den 28 /7 ca 11 tiden fm. På Svartedalsvägen, ljushårig kvinna med tofs, runt ansikte, uppfattas tala i telefon. Denna person borde träda fram om målet följs.

Sms mellan Marinas mobil och FS - mellan mast Norra Kode och Norra St Höga 28/29 juli.
En person kom inte åstadkomma detta om man tänker att FS använt MJ mobil för att påskina att hon var vid livet.

Vittnet LJ låter mkt rörig, verkar påverkad av vad förhörsledaren säger och minns egentligen inte så mycket vad gäller tider och dagar. En kropp inlindad i plast ser inte ut som en fyrkantig låda. Även om man försökt vika kroppen dubbel vilket jag tror är närmast omöjligt om man är själv.
En låda har markerade kanter och samma höjd runt om.

Alltihopa är märkligt, anteckningen "Flipper" vid anteckningen om uttag (pengar) kanske står för
Fredrik (flippiga Fredrik)...hon gett honom pengar...

Nja...det kanske är han men han känns för pårökt för att fixa detta hela vägen, inget blodspill, lagt på filten själv på madrasserna som polisen själv ansåg svårt att göra med tanke på konstruktionen av underredet. Men vem annars har kunnat göra det och varit ifred?? Många saker går inte ihop.

Angående vittnet LJ så har han ändrat sitt vittnesmål. I det första förhöret sade han ingenting om en soptunna. Utan då var det att han böjde sig ner upprepade gånger vid en buske och gick fram och tillbaka mellan bilen och busken. Därefter har tydligen minnesbilden förvrängts när han funderat på vad han sett.

Det var nog bara en semesterfirare som borstade tänderna och/eller slängde några sopor.

Utgången i målet beror helt på om åklagaren kan visa att ingen annan än FS kan ha gjort det. Och det tror inte jag att åklagaren kan.
Citera
2014-01-18, 02:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Var står det nånstans i rapporteringen från dagens förhandlingar att vittnat kissade ner sig?
Jag vill se belägg på det.

Varför tycker du att han är en "stackare"?

Det är svammel av ointressant sort och det handlade om att han själv va ute i brottssyfte då stängs ljudet av helt enkelt.
Lennart är en kille som levt ett hårt liv, men för den saken skull så hade han ingen anledning att delge vad han såg då 2010.- Innan paket och bilar eller att Marina ens va död.

För min del ska han ha eloge att han gick upp och talade om vad han såg och då som tidigare från förhör.
Inte ens dom som levt ett normalt liv kan minnas allt exakt, men förhören sen tidigare finns alltid att tillgå. Men ska man se på tilltalad kan man direkt tro att han pissade på sig vid blotta åsynen av Lennart.

Kia H däremot hade inte riktigt en säker attityd vad hon såg, så det vittnesmålet kan man nog sortera bort. Det är ungefär såna här tramspåstående om tex Lennart och raljerande över honom som är osmakligt. Det tyder på en viss desperation bara. Det är hopplöst oseriöst helt enkelt, och en normal diskussion uteblir eftersom man inte har mer att säga än att göra sig rolig över Borgar, Kvarnström, Enar,Lennart, Svenkvist, familjen, Nejding, JE, Sannerholm, Lambertz och gud vet bara vilka mer.

Jag vet en som pissar ner sig den 23 då han inte får komma hem. Det ska bli ett sant nöje att se hur rättvisa skipas.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-18 kl. 02:08.
Citera
2014-01-18, 08:11
Medlem
Katten30s avatar
Tror inte om man mördat någon och har denne i bagaget att man åker t en rastplats och springer ut i filsingarna och slänger skräp chansen att bli sedd, stoppad av polis för kontroll av körkort finns och då ser man till att köra så långt ifrån stora vägar och rastplatser och göra sig av med det man vill få bort.
Förstår inte riktigt om man är rädd för sin fd sambo för bl a svartsjuka, labilitet, låter bo kvar i huset och samtidigt har en massa andra internetkontakter...parallellt. Försvarar inte FS men märkligt, dubbla budskap, fira födelsedag, sms. Man kan slänga ut denna person, är man rädd så får man ta till hjälp, föräldrar, polis - nej inte spekulera, värdera - du skall givetvis inte berövas livet.
Hoppas dom har så mkt på fötterna att rättsväsendet kan överbevisa om det är han.
Vapnet - 9 mm kula - det som fanns/funnits i huset tror jag inte hade den dimensionen, har kanske fel.
Ingenting hittades i bilarna, spårhunden reagerade inte, borde den inte ha reagerat på om en död person hade legat i bagageutrymmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in