Citat:
Bakom den uttråkade, nonchalanta, kylslagna och arroganta fasaden våndades han nog
onekligen inför ett möte med den man som sett honom den gången den natten med sitt
paket i bilen, flaxande i röda kalsingar som en annan förryckt vilde...
Vid tidigare rättegångar har ju detta inte behövt upplevas av honom ty då hade ju ännu inte
Lennarts iakttagelser fått det värde de nu äger eftersom ingen kropp var påträffad
och han inte behövt närvara i rätten.
Nu är det annorlunda, nu har alla insett betydelsen av det observante Lennart råkade
lägga märke till och därför finns han där nu i salen och sannolikt får det här vittnesmålet
en helt avgörande betydelse.
Å: du lämnade ett signalement till polisen, mannen var 35-40, c:a 180 cm normal till smal, råttfärgat hår etc. och att du skulle känna igen honom om du såg honom igen. har du fått se något foto av mannen efter detta?
LJ: nej, det fick jag inte
Å: tror du mannen såg dig?
LJ nej
Å: var du påverkad vid detta tillälle?
LJ. nej
.
Så nog torde herr Svensson ha varit aningens skärrad idag när gode Lennart skulle ta till
orda...
Och sen gällande det där med Marina och hästen så sa samme Lennart detta:
LJ. jag har träffat marina nere vid sjön. marina har inte ridit förbi där jag bor, jag trodde det men jag har tänkt på det och kommit på att det var en som var lik henne men att det inte var hon, jag har träfffat marina nere vid ålevattnet och vi har pratat med varandra, hon var ensam där då och hade ingen med sig, det var på sommaren, jag vet inte vad marina gjorde där, sjön ligger två meter från vägen, jag kommer inte ihåg vilket år det var.
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Så nu var det klart med.
Han ska ha stort tack den gode mannen för sina insatser idag.
onekligen inför ett möte med den man som sett honom den gången den natten med sitt
paket i bilen, flaxande i röda kalsingar som en annan förryckt vilde...
Vid tidigare rättegångar har ju detta inte behövt upplevas av honom ty då hade ju ännu inte
Lennarts iakttagelser fått det värde de nu äger eftersom ingen kropp var påträffad
och han inte behövt närvara i rätten.
Nu är det annorlunda, nu har alla insett betydelsen av det observante Lennart råkade
lägga märke till och därför finns han där nu i salen och sannolikt får det här vittnesmålet
en helt avgörande betydelse.
Å: du lämnade ett signalement till polisen, mannen var 35-40, c:a 180 cm normal till smal, råttfärgat hår etc. och att du skulle känna igen honom om du såg honom igen. har du fått se något foto av mannen efter detta?
LJ: nej, det fick jag inte
Å: tror du mannen såg dig?
LJ nej
Å: var du påverkad vid detta tillälle?
LJ. nej
.
Så nog torde herr Svensson ha varit aningens skärrad idag när gode Lennart skulle ta till
orda...
Och sen gällande det där med Marina och hästen så sa samme Lennart detta:
LJ. jag har träffat marina nere vid sjön. marina har inte ridit förbi där jag bor, jag trodde det men jag har tänkt på det och kommit på att det var en som var lik henne men att det inte var hon, jag har träfffat marina nere vid ålevattnet och vi har pratat med varandra, hon var ensam där då och hade ingen med sig, det var på sommaren, jag vet inte vad marina gjorde där, sjön ligger två meter från vägen, jag kommer inte ihåg vilket år det var.
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Så nu var det klart med.
Han ska ha stort tack den gode mannen för sina insatser idag.

Ja han skötte sig bra Lennart och sa i princip det han sagt i förhör 2010.
Hästen och ridningen trodde nog Hansson att han skulle få Lennart till att spela bort sig, men icke.
Hansson har inte lyckats än så länge att sprida tvivel och dagen då expertisen vittnade va all in för åklagaren. Hansson är en tramsig advokat med luftangrepp sällan utav värde.-
Som jag skrev tidigt i tråden så gick det bra då när Marinas kropp inte fanns, men nu blir det en annan femma. Så då håller inte fantasifoster. Hans sk glanstid är över och han vet nog om det innerst inne.
Ska bli intressant på torsdag den 23....