2014-01-17, 23:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bakom den uttråkade, nonchalanta, kylslagna och arroganta fasaden våndades han nog
onekligen inför ett möte med den man som sett honom den gången den natten med sitt
paket i bilen, flaxande i röda kalsingar som en annan förryckt vilde...

Vid tidigare rättegångar har ju detta inte behövt upplevas av honom ty då hade ju ännu inte
Lennarts iakttagelser fått det värde de nu äger eftersom ingen kropp var påträffad
och han inte behövt närvara i rätten.
Nu är det annorlunda, nu har alla insett betydelsen av det observante Lennart råkade
lägga märke till och därför finns han där nu i salen och sannolikt får det här vittnesmålet
en helt avgörande betydelse.

Å: du lämnade ett signalement till polisen, mannen var 35-40, c:a 180 cm normal till smal, råttfärgat hår etc. och att du skulle känna igen honom om du såg honom igen. har du fått se något foto av mannen efter detta?

LJ: nej, det fick jag inte

Å: tror du mannen såg dig?

LJ nej

Å: var du påverkad vid detta tillälle?

LJ. nej
.

Så nog torde herr Svensson ha varit aningens skärrad idag när gode Lennart skulle ta till
orda...

Och sen gällande det där med Marina och hästen så sa samme Lennart detta:

LJ. jag har träffat marina nere vid sjön. marina har inte ridit förbi där jag bor, jag trodde det men jag har tänkt på det och kommit på att det var en som var lik henne men att det inte var hon, jag har träfffat marina nere vid ålevattnet och vi har pratat med varandra, hon var ensam där då och hade ingen med sig, det var på sommaren, jag vet inte vad marina gjorde där, sjön ligger två meter från vägen, jag kommer inte ihåg vilket år det var.

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-5/

Så nu var det klart med.
Han ska ha stort tack den gode mannen för sina insatser idag.

Ja han skötte sig bra Lennart och sa i princip det han sagt i förhör 2010.

Hästen och ridningen trodde nog Hansson att han skulle få Lennart till att spela bort sig, men icke.
Hansson har inte lyckats än så länge att sprida tvivel och dagen då expertisen vittnade va all in för åklagaren. Hansson är en tramsig advokat med luftangrepp sällan utav värde.-

Som jag skrev tidigt i tråden så gick det bra då när Marinas kropp inte fanns, men nu blir det en annan femma. Så då håller inte fantasifoster. Hans sk glanstid är över och han vet nog om det innerst inne.

Ska bli intressant på torsdag den 23....
Citera
2014-01-17, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Varför då?
Därför att Fässbergskyrkogården ligger i Mölndalstrakten.
Citera
2014-01-17, 23:58
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men nu tog hon inte ut pengar från företaget, hon tog ut pengar från sitt privata konto. Och om det är en större summa som har gått till ett flipperspel, är det då konstigt att skriva Flipper bredvid det?

Men nu ifrågasätter NightHawks att det är Marina som har skrivit det, trots att en bankman påstår det i FUP.
Kan du vidimera att marina när hon gjorde större inköp och tog ut pengar på sitt kort samtidigt skrev in manuellt vad uttaget gällde?
Jag har aldrig hört talas om att någon gör så när det gäller privata inköp. Helt absurt.
(Fast nu kommer Q och FPT att skriva att det gör de alltid.)
Citera
2014-01-17, 23:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
7) Har inget med trådens ämne att göra
Varför har inte Trollhättelögnen med trådens ämne att göra - och med FS:s många lögner?
Citat:
8-11) Belägg på att det är lögn?
Har du belägg för motsatsen i någon av punkterna? - Anser du det rimligt att MJ måste ha FS:s hjälp med att tyda sin skumt färgade kodnyckel?

På det hela taget är det en fråga om rimlighet. - Att en lögnare försöker se till att ha ryggen fri är inte någon större nyhet.
Citera
2014-01-18, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja han skötte sig bra Lennart och sa i princip det han sagt i förhör 2010.

Hästen och ridningen trodde nog Hansson att han skulle få Lennart till att spela bort sig, men icke.
Hansson har inte lyckats än så länge att sprida tvivel och dagen då expertisen vittnade va all in för åklagaren. Hansson är en tramsig advokat med luftangrepp sällan utav värde.-

Som jag skrev tidigt i tråden så gick det bra då när Marinas kropp inte fanns, men nu blir det en annan femma. Så då håller inte fantasifoster. Hans sk glanstid är över och han vet nog om det innerst inne.

Ska bli intressant på torsdag den 23....
Japp. LJ ändrade version om hästen. Det ökade inte hans trovärdighet, vilket advokat Hansson visade. Vädret spelade inte riktig LJ i händerna heller.
Citat:
ja, den dan det regnade, jag frös som fan, men jag vet inte om det var samma vecka eller en vecka efteråt, jag kommer inte ihåg när R*ine hämtade mig.
Svar från ett stjärnvittne.
Citera
2014-01-18, 00:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför har inte Trollhättelögnen med trådens ämne att göra - och med FS:s många lögner?
Marina varken dödades eller dumpades i Trollhättan eller Brobacka.
Citat:
Har du belägg för motsatsen i någon av punkterna? - Anser du det rimligt att MJ måste ha FS:s hjälp med att tyda sin skumt färgade kodnyckel?

På det hela taget är det en fråga om rimlighet. - Att en lögnare försöker se till att ha ryggen fri är inte någon större nyhet.
Jag bad om belägg om lögner, jag bad inte om att få belägga motsatsen till dina påståenden.
Citera
2014-01-18, 00:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan du vidimera att marina när hon gjorde större inköp och tog ut pengar på sitt kort samtidigt skrev in manuellt vad uttaget gällde?
Jag har aldrig hört talas om att någon gör så när det gäller privata inköp. Helt absurt.
(Fast nu kommer Q och FPT att skriva att det gör de alltid.)
Fråga bankmannen som påstår det i FUP. Ljuger han?
Citera
2014-01-18, 00:09
Medlem
MrsMagoos avatar
A det du såg på pendelparkeringen, vilken dag var det, var det dagen efteråt?
LJ: vet inte
A: åkte du med jan-ola flera ggr den veckan?
Lj: inte vad jag kommer ihåg

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/

A: åkte du med jan-ola flera ggr den veckan?
Lj: inte vad jag kommer ihåg
A: men roine säger att du hade varit ute och åkt med Jan-ola och att han hämtade upp dig sen?
LJ: ja, den dan det regnade, jag frös som fan, men jag vet inte om det var samma vecka eller en vecka efteråt, jag kommer inte ihåg när Roine hämtade mig.
A: Har du träffat marina?

Det handlade om något helt annat än vad man gör gällande här.-
Är det svårt att hålla sig till faktan i det här ämnet? Det är alltså inte så att man missat vad Lennart säger rent konkret utan man ska pilla på sanningen?

Å. sen var du på pendelparkeingen på stora höga?
LJ: ja just det, där såg jag en bil som påminde om hennes, precis till vänster när man kör in på parkeringen från vägen. Jag vet var man sen hittade bilen, det stod i tidningen. Den platsen var mittemot där jag såg den, till höger. det som gjorde att jag noterade den bilen då var att den var likadan som marinas. jag visste inget om att marina var saknad då utan det var bara att jag kände igen den för att vi bodde nära varandra. jag var på pendelparkeringen för att "kolla efter saker", jag vill inte gå in närmare på det. jag kom dit i bil, jag blev avsläppt där för att möta någon, det spelar ingen roll vem. Roine hämtade mig. jag är inte säker på att det var den här natten, jag tror det, jag var på pendelparleringen flera gånger den här veckan.
Å: roine säger att han hämtade dig en kväll då det regnade ordentligt?
LJ: ja en av gångerna gjorde det det den veckan, han har hämtat mig flera ggr den veckan, men jag vet inte om gången det regnade var före eller efter den här gången.
Å: i polisförhör har du sagt att det var nästa natt?
LJ. jag minns inte, det kan det vara
Å: kan det vara så att roine inte vill säga mer ön han behöver?
LJ: så kan det mycket väl vara, han vill nog helst inte säga någonting, det är så Roine är.

(FB) Nya rättegången angående mordet på Marina Johansson, Spekeröd
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-18 kl. 00:16.
Citera
2014-01-18, 00:12
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Fråga bankmannen som påstår det i FUP. Ljuger han?
Han kunde bara konstatera att uttaget gjorts ifrån marinas konto. Som det påtalats säkert minst 20-50 ggr i tråden kan bankmannen inte veta vem som suttit bakom datorn och gjort uttagen.
Exakt vad är det du inte förstår i den saken/sammanhanget?
Det skulle vara mycket bättre för alla i tråden om du sa till när du inte förstår eller fattar saker, så vi kan förklara för dig. Det är extremt jobbigt när du ställer samma frågor 100 ggr i tråden trots att du fått frågan förklarad och besvarad för dig!
Citera
2014-01-18, 00:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Marina varken dödades eller dumpades i Trollhättan eller Brobacka.
Ämnet rymmer inte bara dumpningar… om du nu trodde det.
Citat:
Jag bad om belägg om lögner, jag bad inte om att få belägga motsatsen till dina påståenden.
Vid det här laget så är det förklaringsbörda som gäller i ditt fall.
Citera
2014-01-18, 00:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Han kunde bara konstatera att uttaget gjorts ifrån marinas konto. Som det påtalats säkert minst 20-50 ggr i tråden kan bankmannen inte veta vem som suttit bakom datorn och gjort uttagen.
Exakt vad är det du inte förstår i den saken/sammanhanget?
Det skulle vara mycket bättre för alla i tråden om du sa till när du inte förstår eller fattar saker, så vi kan förklara för dig. Det är extremt jobbigt när du ställer samma frågor 100 ggr i tråden trots att du fått frågan förklarad och besvarad för dig!
Enligt FUP sa bankmannen att Marina hade skrivit Flipper vid posten. Och han uttryckte inte att det var absurt att skriva det, han uttryckte inte ens förvåning. Så varför påstår du att det är absurt?
Citera
2014-01-18, 00:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ämnet rymmer inte bara dumpningar… om du nu trodde det.Vid det här laget så är det förklaringsbörda som gäller i ditt fall.
Vad mer? Det är du som påstår att FS ljuger, så förklaringsbördan ligger på dina axlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in