2014-01-17, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du trodde att FS ljög om anledningen till att han åkt hem en vända efter att ha varit i Brobacka - och du tror inte på kyrkogårdssittningen. - Du trodde heller inte på att de femhundringar han befanns ha i sin plånbok hade samlats på hög över en längre tid, utan att de förtjänats på vanliga hederliga knarkaffärer.

Hur kan det komma sig att du tolkar FS:s många nödlögner så välvilligt och försöker rättfärdiga dessa med att det handlar om narkotikaaffärer och inget annat. - Eftersom MJ sköts till döds under en av de aktuella dagarna, ett mystiskt bankomatuttag på 10.000 kr gjordes den 28/7 (och ett lika mystifikt den 3/7 på 18.000 kr) finns skäl att tro något helt annat, och därför måste FS redogöra in i minsta detalj för sina förehavanden; han måste inte bara presentera förklarande omständigheter, utan det han berättar måste också ha ett visst bevisvärde. Som läget är i dag saknar han all trovärdighet och åklagarens indiciekedja kommer att förpassa honom in på kåken. - Men - som sagt: Det är hans val. - I klartext: Det finns inte på världskartan att han frias om han inte öppnar käften.
Han måste få en fråga för att öppna käften. Han har ingen stand-up-show.
Citera
2014-01-17, 23:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Vart tror du att han var den natten?
En gissning, i Mölndalstrakten.
Citera
2014-01-17, 23:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag svarar igen.

Så i det fallet tror jag att han ljög.
Oj, det svaret överraskade.
Så, ska vi göra en lögnsammanställning vilka övriga tråddeltagare kan hjälpa till att fylla i:

1) FS förevisas blodfläcken men kan trots ansträngning inte säga vad han tror den föreställer.
2) FS gravstenssittning.
3) Under vilka former FS laptop kommit honom tillgodo.
4) SMS. Inkommet. Garanterat olevererat. Bortglömt/raderat.
5) Staropramendrickandet i garaget.
6) Att de oprasslade åtta 500-hundringarna "var kvar" från FS skatteåterbäring.
7)

Tråden får gärna fortsätta...
Citera
2014-01-17, 23:30
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han måste få en fråga för att öppna käften. Han har ingen stand-up-show.
Det kan väl knappast ha undgått dig att han har fått åtskilliga frågor - och hur hjärndött han har besvarat dessa.
Citera
2014-01-17, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Så, ska vi göra en lögnsammanställning vilka övriga tråddeltagare kan hjälpa till att fylla i:

1) FS förevisas blodfläcken men kan trots ansträngning inte säga vad han tror den föreställer.
2) FS gravstenssittning.
7)

I så fall ser jag gärna belägg.

6) kan jag nog vederlägga. Det har gått en vecka sedan FS levererade nyheten. Har något hänt med anledning av det? Har åklagaren begärt omförhör?
Citera
2014-01-17, 23:37
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
I så fall ser jag gärna belägg.

6) kan jag nog vederlägga. Det har gått en vecka sedan FS levererade nyheten. Har något hänt med anledning av det? Har åklagaren begärt omförhör?
Jag kan tycka att FS, som inte haft obegränsat med pengar, borde kommit ihåg - långt tidigare - om han hushållit med sin skatteåterbäring så lång tid som nyligen uppgivits. I synnerhet om det kan minska misstanken om att pengarna kommit honom till del genom plundring av ett mordoffer. Efterhandskonstruktion i min bok.
Citera
2014-01-17, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kan tycka att FS, som inte haft obegränsat med pengar, borde kommit ihåg - långt tidigare - om han hushållit med sin skatteåterbäring så lång tid som nyligen uppgivits. I synnerhet om det kan minska misstanken om att pengarna kommit honom till del genom plundring av ett mordoffer. Efterhandskonstruktion i min bok.
Du kan tycka vad du vill. Jag gissar att åklagaren hade resultatet av undersökningen av sanningshalten på sitt skrivbord i måndags.
Citera
2014-01-17, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

2) FS gravstenssittning.
7)

07) Att han sagt sig ha åkt till Trollhättan när han i själva verket befann sig i Brobacka, nära sjön Anten.
08) Att han sagt att flipperspelet kostat 28.000 kr när det enligt säljaren kostat 18.000 kr.
09) Att han velat göra sken av att MJ inte kunnat tyda sin egen kodnyckel (som ingen har sett).
10) Att han sagt sig inte ha sett några vita presenningar i anslutning till bostaden.
11) Att den breda rampen legat på plats den 27/8 - när tre vittnen påstår att så ej kan ha varit fallet.
12) ...
...
Senast redigerad av letsdoit 2014-01-17 kl. 23:43.
Citera
2014-01-17, 23:49
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Du trodde att FS ljög om anledningen till att han åkt hem en vända efter att ha varit i Brobacka - och du tror inte på kyrkogårdssittningen. - Du trodde heller inte på att de femhundringar han befanns ha i sin plånbok hade samlats på hög över en längre tid, utan att de förtjänats på vanliga hederliga knarkaffärer.

Hur kan det komma sig att du tolkar FS:s många nödlögner så välvilligt och försöker rättfärdiga dessa med att det handlar om narkotikaaffärer och inget annat. - Eftersom MJ sköts till döds under en av de aktuella dagarna, ett mystiskt bankomatuttag på 10.000 kr gjordes den 28/7 (och ett lika mystifikt den 3/7 på 18.000 kr) finns skäl att tro något helt annat, och därför måste FS redogöra in i minsta detalj för sina förehavanden; han måste inte bara presentera förklarande omständigheter, utan det han berättar måste också ha ett visst bevisvärde. Som läget är i dag saknar han all trovärdighet och åklagarens indiciekedja kommer att förpassa honom in på kåken. - Men - som sagt: Det är hans val. - I klartext: Det finns inte på världskartan att han frias om han inte öppnar käften.
För mig låter det extremt konstigt att skriva "flipperspel" när man tar ut pengar ifrån sitt eget konto. Man vet vad man gör och när. Däremot om jag tar ut pengar ur mitt företag för privat bruk skriver jag eget uttag, så att det blir korrekt i bokföringen.
Citera
2014-01-17, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
07) Att han sagt sig ha åkt till Trollhättan när han i själva verket befann sig i Brobacka, nära sjön Anten.
08) Att han sagt att flipperspelet kostat 28.000 kr när det enligt säljaren kostat 18.000 kr.
09) Att han velat göra sken av att MJ inte kunnat tyda sin egen kodnyckel (som ingen har sett).
10) Att han sagt sig inte ha sett några vita presenningar i anslutning till bostaden.
11) Att den breda rampen legat på plats den 27/8 - när tre vittnen påstår att så ej kan ha varit fallet.
12) ...
...
7) Har inget med trådens ämne att göra
8-11) Belägg på att det är lögn?
Citera
2014-01-17, 23:50
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
En gissning, i Mölndalstrakten.
Varför då?
Citera
2014-01-17, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
För mig låter det extremt konstigt att skriva "flipperspel" när man tar ut pengar ifrån sitt eget konto. Man vet vad man gör och när. Däremot om jag tar ut pengar ur mitt företag för privat bruk skriver jag eget uttag, så att det blir korrekt i bokföringen.
Men nu tog hon inte ut pengar från företaget, hon tog ut pengar från sitt privata konto. Och om det är en större summa som har gått till ett flipperspel, är det då konstigt att skriva Flipper bredvid det?

Men nu ifrågasätter NightHawks att det är Marina som har skrivit det, trots att en bankman påstår det i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in