2014-01-17, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I slutpläderingen kommer inte några tekniska bevis att presenteras. Nej, det har jag inte funderat på, bara varför du påstår att han ljuger.
Är det inte HD som hävdar det?
Citera
2014-01-17, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Är det inte HD som hävdar det?
Jag har inte sett något belägg för HD:s hävdande.
Citera
2014-01-17, 22:37
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
I slutpläderingen kommer inte några tekniska bevis att presenteras. Nej, det har jag inte funderat på, bara varför du påstår att han ljuger.
Åjo, nog har du funderat allt: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Kyrkogårdssittningen är för mig lika trolig som kinesmaffian i Chen-fallet. Och att FS inte låtsas förstå vad en förevisad blodfläck föreställer är en lögn likvärdig Alms friterade räkor. Eller Schürrers chaufför. Mållgan. Du bör fundera lite mer med andra ord. Q har missat lite.
Citera
2014-01-17, 22:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Åjo, nog har du funderat allt: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Kyrkogårdssittningen är för mig lika trolig som kinesmaffian i Chen-fallet. Och att FS inte låtsas förstå vad en förevisad blodfläck föreställer är en lögn likvärdig Alms friterade räkor. Eller Schürrers chaufför. Mållgan. Du bör fundera lite mer med andra ord. Q har missat lite.
Förlåt, jag trodde du pratade om saker som hade med Marinas försvinnande och dödsfall att göra, dvs trådens ämne. Nej, jag tror inte heller på kyrkogårdssittningen.

Det kan vara svårt att identifiera en rödbrun fläck slängd framför sig direkt, och det fanns ingen anledning att ljuga i svaret. Därför tror jag inte att han ljög.
Citera
2014-01-17, 22:53
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Förlåt, jag trodde du pratade om saker som hade med Marinas försvinnande och dödsfall att göra, dvs trådens ämne. Nej, jag tror inte heller på kyrkogårdssittningen.

Det kan vara svårt att identifiera en rödbrun fläck slängd framför sig direkt, och det fanns ingen anledning att ljuga i svaret. Därför tror jag inte att han ljög.
FS lögner har i högsta grad med mordet att göra. Vad får dig att tveka kring kyrkogårdssittningen? Det låter nästan som du tror att FS ljuger, och den tanken har enligt egen uppgift aldrig slagit dig förr.
Och fläcken, märk väl att FS vet att M är "försvunnen" då den förevisas: vad kan det vara? FS hade ingen aning. Han ljög!
Citera
2014-01-17, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
FS lögner har i högsta grad med mordet att göra. Vad får dig att tveka kring kyrkogårdssittningen? Det låter nästan som du tror att FS ljuger, och den tanken har enligt egen uppgift aldrig slagit dig förr.
Och fläcken, märk väl att FS vet att M är "försvunnen" då den förevisas: vad kan det vara? FS hade ingen aning. Han ljög!
Uppenbarligen delar åklagaren min uppfattning. Såvitt jag vet fick han inga frågor om varför han inte kände igen blodet på bilden, varken i TR 2011 eller i HR i år. Och inga ifrågasättande frågor om kyrkogårdssittningen i HR i år.

Vem är bäst på att avgöra om FS ljuger, du eller åklagaren?
Citera
2014-01-17, 23:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Uppenbarligen delar åklagaren min uppfattning. Såvitt jag vet fick han inga frågor om varför han inte kände igen blodet på bilden, varken i TR 2011 eller i HR i år. Och inga ifrågasättande frågor om kyrkogårdssittningen i HR i år.

Vem är bäst på att avgöra om FS ljuger, du eller åklagaren?
Tvivlar du på kyrkogårdssittningen på annat sätt än att FS avseende detta har farit med osanning?
Edit: Uppenbarligen är både jag, åklagare och de flesta av trådens läsare bättre på att avgöra när FS ljuger än vad du är.
Senast redigerad av KluvenTunga 2014-01-17 kl. 23:06.
Citera
2014-01-17, 23:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tvivlar du på kyrkogårdssittningen på annat sätt än att FS avseende detta har farit med osanning?
Jag förstår inte frågan.
Citera
2014-01-17, 23:08
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Jag förstår inte frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av Q
Nej, jag tror inte heller på kyrkogårdssittningen.
Tror du att FS ljög? Du har ju inte funderat på sånt tidigare, säger du.
Citera
2014-01-17, 23:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att FS ljög? Du har ju inte funderat på sånt tidigare, säger du.
Jag svarar igen.
Citat:
Så i det fallet tror jag att han ljög.
Citera
2014-01-17, 23:14
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag svarar igen.

Så i det fallet tror jag att han ljög.
Vart tror du att han var den natten?
Citera
2014-01-17, 23:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Nej, jag tror inte heller på kyrkogårdssittningen.
Du trodde att FS ljög om anledningen till att han åkt hem en vända efter att ha varit i Brobacka - och du tror inte på kyrkogårdssittningen. - Du trodde heller inte på att de femhundringar han befanns ha i sin plånbok hade samlats på hög över en längre tid, utan att de förtjänats på vanliga hederliga knarkaffärer.

Hur kan det komma sig att du tolkar FS:s många nödlögner så välvilligt och försöker rättfärdiga dessa med att det handlar om narkotikaaffärer och inget annat. - Eftersom MJ sköts till döds under en av de aktuella dagarna, ett mystiskt bankomatuttag på 10.000 kr gjordes den 28/7 (och ett lika mystifikt den 3/7 på 18.000 kr) finns skäl att tro något helt annat, och därför måste FS redogöra in i minsta detalj för sina förehavanden; han måste inte bara presentera förklarande omständigheter, utan det han berättar måste också ha ett visst bevisvärde. Som läget är i dag saknar han all trovärdighet och åklagarens indiciekedja kommer att förpassa honom in på kåken. - Men - som sagt: Det är hans val. - I klartext: Det finns inte på världskartan att han frias om han inte öppnar käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in