2014-01-17, 20:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag visste inte att fler förhör med honom är planerade. När ska han förhöras igen?
Datum och klockslag återstår att se, men klockan är ju bara något som människorna har hittat på så därför kan det i princip bli när som helst.
Citera
2014-01-17, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo

Visning i Spekeröd ger en indikation hur jävla avsides det ligger och hur vägen till fyndplatsen är och hur man ens kan veta var den ligger. Hua, han får vila sin rygg då under tiden vilket är lika bra så dom slipper se hans tryne.

Citat:
målsägarbiträdet: var vägen allmänt känd?
LJ: ja, för vandrare och jägare, den nyttjades av svamp och bärplockare också, det krävdes inte någon större lokalkännedom, svartedalen är ett naturreservat och man ser ofta bilar som kör runt på småvägarna med GPS.
Citera
2014-01-17, 20:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vet ej - men vet att alla frågor ännu ej är ställda.

Alla frågor fick inga svar kanske? Förklaringsbördan är något han inte ännu har gjort sig av med om man nu har fått för sig det menar jag. Det är mest resan till kyrkogården som ligger honom i fatet eftersom den inte går att kontrollera. Och hans dag va inte vad man kalla att förklara sig.
Först fick han ett raderat sms uppkört under näsan och med tidigare uttalande i förhör, så såg ju inte det direkt bra ut.

Enar G gick inte i Hanssons fälla om tidigare uttalande i Tingsrätten utan svarade kort- Jag har utbildat mig vidare osv.
Hanssons bråk med Enar och frågorna i antal 4 som åklagare och domare fick avbryta tyder på en instabil Hansson.
Rättsläkaren spikade igen frågorna rejält och det finns inga tvivel om hur Marina dog-
Filten är graverande och filofaxen och hans uppträdande oavsett vad han tagit den dagen.
Tiderna för sms en som skickats från telefonen är ju precis så det ska passa Fredriks promenader och cykelturer.
Citera
2014-01-17, 20:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Alla frågor fick inga svar kanske? Förklaringsbördan är något han inte ännu har gjort sig av med om man nu har fått för sig det menar jag. Det är mest resan till kyrkogården som ligger honom i fatet eftersom den inte går att kontrollera. Och hans dag va inte vad man kalla att förklara sig.
Först fick han ett raderat sms uppkört under näsan och med tidigare uttalande i förhör, så såg ju inte det direkt bra ut.
Förklaringsbördan kvarstår och inkluderar även detaljerade uppgifter om "kranen".
Citat:
Tiderna för sms en som skickats från telefonen är ju precis så det ska passa Fredriks promenader och cykelturer.
Ja, och dessa uppgifter har ändrats - såväl betr. tider som platser - i takt med att mastpositioner mm blivit kända. - Ett mycket genomskinligt försök att skaffa sig alibi - men utan att verifiera uppgifter som går att verifiera.

Sms:et han ihärdigt förnekat utgör en bekräftelse på hela upplägget och efterlämnar inga rimliga tvivel.
Citera
2014-01-17, 20:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
: Först var det förmiddagen som gällde, sedan mitt på dagen, därefter - när tidpunkten för sms:en till MJ:s syster resp. fordonsfrågan fastställts - tillkom en promenad till Ålevatten för att ge MJ tid att åka tillbaka och hämta något, samtidigt som tidpunkten för hennes avfärd senarelades till 13-14.

Uppgifter i en mordutredning som en åtalad person framför som sin sanning måste om möjligt kunna kontrolleras. - Om inte den åtalade är behjälplig med detta så måste hans ovilja betraktas som synnerligen graverande.
Ja, bara det bevisar hans skuld till Marinas död.
Hade han varit oskyldig så hade han givetvis kunnat lämnat ett otvetydigt besked om
hennes avresa från hemmet i Övre Röra. Inte vacklat hit och dit.
Sånt vet man bara. Även en arbetsskygg pundare i marginalen.

Hade jag haft en flickvän eller f.d. som inte återvänt till hemmet så hade jag nog fan lagt
ordentligt på minnet vilken tid på dygnet jag såg henne senast.
Om det var på förmiddagen eller eftermiddagen.
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-17 kl. 21:10.
Citera
2014-01-17, 20:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förklaringsbördan kvarstår och inkluderar även detaljerade uppgifter om "kranen".Ja, och dessa uppgifter har ändrats - såväl betr. tider som platser - i takt med att mastpositioner mm blivit kända. - Ett mycket genomskinligt försök att skaffa sig alibi - men utan att verifiera uppgifter som går att verifiera.

Sms:et han ihärdigt förnekat utgör en bekräftelse på hela upplägget och efterlämnar inga rimliga tvivel.
Om inga frågor är obesvarade, vad har han då för förklaringsbörda? Han kan inte åläggas att svara på var en kran är, om han inte har fått frågan? Jag har just tittat igenom programmet, och inga fler förhör är planerade. Visst kan han förhöras igen, men varför frågade inte åklagaren första gången?

Vilka ställda frågor är obesvarade?
Citera
2014-01-17, 20:37
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Har via pm blivit ombedd att posta detta ifr[n en person som medverkade vid TR

Jag: berätta gärna hur dagen var och dagens så kallade Stjärnvittnen.

Ki* var klart virrigast, gav inte ett troligt intryck hur mycket hon än försökte återgå till vad hon sa för sig själv högt i bilen, eller sina känslor för det hon upplevt, åk gjorde ett bra jobb.

Som efteråt förhöret när det var dags att göra upp ersättning för utebliven arbetstid. hon kunde inte svara på hur mycket hon skulle tjänat natten innan då hon var ledig pga rättegången idag, utan hänvisade till tingsrättsdagen, rätten blev lite småsur och sa att dom inte kan avgöra vad hon skulle tjänat, men hon kom fram till en summa till slut.

Sen blev fortsatt missförstånd när det kom till hur långt hon hade åkt, hon tänkte bara på enkel resa och efter fortsatt missförstånd blev det någon tyst minut till och från och annat dravel, (tom. Advokat H satt och log och fick hjälpa Ki*) men så gick det till slut bra.

LJ var nervös det såg man, men lämnade ändå inte ett lika förvirrat förhör.

Tl;dr: Hon gav absolut ett mer förvirrat intryck än vad LJ gjorde, och då ska han vara ganska trasig jämfört med henne.

Annars så såg FS mest ut som vanligt som att han trodde att han jobbade i rätten med att sitta och notera vad folk sa mm bakom sina glasögon och sitt gråa hår.
Han gjorde en uttråkad min när han fick svar på fråga att nästa vecka ska dom hålla till i salen bredvid istället, och frågade vidare om alla dagar skulle va där, han såg mest besviken och suckade att dom ska byta sal än att han t.ex. sitter åtalad.

Han ville inte närvara efter pausen när LJ skulle förhöras men detta måste avslagits/ändrats när han dök upp och närvarade endå.

Han ska inte med på visningen i spekeröd nästa vecka i.af.

Varje gång han reste på sig från stolen så visade han med någon grimasch hur ont han hade (såg mest fejkat ut), på med jacka över huvudet och halta iväg som vilken skadad 70-åring som helst.

Då och då tittade han på sin nuvarande fv och försökte le

Tack för informationen. Blir inte förvånad över att fs har det beteende han har. Dock vet han vad som komma skall

Dock är jag frågande över det fetade. Sitter nuvarande fv med dator/mobil i rättssalen och samtidigt skriver här på Flashback? För hon har varit aktiv i båda trådarna under dagen idag.
Citera
2014-01-17, 20:38
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Exakt.
Om man i avkunnad dom har godkänt en förklaring,
kan man inte ifrågasätta samma förklaring vid ett annat åtal.
Man måste ha klart för sig att FS dömdes enbart för innehav av narkotika, domen bekräftar inte hans resa eller om den var sannolik eller ej....
Citera
2014-01-17, 20:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, bara det bevisar hans skuld till Marinas död.
Hade han varit oskyldig så hade han givetvis kunnat lämnat ett otvetydigt besked om
hennes avresa från hemmet i Övre Röra. Inte vacklat hit och dit.
Sånt vet man bara. Även en arbetsskygg pundare i marginalen.

Hade jag haft en flickvän eller f.d. som inte återvänt till hemmet så hade jag nog fan lagt
ordentligt på minnet vilken exakt tid på dygnet jag såg henne senast.

Han ändrar sig många gånger angående då Marina ska ha lämnat bostaden. Och det går upp ett ljus för honom då man berättar att hennes telefon är hemma under halva dagen.

Va? Jag va inte hemma senare jag köpte cannabis kom det då.
Han är så uppenbart lögnaktig och han fattade inte det med mobilen alls.
Citera
2014-01-17, 20:42
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Har via pm blivit ombedd att posta detta ifr[n en person som medverkade vid TR

Jag: berätta gärna hur dagen var och dagens så kallade Stjärnvittnen.

Ki* var klart virrigast, gav inte ett troligt intryck hur mycket hon än försökte återgå till vad hon sa för sig själv högt i bilen, eller sina känslor för det hon upplevt, åk gjorde ett bra jobb.

Som efteråt förhöret när det var dags att göra upp ersättning för utebliven arbetstid. hon kunde inte svara på hur mycket hon skulle tjänat natten innan då hon var ledig pga rättegången idag, utan hänvisade till tingsrättsdagen, rätten blev lite småsur och sa att dom inte kan avgöra vad hon skulle tjänat, men hon kom fram till en summa till slut.

Sen blev fortsatt missförstånd när det kom till hur långt hon hade åkt, hon tänkte bara på enkel resa och efter fortsatt missförstånd blev det någon tyst minut till och från och annat dravel, (tom. Advokat H satt och log och fick hjälpa Ki*) men så gick det till slut bra.

LJ var nervös det såg man, men lämnade ändå inte ett lika förvirrat förhör.

Tl;dr: Hon gav absolut ett mer förvirrat intryck än vad LJ gjorde, och då ska han vara ganska trasig jämfört med henne.

Annars så såg FS mest ut som vanligt som att han trodde att han jobbade i rätten med att sitta och notera vad folk sa mm bakom sina glasögon och sitt gråa hår.
Han gjorde en uttråkad min när han fick svar på fråga att nästa vecka ska dom hålla till i salen bredvid istället, och frågade vidare om alla dagar skulle va där, han såg mest besviken och suckade att dom ska byta sal än att han t.ex. sitter åtalad.

Han ville inte närvara efter pausen när LJ skulle förhöras men detta måste avslagits/ändrats när han dök upp och närvarade endå.

Han ska inte med på visningen i spekeröd nästa vecka i.af.

Varje gång han reste på sig från stolen så visade han med någon grimasch hur ont han hade (såg mest fejkat ut), på med jacka över huvudet och halta iväg som vilken skadad 70-åring som helst.

Då och då tittade han på sin nuvarande fv och försökte le

Fetat: detta stämmer inte riktigt. FS ville inte närvara i rättssalen under de 40 sekunder det tog för rätten att meddela beslutet om ljudupptagning inför LJ:s förhör.
Citera
2014-01-17, 20:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Fetat: detta stämmer inte riktigt. FS ville inte närvara i rättssalen under de 40 sekunder det tog för rätten att meddela beslutet om ljudupptagning inför LJ:s förhör.

Lite underligt beteende av Fredrik ändå först kräver han av domstolen att han ska ha besök. Sen ska han inte närvara för att det tar tid med ljudet. Var tror han att han befinner sig på Hilton eller?
Han är åtalad för mord, så det får vara så att han tar dom reglerna som finns till sig.

Skulle inte förvåna mig om han va rädd att Lennart skulle känna igen honom och peka ut honom.
Citera
2014-01-17, 20:50
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Tack för informationen. Blir inte förvånad över att fs har det beteende han har. Dock vet han vad som komma skall

Dock är jag frågande över det fetade. Sitter nuvarande fv med dator/mobil i rättssalen och samtidigt skriver här på Flashback? För hon har varit aktiv i båda trådarna under dagen idag.

Det finns pauser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in