Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det är möjligt.
Jag har dock en känsla av att det kan ställa till problem, då dom gällande detta brott redan är avkunnad.
Jag ska erkänna att jag inte har koll på hur domen är utformad.
Innehavet av narkotika är inte kopplat till mordet på MJ; det är däremot FS:s helt overifierade uppgifter om resan till Brobacka - via Lilla Edet. - Efter Lilla Edet finns bara
en mastpejling (ett inkommande sms) under masten Brobacka N, nära sjön Anten. Den mastpejlingen stämmer inte överens med de uppgifter FS från början lämnat varav kan nämnas att han under vallning bl a pekat ut en viss parkeringsplats där affären ska ha gjorts upp, för att efter att han fått kännedom om mastningen ändra sina uppgifter - helt i enlighet med hur han tacklat tidpunkten för när MJ ska ha lämnat bostaden den 28/7: Först var det förmiddagen som gällde, sedan mitt på dagen, därefter - när tidpunkten för sms:en till MJ:s syster resp. fordonsfrågan fastställts - tillkom en promenad till Ålevatten för att ge MJ tid att åka tillbaka och hämta något, samtidigt som tidpunkten för hennes avfärd senarelades till 13-14.
Uppgifter i en mordutredning som en åtalad person framför som sin sanning måste om möjligt kunna kontrolleras. - Om inte den åtalade är behjälplig med detta så måste hans ovilja betraktas som synnerligen graverande.