2014-01-17, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
På det slarviga sättet samt nystädad? Den var alltid sketen och smutsig enligt vittne.
Dessutom låg backväxeln i, precis som på lupon

Var står det att den är nystädad ?
Citera
2014-01-17, 16:05
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller med FTP att detta vore ett osedvanligt dumt ställe att berätta vad jag har gjort med min vetskap, eftersom det kan vara GM på bilden.

Om du vet det du vet, varför frågar du?

Jag berättade nyss syftet med bilden.

För att höra ifrån dig då du är den som la ut bilderna till allmän beskådan, du är den som har dragit slutsatser utifrån bilderna och du är den som hävdar att du har identifierat personen på bilden samt uppenbarligen anser att det kan vara GM.

Borde dessa upplysningar då inte komma åklagarsidan till del? Du har ju gång efter annan i tråden hävdat att du verkligen vill att den verkligt skyldige skall få sitt straff eller var det också bara tomma ord?
Citera
2014-01-17, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Källa på att bankomatuttagen ifrån början av juli verkligen har utförts av MJ och att dessa inte snarare är orsaken till att det gick som det gick?

För att bankmannen säger att hon har skrivit "Flipperspel" på uttaget i sin internetbank.

Menar du att ÅK skulle våga påstå att FS hade tillgång till internetbanken också ?
Citera
2014-01-17, 16:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det blev en bra diskussion i tråden om bilderna, så det var långt ifrån tomma ord då.
Vem vet, kanske framsidan finns på den röda rumpan, så man får med utpressnings perspektivet med ?

MJ hade tagit foton som var högst komprometterande. Speciellt om de kanske är officiella personer med offentliga befattningar. Typ politiker eller så. Klassiskt motiv faktiskt.

Blev det? Jag tyckte mest att det blev det vanliga dravlet från din sida.

Framsidan vet vi redan finns, eftersom Q har sagt att han har tillgång till den.

Du bör dock skilja mellan att leka utpressning som en del av en BDSM-lek och att utpressa någon på riktigt. Förmår du inte det bör du nog avstå från vidare diskussion.
Citera
2014-01-17, 16:16
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Var står det att den är nystädad ?

Det framgår ur FUP, från BO självt.
Citera
2014-01-17, 16:19
Bannlyst
Citat:
Blev det? Jag tyckte mest att det blev det vanliga dravlet från din sida.

Framsidan vet vi redan finns, eftersom Q har sagt att han har tillgång till den.

Du bör dock skilja mellan att leka utpressning som en del av en BDSM-lek och att utpressa någon på riktigt. Förmår du inte det bör du nog avstå från vidare diskussion.

Det är många som hävdar att BDSM-lekarna kan urartat inom utredningen. Tom. ledande personer inom BDSM-världen har sagt att det inte är otroligt att sådant kan ha hänt MJ.

Kan det varit en utpressningslek då ? Inte omöjligt.
Med framsida och allt...usch stackars satar som håller på med sådan skit.
Citera
2014-01-17, 16:19
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
För att bankmannen säger att hon har skrivit "Flipperspel" på uttaget i sin internetbank.

Menar du att ÅK skulle våga påstå att FS hade tillgång till internetbanken också ?

Bankmannen kan inte på något vis som helst bekräfta identiteten på den som har skrivit "flipper" vid uttaget.

Med tanke på tendensen att stå bakom och se över axeln är det inte alls särskilt otroligt att han hade tillgång till pinkod till säkerhetsdosa om sådan användes.
Citera
2014-01-17, 16:21
Bannlyst
Citat:
Det framgår ur FUP, från BO självt.

Nej det gör det inte. Det är osanning.
Citera
2014-01-17, 16:21
Bannlyst
Citat:
Bankmannen kan inte på något vis som helst bekräfta identiteten på den som har skrivit "flipper" vid uttaget.

Med tanke på tendensen att stå bakom och se över axeln är det inte alls särskilt otroligt att han hade tillgång till pinkod till säkerhetsdosa om sådan användes.
Svara på frågan istället för att hitta på:
Citera
2014-01-17, 16:23
Medlem
Citat:
När korrigerade sig Saffy?

Jag vill också att rätt person döms, men skuld ska bevisas.

Det är inte här matchen går, den går i HR i Göteborg.
Sluta fråga när du vet.
Hon kanske blev påverkad av polisen när hon tyckte att F kunde kört bilen och det tar hon upp i rättegången.
Hennes ordval och uttryckssätt påminner mig om hur en del i tråden uttrycker sig och det gör att jag undrar om någon haft kontakt med henne mellan de här förhören och mellan förhör och rättegång.
Hon är mkt noga med att påpeka att det var fel av henne att peka ut F.
Nästan som hotade vittnen kan bete sig,
Jag påstår inte att någon har påverkat vittnet utan spånat bara fritt efter vad som dök upp när jag läste hennes vittnesmål. Tanken att det verkar som att hennes berättelse är inlärd och påverkad.
Men: Om den är det vet jag inte.
Citera
2014-01-17, 16:25
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Det är många som hävdar att BDSM-lekarna kan urartat inom utredningen. Tom. ledande personer inom BDSM-världen har sagt att det inte är otroligt att sådant kan ha hänt MJ.

Kan det varit en utpressningslek då ? Inte omöjligt.
Med framsida och allt...usch stackars satar som håller på med sådan skit.

Vilka ledande personer?

BDSM är inte någon sekt, såsom Scientologerna, utan ett akronym över olika former av sexuella, erotiska tekniker.

Nej, det har inte varit någon form av utpressningslek som orsakade BO:s bortgång.

Däremot är det högst troligt att det var ett ultimatum ställt mot MT GM att han skulle ut snarast möjligt eller bli polisanmäld för uttagen från början av juli.
Citera
2014-01-17, 16:26
Medlem
Citat:
Agerar? Jag argumenterar för rättssäkerhet, att det ska finnas tillräckliga bevis för skuld innan någon döms.
Där är vi överens. Att det ska vara utom rimligt tvivel, och tyvärr tycker jag att F är skyldig utom rimligt tvivel.
Skillnad i Boden och Trollhättan där händelseförloppen känns mer öppna för medbrottsling eller alternativ GM. Här finns det inte sådana öppningar vad jag kan se, det skulle isf vara Maskeblomman, men det känns långsökt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in