2014-01-17, 18:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Förut tyckte du att FS skulle tala om vem kranen är så han får alibi. Nu tycker du att FS ska tala om vem kranen är så det förklaras hur han fick tag på ett fordon. *suck*

Du medger alltså att FS inte kan ha använt något av de två fordon som han och Marina hade?
Jag har hela tiden misstänkt att FS kan ha använt ett tredje fordon - men inte uteslutit att han använt någon av de två bilar som fanns tillgängliga. - Att jag vill ha fram kranens identitet är inte för att FS därigenom skulle få ett vattettätt alibi i förhållande till mordet; det enda alibi man kan prata om är kvittot från Lilla Edet.

FS måste förklara varför han ljugit om Brobacka-färden Om resan varit kopplad till ett simpelt knarkinköp fanns ingen anledning att dölja i vilken riktning han åkt efter cigarettinköpet i Lilla Edet.

Vad gjorde FS i Brobacka/Sollebrunn/Gräfsnäs/Alingsås? - Köpte han hasch, "lånade", alt. lämnade han tillbaka ett tredje fordon, dumpade han pistolen mm, eller..? - Varför åkte han inte direkt till kyrkogården, utan tog den mer än en timme långa omvägen hem?
https://www.flashback.org/sp32713343
https://www.flashback.org/sp32733347

Utan att ha uppgett namn och adress på "kranen" måste FS:s Brobacka-version betraktas som ett led i att dölja sina förehavanden i samband med mordet på MJ - och således fogas till övriga indicier i fallet inkl. bl a Ålevatten-promenaden, fordonsfrågan, sovstället c:a 600 m från fyndplatsen samt sms:et han bedyrat att han aldrig erhållit; än mindre raderat - fram till dess han överbevisades om saken.

Du vill väl i rättvisans namn få fram sanningen om mordet på MJ?
Citera
2014-01-17, 18:27
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Givetvis handlar det om dominans.
Faktum är dock att MJ här påstår att hon har utpressat och hotat flera män.
Jag tror inte att hon ljuger om det. Du kände ju henne, så¨du borde väl veta.
Jag förstår att det var ett inslag av dominans.

Vet du vilka dessa män är?
Skulle någon av dem kunna tycka att "leken" gick för långt?

Det har jag ingen aning om och kan således inte uttala mig om vad dessa män skulle eller inte skulle ha tyckt.

Däremot går det emot alla former av seriös BDSM, eftersom det aldrig är den dominanta som har den egentliga makten utan den hålles av den undergivna genom förutbestämda paus- och stoppord.

Det är en oerhörd skillnad mellan lek och verklighet.
Citera
2014-01-17, 18:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kanske kunde knarkspan ha varit behjälplig.
De brukar ha koll på vilka som springer hos vem.
De kan ev. ha bedrivit sina efterforskningar - men inte kommit längre än till en lång lista av tänkbara leverantörer. - Det är FS som uppgett sig ha inköpt narkotika - och det är upp till honom om inköpet ska betraktas som ett villospår, eller inte.
Citera
2014-01-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag har hela tiden misstänkt att FS kan ha använt ett tredje fordon - men inte uteslutit att han använt någon av de två bilar som fanns tillgängliga. - Att jag vill ha fram kranens identitet är inte för att FS därigenom skulle få ett vattettätt alibi i förhållande till mordet; det enda alibi man kan prata om är kvittot från Lilla Edet.

FS måste förklara varför han ljugit om Brobacka-färden Om resan varit kopplad till ett simpelt knarkinköp fanns ingen anledning att dölja i vilken riktning han åkt efter cigarettinköpet i Lilla Edet.

Vad gjorde FS i Brobacka/Sollebrunn/Gräfsnäs/Alingsås? - Köpte han hasch, "lånade", alt. lämnade han tillbaka ett tredje fordon, dumpade han pistolen mm, eller..? - Varför åkte han inte direkt till kyrkogården, utan tog den mer än en timme långa omvägen hem?
https://www.flashback.org/sp32713343
https://www.flashback.org/sp32733347

Utan att ha uppgett namn och adress på "kranen" måste FS:s Brobacka-version betraktas som ett led i att dölja sina förehavanden i samband med mordet på MJ - och således fogas till övriga indicier i fallet inkl. bl a Ålevatten-promenaden, fordonsfrågan, sovstället c:a 600 m från fyndplatsen samt sms:et han bedyrat att han aldrig erhållit; än mindre raderat - fram till dess han överbevisades om saken.

Du vill väl i rättvisans namn få fram sanningen om mordet på MJ?

Idag tvivlar jag på att kranen är en kran.
F kanske plockade blommor i Brobacka?
Citera
2014-01-17, 18:37
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det har jag ingen aning om och kan således inte uttala mig om vad dessa män skulle eller inte skulle ha tyckt.

Däremot går det emot alla former av seriös BDSM, eftersom det aldrig är den dominanta som har den egentliga makten utan den hålles av den undergivna genom förutbestämda paus- och stoppord.

Det är en oerhörd skillnad mellan lek och verklighet.
Men stoppord var väl inget för MJ?
Citat:
J: vad tyckte ni om stopord ?

M: gillar inte stoppord anser att jag ska ha satt sådana ramar att du ska kunna överleva det och att jag ska känna dig så pass att jag kan avläsa när du inte längre klarar mer
Citera
2014-01-17, 18:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
De kan ev. ha bedrivit sina efterforskningar - men inte kommit längre än till en lång lista av tänkbara leverantörer. - Det är FS som uppgett sig ha inköpt narkotika - och det är upp till honom om inköpet ska betraktas som ett villospår, eller inte.
Det blir svårt att bortse från att han har köpt cannabis.
Han blev dömd för innehav.
Citera
2014-01-17, 18:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det blir svårt att bortse från att han har köpt cannabis.
Han blev dömd för innehav.
Det innehavet behöver inte vara relaterat till ett inköp just den 28 juli.
Citera
2014-01-17, 18:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det innehavet behöver inte vara relaterat till ett inköp just den 28 juli.
Det borde man ha utrett innan dom föll.
Citera
2014-01-17, 19:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det borde man ha utrett innan dom föll.
Ja, det borde man ha gjort, men det utesluter inte att FS nu efter att fyndet gjorts fortfarande har en förklaringsbörda vad gäller Brobacka-färden.
Citera
2014-01-17, 19:14
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja, det borde man ha gjort, men det utesluter inte att FS nu efter att fyndet gjorts fortfarande har en förklaringsbörda vad gäller Brobacka-färden.
Det är möjligt.
Jag har dock en känsla av att det kan ställa till problem, då dom gällande detta brott redan är avkunnad.
Jag ska erkänna att jag inte har koll på hur domen är utformad.
Citera
2014-01-17, 19:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är möjligt.
Jag har dock en känsla av att det kan ställa till problem, då dom gällande detta brott redan är avkunnad.
Jag ska erkänna att jag inte har koll på hur domen är utformad.
Den är tunt utformad.
Citat:
[FS] har erkänt gärningarna i bilaga 2. Hans erkännanden har stöd av de uppgifter han lämnat och de analysbesked som åklagaren lagt fram. Gärningarna ska bedömas så som åklagaren har angett.

[FS] har medgett att i beslag tagen cannabisharts förklaras förverkad. Yrkandet om detta har stöd i lag och ska bifallas.

Påföljd m.m.

[FS] dömdes den 1 mars 2010 av Hovrätten för Västra Sverige för misshandel, ringa narkotikabrott och rattfylleri till skyddstillsyn. Han bör nu dömas särskilt för narkotikabrotten till dagsböter. Brottslighetens straffvärde och det förhållandet att det är fråga om återfall motiverar att påföljden bestäms till 60 dagsböter. Påföljden ska anses helt verkställd genom frihetsberövandet i målet.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-17 kl. 19:20.
Citera
2014-01-17, 19:24
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den är tunt utformad.
Ok, tack.
Frågan är vilka uppgifter man åsyftar.
Citat:
Hans erkännanden har stöd av de uppgifter han lämnat...
Står det om färden, blir det svårt att ifrågasätta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in