2014-01-17, 17:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
17:09
Hej igen! Jag vill göra en lite uppdatering med en sak jag inte hann skriva under förhöret med Lennart Jonsson men som jag tyckte var viktig. Det gäller detta stycke:

LJ: jag blev upphämtad, det är ungefär 5 km hem till mig därifrån

LJ. lådan var vit och jag uppfattade den som fyrkantig. det var vit plast runt omkring lådan. jag är säker på att det var vit plast virat runt lådan.

Efter att LJ beskrivit hur lådan var invirad i vit plast frågade åklagaren om LJ sett någon bild på paketet Marina var inslagen i eller om han visste hur paketet såg ut som Marina hittades i. LJ svarade då nej.

LJ: jag har inte sett någon bild på paketet marina var inslagen i.

Åklagaren berättade då för LJ att anledningen till att han hade kallats som vittne till hovrätten, och varför LJ:s tidigare uppgifter nu ansågs intressanta, var för att Marina hade hittats invirad i en vit presenning och att det stämde med bra överens med den beskrivningen av paketet som LJ sett i bilen.

Å: kan det var en inlindad kropp du såg?

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Citera
2014-01-17, 17:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och de kommer inte fram till ett skit i mordutredningen, om kranen inte pratar.
Självklart gör de det; FS förväntas med det snaraste bidra med uppgifter så att kranen kan identifieras.
Citera
2014-01-17, 17:47
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Självklart gör de det; FS förväntas med det snaraste bidra med uppgifter så att kranen kan identifieras.
Kanske kunde knarkspan ha varit behjälplig.
De brukar ha koll på vilka som springer hos vem.
Citera
2014-01-17, 17:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Förut tyckte du att FS skulle tala om vem kranen är så han får alibi. Nu tycker du att FS ska tala om vem kranen är så det förklaras hur han fick tag på ett fordon. *suck*

Du medger alltså att FS inte kan ha använt något av de två fordon som han och Marina hade?
Citera
2014-01-17, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Kanske kunde knarkspan ha varit behjälplig.
De brukar ha koll på vilka som springer hos vem.
Det är kanske lite sent nu. De har haft 3,5 år på sig.
Citera
2014-01-17, 17:52
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Jag behöver inte tråden men du och ett par till tycks verkligen göra det, så mycket som ni pratar om BDSM utan att ha minsta koll.

Utpressning i form av lek - ja, men det är inte detsamma som utpressning i verkligheten.

Däremot finns det något sådant som förtal mot avliden och det är vad du sysselsätter dig med just nu.
Inte alls.
Det är MJ själv som har skrivit detta.

Att du väljer att tolka det som en lek, har vi förstått.
Det är som sagt fritt för tolkning.
Citera
2014-01-17, 17:53
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är kanske lite sent nu. De har haft 3,5 år på sig.
Ja, som vanligt är man för sent ute.
Citera
2014-01-17, 17:54
Medlem
KiaWs avatar
Är det verkligen så svårt att avhålla sig från att bråka och tjafsa?

OT/tjafs/chat raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2014-01-17, 17:55
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Inte alls.
Det är MJ själv som har skrivit detta.

Att du väljer att tolka det som en lek, har vi förstått.
Det är som sagt fritt för tolkning.

MJ har inte skrivit att hon idkat utpressning mot någon i verkligheten. Det är en ståndpunkt du mfl har valt att ta och en linje ni driver. Däri ligger förtalet mot den avlidna och det är inte frågan om någon tolkning.
Citera
2014-01-17, 18:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
MJ har inte skrivit att hon idkat utpressning mot någon i verkligheten. Det är en ståndpunkt du mfl har valt att ta och en linje ni driver. Däri ligger förtalet mot den avlidna och det är inte frågan om någon tolkning.
Var någonstans i chatten upplyser hon om att hon bara ljuger eller leker?

Det är så här hon skriver:
Citat:
M: jag har tagit bilder som gjort vissa män mycket fogligare eftersom de vet att jag skulle använda dem om de gjorde migr missnöjd

Även om du vill tolka det som en lek, är jag helt övertygad om att inte alla gör det.
Citera
2014-01-17, 18:04
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Var någonstans i chatten upplyser hon om att hon bara ljuger eller leker?

Det är så här hon skriver:

Även om du vill tolka det som en lek, är jag helt övertygad om att inte alla gör det.

Du kan inte bara lyfta ut en mening från en chatt utan måste se det hela till kontexten och därav framgår att JE är mer än väl medveten om att det handlar om dominanslekar.

Det är just det här som är problemet när människor som inte förstår eller känner till BDSM försöker dra slutsatser från något man inte kan hantera.
Citera
2014-01-17, 18:23
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Du kan inte bara lyfta ut en mening från en chatt utan måste se det hela till kontexten och därav framgår att JE är mer än väl medveten om att det handlar om dominanslekar.

Det är just det här som är problemet när människor som inte förstår eller känner till BDSM försöker dra slutsatser från något man inte kan hantera.
Givetvis handlar det om dominans.
Faktum är dock att MJ här påstår att hon har utpressat och hotat flera män.
Jag tror inte att hon ljuger om det. Du kände ju henne, så du borde väl veta.
Jag förstår att det var ett inslag av dominans.

Vet du vilka dessa män är?
Skulle någon av dem kunna tycka att "leken" gick för långt?
Senast redigerad av Malom 2014-01-17 kl. 18:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in