2014-01-17, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Om det är som du säger så skulle alltså en alternativ gärningsman mördad marina i hennes eget hem, hittat skydden, fleecen (som han la på ett dygn senare då blodet torkat).

Han har även bytt ut madrass mot FS madrasser, dumpat kroppen i någon skrotbil, eldat upp den (väcker inte uppmärksamhet att tända eld på en bil?).

Sedan har personen tagit en löparrunda tillbaks till kåken, tagit mjs bil, kört iväg till pendeln lagt i backväxeln (precis som fs har för vana att göra , eller har alternative kört fs bil efter kyrkogårdsnatten också)

Vidare har alternative gm skickat iväg sms hit och dit och även tagit ut pengar med koden som han kunde, slog dock fel en gång, skulle vara intressant att veta vad det var för kod han slog fel föresten, kanske var det fs kod som slogs in första försöket?

Eller så användes mjs bensinkortskod vid första försök, den kunde fs har jag för mig? Nåväl låter det logiskt med en alternativ gm? och utbränd bil?

Bilen kan MJ parkerat när hon mötte upp sin baneman.
Tidigare har hon träffat bla. JE på rastplatsen och bytt bil.
Citera
2014-01-17, 15:50
Bannlyst
Citat:
"Vad har hon för kort?
Vad menar du? Vad hon har för kort? Hon har ett vanligt VISA kopplat till lönekonto… till
nåt konto i alla fall, så mycket vet jag. Sen har hon VISA Guld. Sen har hon ST1-kortet. Sen
någon svart Master någonting. Sen tror jag att hon har något Statoil-kort, VISA eller Master.
ICA-kort, Coop-kort… men vad det är för varianter, om man kan betala med dem eller inte,
det vet jag inte. Det är nog det jag vet i kortväg. Men hon kan ha mera kort, jag vet inte.
Sedan har hon ju alltid kontanter, men jag vet inte hur mycket."

Enligt ett vittne i rättegång så använde marina nästintill alltid kort och gillade inte kontanter

Enligt bankomatuttag så har MJ tagit ut lite större summor förr.

Vittnen vet sällan allt om någon. Än mindre föräldrar, de tror sig bara veta.
Citera
2014-01-17, 15:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det är som du säger så skulle alltså en alternativ gärningsman mördad marina i hennes eget hem, hittat skydden, fleecen (som han la på ett dygn senare då blodet torkat).

Han har även bytt ut madrass mot FS madrasser, dumpat kroppen i någon skrotbil, eldat upp den (väcker inte uppmärksamhet att tända eld på en bil?).

Sedan har personen tagit en löparrunda tillbaks till kåken, tagit mjs bil, kört iväg till pendeln lagt i backväxeln (precis som fs har för vana att göra , eller har alternative kört fs bil efter kyrkogårdsnatten också)

Vidare har alternative gm skickat iväg sms hit och dit och även tagit ut pengar med koden som han kunde, slog dock fel en gång, skulle vara intressant att veta vad det var för kod han slog fel föresten, kanske var det fs kod som slogs in första försöket?

Eller så användes mjs bensinkortskod vid första försök, den kunde fs har jag för mig? Nåväl låter det logiskt med en alternativ gm? och utbränd bil?
Nej, bankomatuttag gjordes i så fall av Marina, likaså SMS 28, eftersom mordet i så fall skedde natten efter. Bilen behöver inte ha varit en skrotbil, det kan vara ägarens bruksbil.
Citera
2014-01-17, 15:55
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om det vore gjort så skulle tråden vara sista platsen det offentliggjordes på.

Nu var väl inte frågeställning ställd till dig eller var den kanske det?

Jag vet dock att åklagarsidan inte har fått in något sådant yttrande och inte heller advokaten har inkommit med dylika handlingar.

Med andra ord det var tomma ord och vad hände då med själva syftet med att lägga ut bilderna för allmän beskådan här i tråden?
Citera
2014-01-17, 15:57
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Enligt bankomatuttag så har MJ tagit ut lite större summor förr.

Vittnen vet sällan allt om någon. Än mindre föräldrar, de tror sig bara veta.

Källa på att bankomatuttagen ifrån början av juli verkligen har utförts av MJ och att dessa inte snarare är orsaken till att det gick som det gick?
Citera
2014-01-17, 15:59
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, bankomatuttag gjordes i så fall av Marina, likaså SMS 28, eftersom mordet i så fall skedde natten efter. Bilen behöver inte ha varit en skrotbil, det kan vara ägarens bruksbil.

Skämtar du med oss nu?

Du hävdar att alternativa GM:s skulle ha skäl till att genomföra rigorösa städningsåtgärder i BO:s hem men sedan skall personen ifråga ha tänt eld på sin egen bruksbil och lämnat den inom gångavstånd ifrån platsen där personen dumpade BO:s kropp.

Ja, det låter oerhört troligt. Långt bortom rimligt tvivel där. : )
Citera
2014-01-17, 16:00
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Skämtar du med oss nu?

Du hävdar att alternativa GM:s skulle ha skäl till att genomföra rigorösa städningsåtgärder i BO:s hem men sedan skall personen ifråga ha tänt eld på sin egen bruksbil och lämnat den inom gångavstånd ifrån platsen där personen dumpade BO:s kropp.

Mmm han har dessutom kommit tillbaks efter 24 timmar och lagt på fleecefilten
och även tagit filofaxen som fanns där när borgar kollade
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag vet dock att åklagarsidan inte har fått in något sådant yttrande och inte heller advokaten har inkommit med dylika handlingar.

Med andra ord det var tomma ord och vad hände då med själva syftet med att lägga ut bilderna för allmän beskådan här i tråden?
Jag håller med FTP att detta vore ett osedvanligt dumt ställe att berätta vad jag har gjort med min vetskap, eftersom det kan vara GM på bilden.

Om du vet det du vet, varför frågar du?

Jag berättade nyss syftet med bilden.
Citera
Medlem
Konservatics avatar
"Nej, vilka indicier skapar vi?
Förhör med Svensson, Leif Fredrik; 2011-04-21 09:09 diarienr: 1400-K126753-10
1123
…alltihop som pekar på mig har ni ju mer eller mindre fabricerat, för indicier är ju
fabricerade saker"
Citera
2014-01-17, 16:01
Bannlyst
Citat:

Det blev en bra diskussion i tråden om bilderna, så det var långt ifrån tomma ord då.
Vem vet, kanske framsidan finns på den röda rumpan, så man får med utpressnings perspektivet med ?

MJ hade tagit foton som var högst komprometterande. Speciellt om de kanske är officiella personer med offentliga befattningar. Typ politiker eller så. Klassiskt motiv faktiskt.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-17 kl. 16:05.
Citera
2014-01-17, 16:02
Bannlyst
Citat:
Skämtar du med oss nu?

Varför det, om Caroline Stenvalls mördare gjort samma hade han varit en fri man idag.
Hon dumpades på en skogsväg.
GM kan också fått fel på bilen eller kört i diket.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-17 kl. 16:13.
Citera
2014-01-17, 16:02
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Bilen kan MJ parkerat när hon mötte upp sin baneman.
Tidigare har hon träffat bla. JE på rastplatsen och bytt bil.
På det slarviga sättet samt nystädad? Den var alltid sketen och smutsig enligt vittne.
Dessutom låg backväxeln i, precis som på lupon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in