2014-01-17, 15:32
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag håller honom fortfarande som möjlig GM. Varifrån har du fått att jag skulle ha fått stulna bilder av FS, och att jag avsåg att förnedra henne?

Något annat direkt syfte verkar du inte ha haft och inte heller har du inkommit med några slutsatser av ditt agerande till vare sig åklagarsidan eller advokaten.
Citera
2014-01-17, 15:34
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ändå, att anteckna chassinummer, och kolla upp i efterhand vem som ägde bilen när fyndet var gjort var väl inte att ta i för mycket?

Visste GM det? Hade han frågat tekniker/hundförare?
Ska alla brända bilar kollas ? Har du någon alternativ gärningsman som saknar en bil? Han som troligtvis surfar ifrån mexico (men som inte känner mj personligen enligt experten) ? Detta är den ende de inte har rett ut.
Citera
2014-01-17, 15:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Varifrån kom bilderna och vad var ditt uppsåt?
Min källa uppger jag inte, och syftet var att skapa en diskussion, vilket jag har förklarat förut. Blev mannen förnedrad, så förnedrad att han kunde bli farlig? Var ligger njutningen i denna form av sex, i smärtan eller förnedringen, eller båda? Kan det gå för långt? Att Marina ägnade sig åt BDSM var känt i tråden, en bild där hon inte är med förnedrar henne inte mer än uppgiften.
Citera
2014-01-17, 15:36
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Min källa uppger jag inte, och syftet var att skapa en diskussion, vilket jag har förklarat förut. Blev mannen förnedrad, så förnedrad att han kunde bli farlig? Var ligger njutningen i denna form av sex, i smärtan eller förnedringen, eller båda? Kan det gå för långt? Att Marina ägnade sig åt BDSM var känt i tråden, en bild där hon inte är med förnedrar henne inte mer än uppgiften.
Läs nu vad experten säger i förhör "Det var mest snack och LITE verkstad"
Citera
2014-01-17, 15:37
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Du hade enligt dig själv och FPT identiferat mannen på bilden. Har du fört fram den informationen till vare sig advokaten eller åklagarsidan?

Du arbetar ju för syftet att öka rättssäkerheten.
Citera
2014-01-17, 15:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Ska alla brända bilar kollas ? Har du någon alternativ gärningsman som saknar en bil? Han som troligtvis surfar ifrån mexico (men som inte känner mj personligen enligt experten) ? Detta är den ende de inte har rett ut.
Att skriva upp chassinumret är väl inte för mycket begärt, och plocka fram det vid behov, t.ex. om man hittar en död människa i närheten. Öht bör brända bilar utredas, för att de är ofta stulna eller används vid försäkringsbedrägeri. Men då går jag utanför trådens ämne.
Citera
2014-01-17, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Läs nu vad experten säger i förhör "Det var mest snack och LITE verkstad"
Nog katten såg det ut att vara mer verkstad än snack på bilden.
Citera
2014-01-17, 15:42
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Borde du inte ha informerat advokat och åklagarsida om detta?

Allra helst med tanke på påståenden från dig och FPT om att du hade identifierat mannen på bilderna.

Har du gjort detta?
Citera
2014-01-17, 15:43
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Att skriva upp chassinumret är väl inte för mycket begärt, och plocka fram det vid behov, t.ex. om man hittar en död människa i närheten. Öht bör brända bilar utredas, för att de är ofta stulna eller används vid försäkringsbedrägeri. Men då går jag utanför trådens ämne.
Om det är som du säger så skulle alltså en alternativ gärningsman mördad marina i hennes eget hem, hittat skydden, fleecen (som han la på ett dygn senare då blodet torkat).

Han har även bytt ut madrass mot FS madrasser, dumpat kroppen i någon skrotbil, eldat upp den (väcker inte uppmärksamhet att tända eld på en bil?).

Sedan har personen tagit en löparrunda tillbaks till kåken, tagit mjs bil, kört iväg till pendeln lagt i backväxeln (precis som fs har för vana att göra , eller har alternative kört fs bil efter kyrkogårdsnatten också)

Vidare har alternative gm skickat iväg sms hit och dit och även tagit ut pengar med koden som han kunde, slog dock fel en gång, skulle vara intressant att veta vad det var för kod han slog fel föresten, kanske var det fs kod som slogs in första försöket?

Eller så användes mjs bensinkortskod vid första försök, den kunde fs har jag för mig? Nåväl låter det logiskt med en alternativ gm? och utbränd bil?
Citera
2014-01-17, 15:45
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Hon hade ju knappt träffat någon, hon vågade inte ta med dem hem PGA LABIL inneboende person.
Hon var på restaurang med t ex JE, det var väl i stort den ende? dennes bil som fs skickade fordonsförfrågan på pga den betedde sig underligt enligt fupen men han ändrade sin utsago i rättegång liksom med de 4000 :-
Citera
2014-01-17, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Borde du inte ha informerat advokat och åklagarsida om detta?

Allra helst med tanke på påståenden från dig och FPT om att du hade identifierat mannen på bilderna.

Har du gjort detta?

Om det vore gjort så skulle tråden vara sista platsen det offentliggjordes på.
Citera
2014-01-17, 15:50
Medlem
Konservatics avatar
"Vad har hon för kort?
Vad menar du? Vad hon har för kort? Hon har ett vanligt VISA kopplat till lönekonto… till
nåt konto i alla fall, så mycket vet jag. Sen har hon VISA Guld. Sen har hon ST1-kortet. Sen
någon svart Master någonting. Sen tror jag att hon har något Statoil-kort, VISA eller Master.
ICA-kort, Coop-kort… men vad det är för varianter, om man kan betala med dem eller inte,
det vet jag inte. Det är nog det jag vet i kortväg. Men hon kan ha mera kort, jag vet inte.
Sedan har hon ju alltid kontanter, men jag vet inte hur mycket."

Enligt ett vittne i rättegång så använde marina nästintill alltid kort och gillade inte kontanter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in