Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Att skriva upp chassinumret är väl inte för mycket begärt, och plocka fram det vid behov, t.ex. om man hittar en död människa i närheten. Öht bör brända bilar utredas, för att de är ofta stulna eller används vid försäkringsbedrägeri. Men då går jag utanför trådens ämne.
Om det är som du säger så skulle alltså en alternativ gärningsman mördad marina i hennes eget hem, hittat skydden, fleecen (som han la på ett dygn senare då blodet torkat).
Han har även bytt ut madrass mot FS madrasser, dumpat kroppen i någon skrotbil, eldat upp den (väcker inte uppmärksamhet att tända eld på en bil?).
Sedan har personen tagit en löparrunda tillbaks till kåken, tagit mjs bil, kört iväg till pendeln lagt i backväxeln (precis som fs har för vana att göra , eller har alternative kört fs bil efter kyrkogårdsnatten också)
Vidare har alternative gm skickat iväg sms hit och dit och även tagit ut pengar med koden som han kunde, slog dock fel en gång, skulle vara intressant att veta vad det var för kod han slog fel föresten, kanske var det fs kod som slogs in första försöket?
Eller så användes mjs bensinkortskod vid första försök, den kunde fs har jag för mig? Nåväl låter det logiskt med en alternativ gm? och utbränd bil?