2014-01-17, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
jag kan svara dig men jag vill veta källan först. På vilket sätt har du hört det från F? Du får helt enkelt avgöra hur gärna du vill veta.

Jag vill inte outa mig själv. Fredrik har berättat att luftgeväret han sålde till din brorsa blev senare stulet ur sommarstugan. Nu får du berätta om det var sant.
Citera
2014-01-17, 13:55
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, FTP gick efter bloggarens ord. Rättegångsbalken ger båda möjligheterna.

Det kan du omöjligen veta, såvida du inte vill erkänna något för tråden och Flashbacks moderatorer.

Du har vidare helt fel vad gäller ljudupptagning och Rättegångsbalken. Det enda som nämns om undantag från ljudupptagning är gällande annans ljudupptagning och ljudlänkning från rättens egna ljudupptagning. Det framstår klart för vem som helst som läser lagtexten ifråga.

Vänligen sluta ljuga om uppenbara saker.
Citera
2014-01-17, 13:57
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
nej jag kan inte köra bil.

Personer i din närhet som hävdar annat ljuger alltså?

Intressant...då har du familjemedlemmar som ljuger om dig.
Addams Family verkar normala i jämförelse.
Citera
2014-01-17, 13:58
Medlem
jugbandbluess avatar
när faller domen?

det är inte omöjligt att den här trådens konspiratörer och diverse facebookvänskaper kan påverka ett vittnes trovärdighet och därmed domen. snacka om nyttiga idioter isf.
Citera
2014-01-17, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det kan du omöjligen veta, såvida du inte vill erkänna något för tråden och Flashbacks moderatorer.

Du har vidare helt fel vad gäller ljudupptagning och Rättegångsbalken. Det enda som nämns om undantag från ljudupptagning är gällande annans ljudupptagning och ljudlänkning från rättens egna ljudupptagning. Det framstår klart för vem som helst som läser lagtexten ifråga.

Vänligen sluta ljuga om uppenbara saker.

Fast jag läste vad som stod på bloggarens sida, och delvis vad som stod i Rättegångsbalken.
Det går att tolka som jag gjorde och Q säger.

Om du hade varit ödmjuk i dina inlägg så kunde jag läst de mer ingående, de saknar trovärdighet tycker jag och raderas ofta, därför misskrediterar jag inläggen även de få gånger de har rätt, som det fick i efterhand denna enstaka gång.
Citera
2014-01-17, 14:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
när faller domen?

det är inte omöjligt att den här trådens konspiratörer och diverse facebookvänskaper kan påverka ett vittnes trovärdighet och därmed domen. snacka om nyttiga idioter isf.

Det har nu uppdagats att vittnet har suttit på flashback och svamlat innan den gick upp i första instans.
Vidare ljög vittnet om 2010 för vittnet satt så sent som långt in på 2011 i augusti.
Men vittnet kan ha sett någon annan bil och någon annan kvinna.
Detta vittnet åkte lika fort som frågan kom om forumet och aktiviteterna här. Eller redan tidigare faktiskt då Hansson frågade om det va Marina hon såg.

A: kan det ha varit marina du mötte?
KH: jag vet inte om det var marina för jag hade inte ett henne tidigare så jag kunde inte känna igen henne när vi möttes.

A: mannen på golfbanan då?
KH: jag och min man såg en man som promenerade runt på golfbanan som vi inte kände igen. Det berättade vi för polisen om.

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-5/
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-17 kl. 14:03.
Citera
2014-01-17, 14:03
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Personer i din närhet som hävdar annat ljuger alltså?

Intressant...då har du familjemedlemmar som ljuger om dig.
Addams Family verkar normala i jämförelse.
om någon i min familj säger att jag kan köra bil så ljuger personen, ja. För jag kan inte köra bil. Har kört på raksträckor 2-3 ggr max.
Citera
2014-01-17, 14:05
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fast jag läste vad som stod på bloggarens sida, och delvis vad som stod i Rättegångsbalken.
Det går att tolka som jag gjorde och Q säger.

Om du hade varit ödmjuk i dina inlägg så kunde jag läst de mer ingående, de saknar trovärdighet tycker jag och raderas ofta, därför misskrediterar jag inläggen även de få gånger de har rätt, som det fick i efterhand denna enstaka gång.

Ödmjukheten som du visar upp genom diverse öknamn på inblandade parter, ja den saknas för det mesta i mina inlägg.

Rättegångsbalkens 5 kap. 9§ kan inte tolkas på något annat vis eftersom det klart framgår att det gäller
Citat:
annans
ljudupptagning och ljudlänkning från rättens ljudupptagning.

Du kan försöka misskreditera hur mycket du vill för de som läser tråden inser vem det är som har rätt och hur lite dinQ:s medverkan gett.
Citera
2014-01-17, 14:10
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
om någon i min familj säger att jag kan köra bil så ljuger personen, ja. För jag kan inte köra bil. Har kört på raksträckor 2-3 ggr max.

Bilkörning i skogen, det var ett elakt påhitt det också då?

Det är inte direkt ovanligt att folk i den Värmländska obygden lär sig att köra bil både tidigt och olovligt, så det säger jag inte något om. Däremot finner jag det underligt att du så bestämt förnekar något som beläggs av bilder, bildtexter och andras uppgifter.
Citera
2014-01-17, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har inte sagt att något är positivt överhuvudtaget.

Men jag menar att det finns/fanns under utredningen med anhörig som skulle öppna sin dörr för FS. Det framgår i FUP.
Måste anhöriga gå ut i media tycker du för att säga detta? Är du på det klara med att det här är en otroligt jobbig situation för FS anhöriga med? Jag kan tänka mig att de får samtal från media, men väljer att inte uttala sig alls. Med min fulla förståelse.
Absolut förstår jag det.
Men, faktum är att vad som framkommit är enbart negativa skildringar av mannen.
Finns det positiva saker har det inte kommit fram, eller så har jag missat det.
Citera
2014-01-17, 14:12
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Jag uppmanade henne i tråden att gå till polisen. I övrigt kommenterar jag som alltid, vilka jag har haft kontakt med, på vilket sätt och i vilken omfattning håller jag för mig själv.

Du var puck 3:a
Men sedan hittade jag detta i tråden:

Citat:
Jag har frågat KH, vilket är, rimligen, den senaste tidpunkten ni kan ha sett mannen vid golfbanan?
.

Du har alltså haft kontakt med ett vittne, som dessutom är viktigt för försvaret. Har du försökt påverka henne på nått sätt, med tanke på att du är allt annat än opartisk?
Citera
2014-01-17, 14:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Du var puck 3:a
Men sedan hittade jag detta i tråden:

Du har alltså haft kontakt med ett vittne, som dessutom är viktigt för försvaret. Har du försökt påverka henne på nått sätt, med tanke på att du är allt annat än opartisk?
Åt vilket håll tycks jag ha påverkat ett oförändrat vittnesmål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in