Lägger in detta också från vittnet JE från gårdagens förhandlingar:
Å 26-27 juli hade ni kontakt också på chatten, det låter som i är väldigt öppna mot varandra
JE: ja, vi var väldigt öppna mot varandra
Å: vad är din minnesbild från den sista chatten med Marina?
JE: hon var väldigt upprörd, hon hade bråkat med sin inneboende den dagen. vi hördes bara på chatten, det hände att vi pratade på telefon men inte den gången.
Å: ni pratar om att ni skulle tträffas dagen därpå och åka båt och träffa hennes syster, var du inställd på att göra det?
JE: nej. jag ville låta det gå mot en vänskap med marina och ville inte bli presenterad för hennes familj. Jag hade aldrig tänkt att komma på eftermiddagen även om jag inte sa det rakt ut i chatten. Jag skickade ett sms när jag körde bil till jobbet dagen efteråt att jag inte kunde träffa henne på eftermiddagen samma dag. Jag fick inget svar men tänkte inte så mycket på det - jag hade fullt upp.
Å: i era kontakter, har ni någonsin pratat något om lid- eller linköping? Har du någon anknytning dit?
JE: nej
Å: sid 17 i bilaga (?) till resningsansökan (läser högt), "Johan" i Linköping, vet du vem det är?
JE: nej
inga frågor från målsägandebiträdet eller advokaten
förhöret avslutas
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/
Att advokaten inte bryr sig om att ställa en enda fråga till denne eller andra visar ju bara...
ja, det kan ni fundera ut själva...