2014-01-16, 23:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
ACE konstaterar inte att Francois inte är en kontakt i Sverige. Men h*n konstaterar att han inte känner M.
Bloggen, ACE:
Citat:
att det skulle vara en kontakt i Sverige som M känner verkar enligt ACE osannolikt
Citera
2014-01-16, 23:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Det tar ca ett dygn för blodet att torka enligt analyserna som gjorts.
Så självfallet köper hovrätten att det är sannolikt att filten lades på efter blodet va torrt.
Kan inte tänka mig att luftspaltsteorin är något man anser vara av vikt i HR:

Slutsats filten hade inget blod alls på sig.
Lägg till ändringen den 2-4 augusti i sovrummet med överkastet, och filofaxen som är borta, så har man en direkt koppling till Fredrik.

Domaren frågar: IP-adressen är mexikoanknyten, innebär det att han satt i mexiko då när han surfade?
ACE: jag kan inte säga att han satt i Mexiko när han surfade, han kan ha varit någon annanstans och även i Sverige. men man måste också läsa den chatten för att förstå att de inte känner varandra och att de inte haft någon kontakt tidigare. (att det skulle vara en kontakt i Sverige som M känner verkar enligt ACE osannolikt)

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-3/

Slutsats dom kände inte varandra det är inget att ha utan noll värde.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-17 kl. 00:00.
Citera
2014-01-17, 00:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Av förhöret med BI framgår också att han sett en filofax i Marinas arbetsrum, Han läste i den och stämde av vissa uppgifter med IM. Denna filofax fanns inte kvar vid undersökningen den 4 augusti 2010 (fup s, 110, 177),och har inte heller senare anträffats.

Riksåklagarens kansli överåklagare Sida 23

Alltså saknades filofaxen 4 augusti. Allt enligt Vice RÅ Kerstin Skarp och Överåkl Björn Ericsson.

Bild 126 visas upp (köksbordet). Jag kommer inte särskilt ihåg denna almanacka, du kan visa en som är bredare och längre och jag skulle känna igen den lika mycket. Jag är helt säker på att jag kollade i en almanacka på kontoret och att jag satte mig ner i stolen.
A: FS och M:s mamma säger att du bara tittade in på kontoret.
BI: jag är helt säker på att jag gick in och satte mig på kontoret.]

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-17 kl. 00:56.
Citera
2014-01-17, 00:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag påstod inte att blodet inte var torrt.

Oxblodet var behandlat för att inte koagulera, så det kan man inte använda som referens. Och fleecetyg är inte vilket tyg som helst i fråga om vätskeupptagningsförmåga. Det är inte bomull, precis.
Att fleece inte suger åt sig vätska vet nog alla. Men tanken från det till det att en fleecefilt inte skulle fått en enda blodmolekyl på sig är absurt.
Det krävs ingen iq 200 för att förstå att en fleecefilt i detta sammanhanget skulle få blodsbeståndsdelar på sig om blodet inte vore helt torrt.
Citera
2014-01-17, 03:40
Medlem
Grandiosos avatar
Ur FUP: sid.1086:

-Jag påstår fortfarande att det är du som har utfört detta tills
något annat bevisas Fredrik, det, det är i

-Då har, då har ju du helt fel upplägg och helt fel tänk, för man är ju oskyldig tills motsatsen
har bevisats

-Ja men jag har rätt, det är helt klart, men jag ju rätt att påstå med den bevisningen vi
har här och min kriminal

-Du har ju ingen bevisning emot mig, du har bevisning för att det har hänt någonting, jag har
inte gjort någonting

1112:

-Vi tillsammans, tyder det på att inkontinens eller vad heter det kamouflagetäcket läggs
dit när blodet har torkat… det är därför det inte färgar av sig det, det läggs dit för att
skyla själva brottet också… du säger att detta, vi påstår att detta hände mellan tisdag
och onsdag, 27-28:de, du påstår att det kan ha hänt på kyrkogårdsnatten om vi får
kalla det så?
-Mmm
Citera
2014-01-17, 04:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
De enda som gillar fs är den/dom han manipulerar just för stunden. De tidigare bekantskaperna han haft genom livet har han blåst på ett eller annat sätt och av förklarliga skäl har dessa inget gott att säga om fs. Det förstår du, eller?

Just nu är det den nuvarande naiva flickvännen som han manipulerar tills hon inser vad han är för kräk, sen är han historia där också och hatad av henne.

Han vandrar vidare, manipulerar nya människor, så har hela hans liv sett ut. Dock lär det bli svårare för han (tack o lov) nu efter att han mördat Marina för nu vet många vad det är för kräk. Vad är det du inte förstår?

Vilka andra folk skulle ställa upp för fs förutom nuvarande flickvännen??

Har du läst FUP noga så ser du vilken anhörig jag menar. Och nej det är inte Maskroos jag åsyftar.
Citera
2014-01-17, 04:08
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag förstår faktist inte vad du menar.
Förutom flickvännen och konspirationsälskande flashbackare då.
Vem har ställt upp/visat sig tro på Fs oskuld?
Vem har gått ut i media eller sagt till polisen att "han är en bra kille" eller liknande?
Jag har missat allt positivt om killen.

De beskrivningar som finns av honom både förr och nu känns verkligen allt annat än positiva.
Det är ju beskrivningar av en fruktansvärd person, en självskriven kvinnomisshandlare, (Jag vet att sådana finns i alla upptänkliga varianter men denna är övertydlig).

Hans profil blir en kriminell snubbe som dödar djur, som skadar både barn och kvinnor.
En person som lever av andra. En missbrukare. Arbetsskygg.

Vad är det positiva?

Jag har inte sagt att något är positivt överhuvudtaget.

Men jag menar att det finns/fanns under utredningen med anhörig som skulle öppna sin dörr för FS. Det framgår i FUP.
Måste anhöriga gå ut i media tycker du för att säga detta? Är du på det klara med att det här är en otroligt jobbig situation för FS anhöriga med? Jag kan tänka mig att de får samtal från media, men väljer att inte uttala sig alls. Med min fulla förståelse.
Citera
2014-01-17, 05:35
Medlem
Grandiosos avatar
Lägger in detta också från vittnet JE från gårdagens förhandlingar:

Å 26-27 juli hade ni kontakt också på chatten, det låter som i är väldigt öppna mot varandra

JE: ja, vi var väldigt öppna mot varandra

Å: vad är din minnesbild från den sista chatten med Marina?

JE: hon var väldigt upprörd, hon hade bråkat med sin inneboende den dagen. vi hördes bara på chatten, det hände att vi pratade på telefon men inte den gången.

Å: ni pratar om att ni skulle tträffas dagen därpå och åka båt och träffa hennes syster, var du inställd på att göra det?

JE: nej. jag ville låta det gå mot en vänskap med marina och ville inte bli presenterad för hennes familj. Jag hade aldrig tänkt att komma på eftermiddagen även om jag inte sa det rakt ut i chatten. Jag skickade ett sms när jag körde bil till jobbet dagen efteråt att jag inte kunde träffa henne på eftermiddagen samma dag. Jag fick inget svar men tänkte inte så mycket på det - jag hade fullt upp.

Å: i era kontakter, har ni någonsin pratat något om lid- eller linköping? Har du någon anknytning dit?

JE: nej

Å: sid 17 i bilaga (?) till resningsansökan (läser högt), "Johan" i Linköping, vet du vem det är?

JE: nej

inga frågor från målsägandebiträdet eller advokaten

förhöret avslutas

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Att advokaten inte bryr sig om att ställa en enda fråga till denne eller andra visar ju bara...
ja, det kan ni fundera ut själva...
Senast redigerad av Grandioso 2014-01-17 kl. 05:52.
Citera
2014-01-17, 06:04
Medlem
Grandiosos avatar
Å: läser upp ur förhöret med PF igen att han pratat om att Marina sa att hon var så trött på fredrik över domen och allt

PF. ja just det! Nu kommer jag ihåg, hon hade lurats att erkänna något, det var dottern som hade blivit fasttejpad och marina fick erkänna något för att han skulle slippa straff och sen hade det inte fungerat utan blivit en massa strul. Allmänt sätt tog marina för sig och var en stark person men det skrämde mig lite när jag träffade henne på stan för hon var så liten (nedtryckt (?) och tog inte för sig och var tillbakadragen vilket inte hon brukade vara, hon verkade inte må bra. Det var inte alls likt henne

Vi flyttade in efter jul. Det såg ungefär ut som de brukade i sovrummet. jag tycker att jag borde sett hålet i väggen innan jag flyttade in om det varit där men jag hade inte varit där på flera år, inte under tiden F bodde där. Laila hade bäddat rent i sängen så vi sov i de lakanen först. Sen hade min fru köpt ett madrasskydd som hon skulle sätta dit. Jag låg utanför i soffan. Sen hörde jag henne "vad är det här!!" och hur hon förskräckt drog efter andan. Sen ringde vi till polisen (eventuellt genom att fått numret från Laila). sen kom polisen dagen efteråt. Vi var inte inne i rummet efter att fläcken hittades.

Hann paret alltså sova i sängen där blodfläcken fanns?
Fy satan vad ruggigt...och sen upptäcka vad som dolde sig UNDER...
Citera
2014-01-17, 06:47
Medlem
Konservatics avatar
Advokaten frågar knappt någonting när vittnena har givit sin utsago.
Men räkna med en helt annan ton när Lennart pratar allvar om det vita paketet och fs i bara kalsonger (dessutom flaxande som en påtänd sig bör )

Hansson är klen i rättegången , allt snack sköts av åklagaren och igår fick fs chansen att försöka prata av sig lite med maskroos , denne maskroos som tror sig kunna förmedla någonslags smokinggun som prestenterats av qklubben så att hennes långhårige vän ska bli friad
Citera
2014-01-17, 06:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Av förhöret med BI framgår också att han sett en filofax i Marinas arbetsrum, Han läste i den och stämde av vissa uppgifter med IM. Denna filofax fanns inte kvar vid undersökningen den 4 augusti 2010 (fup s, 110, 177),och har inte heller senare anträffats.

Riksåklagarens kansli överåklagare Sida 23

Alltså saknades filofaxen 4 augusti. Allt enligt Vice RÅ Kerstin Skarp och Överåkl Björn Ericsson.

Bild 126 visas upp (köksbordet). Jag kommer inte särskilt ihåg denna almanacka, du kan visa en som är bredare och längre och jag skulle känna igen den lika mycket. Jag är helt säker på att jag kollade i en almanacka på kontoret och att jag satte mig ner i stolen.
A: FS och M:s mamma säger att du bara tittade in på kontoret.
BI: jag är helt säker på att jag gick in och satte mig på kontoret.]

Vice RÅ Kerstin Skarp och Överåkl Björn Ericsson bör lära sig läsa, sid 16:
Citat:
På fråga om hur stor kalender B*rgar såg, uppger B*rgar och vrider huvudet till vänster att det var som en Filofax med datum.
Det står inte filofax, det står som en filofax.
Citera
2014-01-17, 06:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Att fleece inte suger åt sig vätska vet nog alla. Men tanken från det till det att en fleecefilt inte skulle fått en enda blodmolekyl på sig är absurt.
Det krävs ingen iq 200 för att förstå att en fleecefilt i detta sammanhanget skulle få blodsbeståndsdelar på sig om blodet inte vore helt torrt.
Ingen har påstått att filten inte har fått en enda blodmolekyl på sig. Molekyler är så små att de inte syns för blotta ögat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in