Det är det fina med internet...när man lägger ut material där kan andra också finna det.
Du befinner dig bakom ratten på den ena bilden och bildtexten till en annan bild förklarar att du är van vid bilkörning i skogen. Det innebär dock inte att du kan köra bil enligt hur bilar bör framföras men det kunde inte den mulliga blonda idioten som körde bilen heller, om man nu skall tro på miss Saffy.
jo tack, jag vet vilken bild du menar. Men nu är det ju inte Jag som kört MJs bil så detta är inte relevant. Men diskutera vidare ni, men jag tror ni måste skynda er om åklagaren ska hinna få med era teorier i rättegången. Den är snart över.
jo tack, jag vet vilken bild du menar. Men nu är det ju inte Jag som kört MJs bil så detta är inte relevant. Men diskutera vidare ni, men jag tror ni måste skynda er om åklagaren ska hinna få med era teorier i rättegången. Den är snart över.
Med andra ord...du kan köra bil, fast inte MJ:s bil? : P
Ja, det är snart över och sedan väntar minst 18 år.
Å: Margareta sa att du kom hem vid halvtre, kan det stämma?
LJ: Jag tror att jag gjorde iakttagelsen vid den tiden jag sagt.
LJ: jag ringde inte upp den som skulle hämta mig, det var hon som ringde mig, jag växlade mellan olika telefoner men jag hade bara en i taget på mig, det kan hända att man växlar mellan olika telefoner, jag minns inte vilka telefoner jag hade på gång just dne här tiden.
Jaha halv tre alltså vilket ger större utrymme och det tar 8 minuter hem till L.
Bra jobbat Lennart.
jag är inte så intressarad av bilar men det var en silverfärgad stadsjeep som påminde om marinas bil, jag visste inte att det var en hyundai. han hämtade grejer ur bagaget. det var en kombibil. grejerna var 30-40 cm långa, runda avlånga "kebabrullar" och han sprang ett par ggr ttill soptunnorna. han hade en stor kartong/fyrkantig låda bak i bilen, han kröp in brevid den där grejen i bilen. det såg väldigt trångt ut för grejen därbak tog upp plats. jag vet inte om sätena var fällda. Jag satt bakom bilen. jag hade insyn mot den öppna bakluckan. I förhållande mot bakluckan så var den 20 cm från kanten och jag vet inte hur hög den var men den gick nog upp till taket, lådan fyllde upp 75 % av utrymmet. Han åkte sen innan vi åkte. Han hade bara t-shirt och kalsonger. han var barfota. Det var lite udda med klädseln, det var därför jag reagerade på det. mannen var mörkhårig, halvlångt hår, lite längre än axlarna, normal kroppsbyggnad,, drygt trettio år
Å: fick du titta på foton av bilen?
LJ: det kommer jag inte ihåg om jag fick göra
Å enligt bil 3 till resn. ans fick du se bild på marinas bil och du sa att du inte var säker på om det var samma bil men att bilen stämde bra överens med den du såg och att sätena måste varit nedfällda
LJ: ja, det är möjligt, jag kommer inte ihåg det förhöret
Å: du lämnade ett signalement till polisen, mannen var 35-40, c:a 180 cm normal till smal, råttfärgat hår etc. och att du skulle känna igen honom om du såg honom igen. har du fått se något foto av mannen efter detta?
LJ: nej, det fick jag inte
Å: tror du mannen såg dig?
LJ nej
Å: var du påverkad vid detta tillälle?
LJ nej
Sicken tur att Polisen förhört 2010-08-13 så att LJ kan friskas upp.
Håll isär telefoner och abbonemang nu...
Citat:
Under tiden som Lennart satt där så tror han att hans sambo ringer på hans mobiltelefon 0732-2756*7 och frågar var han är. Det är ett kort samtal.
//
Angående samtal som han tagit emot eller ringt när bilen var parkerad på rastplatsen så är han säker på att han ringde upp Maggan på hennes mobil och hon ringde honom. Han ringde även
till en kompis Roine för att fråga om han kunde hämta honom men denne var i Göteborg.
Roine har telefon 0735-868*23.
Lennart berättar att Jan Ola fick låna hans telefon när de stod vid bensinstationen. Jan Ola
känner mer folk i Stenungsund än Lennart och han försökte få tag i någon som kunde hjälpa
dem. Lennart vet inte om han fick tag i någon. Lennart säger att han använt det telefonnumret som han angivit tidigare i förhör. Han har inte
använt något annat abonnemang.
Dagens förhör:
Citat:
LJ: Roine hämtade mig, jag vet inte hur Jan-Ola kom därifrån, vi snackade inte på ett par dagar, han blev väl upphämtad. Maggan kan ha ringt när jag var på rastplatsen, hon ringde jämt och tjatade.
A. du säger att du ringt Maggan och Roine och att Jan-Ola fick låna din telefon, det är ganska många samtal hur många abonnemang hade du då?
LJ, ett
A. Vilket nummer ringer Maggan?
LJ: jag kommer inte ihåg
A: läser upp ett nummer
LJ: det är samma som jag har nu.
Visst kan det varit kl. 2:30 när LJ kom hem, Roine var ju i Gbg och klockan var nu 00:40 eller så.
En annan vecka.
Tele2 har sagt sitt: LJ ringde inga sådana samtal 26-30e, inte heller Maggan. Eller Roine.
Vittnet sågat (inget ont mot LJ) men ÅK har inget att komma med som binder FS till något brott.
Ingenting.
Nu vet jag att bloggarens inlägg kom upp först, men det är av mindre betydelse med tanke på att hänvisningen till Rättegångsbalken kom dryga 50 minuter tidigare.
Jag skrev mitt inlägg här 12 minuter tidigare och länkade till detsamma 5 minuter tidigare genom detta inlägg:
som jag skrev nyss, vart har du hört det? Klart jag KAN svara. Men det hör inte till denna tråd.
Jag vill inte säga mer om du inte vill eller kan bekräfta det jag frågade. Hur kan du veta att det inte hör hemma i tråden? Jag kan säga att jag hört det från Fredrik.