2014-01-14, 22:49
Medlem
Quadratics avatar
Nä, 9 rätt (10 om Nazio vinner). Så ingen utdelning. Klantigt av mig det där med Bournemouth. Vakna Quadde för helvete!

Edit: Nämen dra på trissor. 21 kronor tillbaka på mina satsade 24 kronor, det får man la vara tillfreds med när man klantar sig.
Senast redigerad av Quadratic 2014-01-14 kl. 22:55.
Citera
2014-01-15, 09:15
Medlem
kostymnisses avatar
Jippie 21 spänn! Den nya kostymen blev inte ens ett par strumpor.
Nåväl cup är ju cup.
Citera
2014-01-15, 19:41
Medlem
Quadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vi tänker nog rätt lika den här omgången verkar det som. Cupmatcher är alltid ovissa så jag kör 100 rader via tipsrobot:

1. At.Madrid-Valencia 1
2. Almeria -Racing S 1X
3. Bordeaux -Paris SG 2
4. Lazio -Parma
5. Fulham -Norwich
6. Milton Ke-Wigan
7. Plymouth -Port Vale
8. Preston -Ipswich X2
9. Peterbor.-Kidderm.
10. Sheff.W -Macclesf. 1
11. Watford -Brist.C
12. Bournem. -Burton
13. Charlton -Oxford

Spikar och halvgarderingar som ovan, i övrigt bara slumpmässiga rader. Hörde någon liten smyghomofil viska om att tisdagen den 14:e ska vara något av en turdag, så det är bara att hoppas på en rejält dos bögtur.

Germano, fick du nå´n våt homo tungkyss igår?
Citera
2014-01-15, 21:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quadratic
Germano, fick du nå´n våt homo tungkyss igår?
A gentlemen doesn't kiss and tell.
Citera
2014-01-17, 13:31
Medlem
kostymnisses avatar
M 64

1. Chelsea -Manch.U 1X
Chelsea är favoriter men även om Utd inte direkt rosat marknaden (vad är det för j-a uttryck egentligen?) så kan de inte räknas bort helt här. Vinner ser jag inte att de kan greja att göra men kriga till sig oavgjort känns långt ifrån omöjligt även om jag liksom de flesta ser Chelsea som favoriter.

2. At.Madrid-Sevilla 1
Madrid ångar på och utmanar verkligen ordningen i Spanien. Detta lär de vinna även det och därmed inkassera tre sköna poäng på kontot.

3. Levante -Barcelona 2
Alla ungar med barca tröjor kan vråla Messi, Messi även på måndagen på skolgården...

4. Villarrea-Almeria 1X
Villarreal är tung favorit men jag vågar inte lita på ettan fullt ut utan kör även krysset som gör att jag lämnar den matchen lugn.

5. Atalanta -Cagliari 1X
Gästerna har ju inte vunnit borta än denna säsong men de spelar oavgjort hyfsat ofta och det känns verkligen inte som en omöjlighet här heller.

6. Bologna -Napoli 2
Tuff tvåa tycker jag även om gästerna naturligtvis är bättre än Bologna. Funderade en stund på att dubbla systemet med ett kryss här men nej, såhär fick det bli.

7. Chievo -Parma X2
Svår match men jag tycker att Parma imponerat mer denna säsong än Chievo och det gör att jag med X2 känner mig tämligen lugn trots allt.

8. Genoa -Inter X2
Svårare än det kan se ut på förhand men även här känner jag mig lugn med X2, Inter bör vinna men ett kryss är aldrig långt borta i mutornas förlovade land.

9. Milan -H.Verona 1
Denna säsong känns ju aldrig ett singelspel på Milan säkert men detta bör de ändå ta tycker man. Jag menar Alexandersson spelar ju inte i Verona och kan snurra upp den pensionerade Maldini som på Ullevi 96 här.

10. Sassuolo -Torino 1X
Visst, man skall inte stirra sig blind på hemmalagets seger och vändning mot Milan men likväl var det starkt och att de skulle förlora här tror jag verkligen inte. Känns stabilt.

11. Ajax -PSV Eindh 1
Omstart av ligan igen efter cirka en månads vila. PSV har inte imponerat alls i serien och även om detta alltid är ett hett hatmöte med allt vad det innebär bör Stefan Petterssons gamla klubb vinna detta.

12. Toulouse -Monaco 2
Nog borde laget utan publik vinna detta.

13. Paris SG -Nantes 1
Och Zlatans gäng (även om han väl är avstängd här?) vinner detta.

LYCKA TILL GOTT FOLK!
Citera
2014-01-17, 14:09
Medlem
Canalatess avatar
Jag har en sådan go känsla över den här veckans Europatips att jag kommer endast leva på Sallader resten av månaden om jag inte sätter 13 rätt och jag avskyr sallad och grönt överlag. Full motivation att pricka 13 rätt nu med andra ord..

Håller raden för mig själv fram till spelstopp men det finns ett par riktigt luriga matcher där ute att vara vaksam på.
Senast redigerad av Canalates 2014-01-17 kl. 14:12.
Citera
2014-01-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
M 64

...men även om Utd inte direkt rosat marknaden (vad är det för j-a uttryck egentligen?)

Och Zlatans gäng (även om han väl är avstängd här?) vinner detta.

Att rosa marknaden är att göra något bra.t.ex många mål i innebandy.
Håller med om att det är ett knepigt uttryck..

Vet ej om Zlatan är avstängd men PSG har Cavani.Det känns tryggt.

Tack för intressant EU analys.
Citera
2014-01-17, 14:39
Medlem
Canalatess avatar
Notera att Nantes vann 1-0 borta mot Marseille i början av December. Man har även vunnit med 3-0 borta mot Bordeaux.

Paris SG vinner troligtvis men X till ynka 8% ska med alla dagar i veckan om man satsar på lite pengar. Blir en helgardering för mig där.

Funderar faktiskt på ett M-7776 då jag tror och hoppas på bra utdelning men det finns tid kvar att fundera på. Min enda farhåga är Ajax. PSV har varit otroligt dåliga men har sett lite bättre ut på senare tid. Liten favorit i fara skulle jag vilja säga och till 67% på ettan känns det nästan som att X:et måste med.

2 säkra spikar har ni i Villarreal och Barcelona, inte en chans att Levante och Almeria har något att sätta emot dessa två lag. Jag kommer spika Barcelona hela vägen upp till 95% och Villarreal upp till 90%.
Senast redigerad av Canalates 2014-01-17 kl. 14:46.
Citera
2014-01-18, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Att rosa marknaden är att göra något bra.t.ex många mål i innebandy.
Håller med om att det är ett knepigt uttryck..

Vet ej om Zlatan är avstängd men PSG har Cavani.Det känns tryggt.

Tack för intressant EU analys.

Jo, jag vet vad det betyder, men uttrycket är inte mindre udda för det. Även om man förstår poängen och den målande bilden av det.

Ja, PSG bör vinna ändå tycker man.

Alltid skoj om nån gillar det man skriver så varsågod!
Citera
2014-01-18, 10:07
Medlem
flickfotografens avatar
1. Chelsea - Manch. U 1
Chelsea dödar Man U:s gulddröm definitivt.

2. At Madrid - Sevilla 1X
Atletico maler på men för eller senare kommer en oväntad poängförlust. Jag tror det kan vara dags här.

3. Levante - Barcelona 2
Inte mycket att analysera.

4. Villarrea - Almeria 1
Villarreal bör slå ett mediokert Almeria hemma.

5. Atalanta - Cagliari 1
Båda lagen svaga borta men starka hemma. Atalanta har också strikern German Denis i bra form. Etta.

6. Bologna -Napoli X2
Lutar åt att jag tar med en kryssgardering här.

7. Chievo - Parma X2
Svårtippat. Chievo vet man aldrig var man har.

8. Genoa - Inter X2
Inter blandar och ger men det här känns som en match som kan passa deras kontringsspel.

9. Milan - H Verona 1
Nog för att Milan är tröttare än vanligt men möjligen får man en liten nytändning under Seedorf.

10. Sassuolo - Torino X2
Här tror jag vi får en reaktion på Sassuolos seger mot Milan. Cerci avgör för Toro.

11. Ajax - PSV Eindhoven 1
Hemmalaget brukar väl ofta vinna de här matcherna. PSV vann t ex hemmamötet med 4-0.

12. Toulouse - Monaco 2
Analys överflödig. Bort med franska matcher från kupongen.

13. Paris SG - Nantes 1
Se ovan.
Citera
2014-01-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canalates
Notera att Nantes vann 1-0 borta mot Marseille i början av December. Man har även vunnit med 3-0 borta mot Bordeaux.

Paris SG vinner troligtvis men X till ynka 8% ska med alla dagar i veckan om man satsar på lite pengar. Blir en helgardering för mig där.

Funderar faktiskt på ett M-7776 då jag tror och hoppas på bra utdelning men det finns tid kvar att fundera på. Min enda farhåga är Ajax. PSV har varit otroligt dåliga men har sett lite bättre ut på senare tid. Liten favorit i fara skulle jag vilja säga och till 67% på ettan känns det nästan som att X:et måste med.

2 säkra spikar har ni i Villarreal och Barcelona, inte en chans att Levante och Almeria har något att sätta emot dessa två lag. Jag kommer spika Barcelona hela vägen upp till 95% och Villarreal upp till 90%.

jag tror jag spikar atletico madrid utan att titta på deras senaste matcher
Citera
2014-01-18, 23:18
Medlem
Germanofils avatar
R 2-5-12 + 2 MG = 48 rader

1. Chelsea - Manch. U X2
Uniteds tillresta supportrar kommer att häckla "The boring one" och sjunga politiskt inkorrekta ramsor om ryssar tills firma Mou & Abra inte längre kan behärska sig. Mou på läktaren och ryssen får tröstknulla något luder i logen. Max en poäng för Chelski.

2. At Madrid - Sevilla 1X
Atletico gör en bra säsong men man får aldrig glömma att de av oss tippare sedan länge även är kända som "Pathetico". Snart kommer de att göra en plattmatch och varför inte 0-0 hemma mot Sevilla.

3. Levante - Barcelona 2
Messias frälser igen och katalanerna får fira med sangria och snusk natten lång.

4. Villarrea - Almeria 12
Litar inte på bondtjyvarna. Kan mycket väl bli så att några kor går i sin lagom till denna match och då kan Almeira absolut störa med sin Nestlésponsrade pulvermjölk som antas ge fosterskador.

5. Atalanta - Cagliari 1X
Cagliari lär få hemlängtan som vanligt och bara spela av matchen för att sedan snabbt inhandla burksardiner och grappa. Utan dessa varor ligger hela laget och gråter på spelarhotellet som ett F10-lag på Gothia Cup.

6. Bologna -Napoli 2
Köpt match. Säker tvåa.

7. Chievo - Parma 1X
Chievos karlakarlar står upp mot ett gäng skinkryttare. Förmodad hemmaseger men dajmkrysset kan inte uteslutas.

8. Genoa - Inter X2
Inter är inte tillräckligt rika för att köpa matcher till fullo men man brukar av tradition sticka åt domarteamet några Pradakalsonger vilket ger "sympatier" som räcker för oavgjort som sämst.

9. Milan - H Verona 1X2
Berlusconis tid är över och så även hans skötebarn AC som lever farligt i varje match. Mot grekättlingarna, tillika skattesmitarna från Verona blir det ingen dans på tagliatelle.

10. Sassuolo - Torino 12
Turins stolthet lär gå all-in som vanligt och till skillnad från lillebror tjuve så köper man inga domare. Med andra 50-50 i denna kamp.

11. Ajax - PSV Eindhoven 1X2
Klassikermöte där hemmalaget har en vissa favör i antalet coffeeshops medan bortalaget backas upp av pilska nazistättlingar med förkärlek för Vlaa.
http://danfuh.de/wp-content/uploads/2009/08/vla3.jpg

12. Toulouse - Monaco 2
Den kolombianske falkens blotta närvaro avgör detta, oavsett om han avlossar sin skjutjärn eller inte.

13. Paris SG - Nantes 1
Kroknäsan fixar (skägg)biffen om han bara slipper bihåleinflammation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in