Citat:
Ursprungligen postat av
ahees
Hur svara ni på voxra ni med add?
På vilket sätt förutsätter du att vi ska svara? på Centralstimulerande
Suck, mitt liv är ett enda stort missförstånd, jag fick hjälp av min alkoholiserade granne
med att sätta på en hoppad cykelkedja, han bad mig att
tippa på cykeln..jag lydde blint auktoriteten utan att hinna fundera vad han hade i kikarsiktet,
Försök 1: Ordagrant tolkningsföreträde
Jag vände alltså på styret och svansen bara, touche!, känsla säger att den kanske stod olägligt för honom..istället för att vänta sig att han eller jag kunde flytta sig bara ?
"Nej säger han lätt stött, tippa den med sadeln"
Försök 2: Rådvill impulsivitet
Jag lyfter på bakdäcket och därmed tippar sadeln!!
"Nej, tippa cykeln såhär!"
Försent han kliver i och göra det åt mig,
det gäckande förnedrande "ojdåt" ånyo..
jag har sätt 1400 gånger hur farsan vänder/tippar på cykeln upp och ner...men inte fan kopplar
jag det direkt, kanske har jag bara ett undermåligt bildminne vad tror ni,? och det är bilder som ploppar upp i skallen på folk först och främst.
Är jag kanske bara ohändig och opraktisk och omständlig i mitt tänkande här?.
Jag har funderat, jag tar ju inte in andras kroppsspråk normalt, inte heller möter jag gärna folks blickar när jag instrueras, när han sa vänd eller tippa så kanske han redan från början flaxade med armarna för att accentuera ordet, detta går mig i så fall förbi och jag är helt beroende av att tolka folks ord initialt, lägg därtill att jag inte är socialt bekväm, kanske inte underlättar för att man ska hinna tänka på ordens verkliga innebörd och ta in, utan man vill bara att mötet ska ta slut.
Tror ni att det här pot kan likställas med det ni ADD'are benämner att ni inte lyssnar när folk pratar med er?, jag lyssnar förvisso på vad folk säger men jag lyssnar inte detaljerat och skärpt på enskilda ordens innebörd, ouppmärksam spontanitet som leder till att jag missförstår..
Någon som har nån åsikt nej?.