2014-01-16, 17:06
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Detta har jag väntat på. Jag håller med dig här. Det senaste albumet är inte alls det absolut bästa som Mgla har skitit ut. Jag håller Further Down The Nest och Mdlosci högre än resten. Groza är liiite bättre än WHTN, lite långtråkigt stundvis men annars är det riktigt bra. Älskar också trummorna på Groza.

Jag håller faktiskt med dig i varenda stavelse här. Även om jag kanske skulle våga påstå att jag anser "Groza" bättre än "FDTN".
Mdloscí är och förblir helt jävla oslagbar! De två låtarna är fanimig ren perfektion.
Sen är ju givetvis inte "Presence" att förglömma heller. Riktigt spöklik skapelse men som i betyg hamnar ganska jämnt med senaste.

Mgla - WHTN - IV
Citera
2014-01-16, 17:16
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Varför inte Dying fetus?

Teknisk pisstråkig döds. Och ja jag har hört mer än väl med bandet. Har t.om haft 2 skivor med dom jag köpte från Ginza på rent prov.
Suffocation funkar när det gäller teknisk dm, men annars har jag väldigt svårt att finna nån som helst njutning i det.
Citera
2014-01-16, 17:17
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag håller faktiskt med dig i varenda stavelse här. Även om jag kanske skulle våga påstå att jag anser "Groza" bättre än "FDTN".
Mdloscí är och förblir helt jävla oslagbar! De två låtarna är fanimig ren perfektion.
Sen är ju givetvis inte "Presence" att förglömma heller. Riktigt spöklik skapelse men som i betyg hamnar ganska jämnt med senaste.

Mgla - WHTN - IV
Jävlar, glömde nästan Presence. Man får heller inte glömma Crushing the Holy Trinity för den delen. En jävla bra split.

np: Fides Inversa - Homicidium
Citera
2014-01-16, 17:24
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
np: Mgla - WHTN - II
Också ett album jag skulle beskriva svinbra, men det svagare kortet i övriga diskografin. Men det håller ni ju givetvis inte med om eftersom ni behöver följsamhet och rutin i musiken för att inte bli komplett lobotomerade.

Jag trodde alla var överens om att Mdłości/Further Down the Nest-"samlingen" är klart bäst även om den kanske räknas som fusk.

Själv tycker jag WHTN är bättre än Groza men det är ju bara lilla jag det. Presence har snyggast omslag iaf.

NP: Mgla - Further Down The Nest, den är bäst om man måste välja.
Senast redigerad av von_S 2014-01-16 kl. 17:30.
Citera
2014-01-16, 18:03
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Teknisk pisstråkig döds. Och ja jag har hört mer än väl med bandet. Har t.om haft 2 skivor med dom jag köpte från Ginza på rent prov.
Suffocation funkar när det gäller teknisk dm, men annars har jag väldigt svårt att finna nån som helst njutning i det.
Oj är det så farligt. Vad föredrar du då som är bättre? Länka.
Citera
2014-01-16, 18:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag trodde alla var överens om att Mdłości/Further Down the Nest-"samlingen" är klart bäst även om den kanske räknas som fusk.

Själv tycker jag WHTN är bättre än Groza men det är ju bara lilla jag det. Presence har snyggast omslag iaf.

NP: Mgla - Further Down The Nest, den är bäst om man måste välja.

Jo folk med vett förstår att den samlingen är det man väljer först med bandet. Men somsagt, ja det är lite fusk.
Håller absolut med dig f.ö om att "Presence" har det klart snyggaste omslaget. Oerhört spöklikt vilket EPns 3 låtar även är.
"Power and will" tycker jag däremot inte så värst mycket om. Tyvärr.

Watain - I Am the Earth
Så längesen nu att det var ett tvång tillsammans med sista glaset rött.
Citera
2014-01-16, 18:05
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Oj är det så farligt. Vad föredrar du då som är bättre? Länka.

Du kan börja med att gå igenom 10-20 sidor bakåt i denna tråd och kolla mina inlägg, gå in på youtube och söka själv.
Citera
2014-01-16, 18:06
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Du kan börja med att gå igenom 10-20 sidor bakåt i denna tråd och kolla mina inlägg, gå in på youtube och söka själv.
Tänkte mer en specifik låt du tyckte var bättre men jag kan kolla igenom lite på måfå.
Citera
2014-01-16, 21:07
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Tänkte mer en specifik låt du tyckte var bättre men jag kan kolla igenom lite på måfå.

Håll utkik efter Frank_Friendly , von_s, Adversarius och Pentagrammaton
Deras tips, länkar och benämningar är alltid kvalitativa nog att spöa ut Dying Fetus för 34242342 år framåt. Ledsen, men jag tycker det är ett pissdåligt band.

Men något som börjat växa enormt är ju min kuk..
nej men "Fuck the Universe" med Craft.
Iaf de delar som de inte låter som om de vill skämta bort sina tidigare album.
Det här med Black n roll.. (fulaste kategoriseringen i världshistorien eller?) har alltid varit nåt jag har ett horn i sidan till. Men band som IXXI, Avsky och One Tail, One Head har ju ändrat lite på det.
Hade stor nolltolerans för denna genre för inte så längesen, men tänk vad man mognar.

Craft - Demonspeed
Detta album innehar ett sånt sjukligt ondskefullt sväng och rakbladsvassa riff att det fan inte är klokt. Bara att jag gjort det klassiska misstaget att hata uppföljaren till dess föregångares förtjänst.. som i det här fallet ÄR bättre.. men som med stor chans t.om kan hamna jämsides detta album.
Debuten är en klass för sig tycker jag dock.. helt jävla fantastiskt album och jag tänker nämligen vara så un-orthodox och påstå att det albumet är vad tidiga Darkthrone saknade.
Helvete vilket övertygande album!
Citera
2014-01-16, 21:28
Medlem
Mordum87s avatar
Och sen vill jag passa på att be om ursäkt för alla mina fylle-eskapader och hoppas ingen tar illa vid sig.. (längre..) och rikta ett välriktat tack till den första tipsaren av "Summoning".
Har alltid gillat det bandet, men jag har nog gått åt senaste plattan lite väl hårt.
Den spisas i detta nu och nu såhär 4e gången jag lyssnar på den så må jag ändå våga mig säga att plattan är ju helt magnifik.
Väldigt svår om man nu bara vill åt det lätt episka som finns att tillgå på "Dol Guldur" , "Stronghold" och "Minas Morgul" och även "Oath Bound"´s Land of the dead..

Men nu börjar jag förstå varför hypen av denna nya platta aldrig dör. Lagren slutar ju aldrig uppenbara sig!
Summoning är ju alltid nåt att räkna med såklart. Men jag skäms över att jag sågade den så pass.
Filåt.

Summoning - Old Mornings Dawn
Sen måste jag bara flika in.. är bara jag.. eller är introt kanske det bästa de gjort?
Eller kanske det bästa gjort av ett band av denna sort, någonsin?
Jag är säkert tönt och Enya-fanboy.. men helvete vilket jävla intro.
Citera
2014-01-16, 21:54
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Håll utkik efter Frank_Friendly , von_s, Adversarius och Pentagrammaton
Deras tips, länkar och benämningar är alltid kvalitativa nog att spöa ut Dying Fetus för 34242342 år framåt. Ledsen, men jag tycker det är ett pissdåligt band.

Men något som börjat växa enormt är ju min kuk..
nej men "Fuck the Universe" med Craft.
Iaf de delar som de inte låter som om de vill skämta bort sina tidigare album.
Det här med Black n roll.. (fulaste kategoriseringen i världshistorien eller?) har alltid varit nåt jag har ett horn i sidan till. Men band som IXXI, Avsky och One Tail, One Head har ju ändrat lite på det.
Hade stor nolltolerans för denna genre för inte så längesen, men tänk vad man mognar.

Craft - Demonspeed
Detta album innehar ett sånt sjukligt ondskefullt sväng och rakbladsvassa riff att det fan inte är klokt. Bara att jag gjort det klassiska misstaget att hata uppföljaren till dess föregångares förtjänst.. som i det här fallet ÄR bättre.. men som med stor chans t.om kan hamna jämsides detta album.
Debuten är en klass för sig tycker jag dock.. helt jävla fantastiskt album och jag tänker nämligen vara så un-orthodox och påstå att det albumet är vad tidiga Darkthrone saknade.
Helvete vilket övertygande album!
Om jag inte har helt fel så är du inne på black metal och jag tycker inte man kan jämföra det med death. Vet att de flesta här uppskattar black men för mig så är det knappt musik. Death är annorlunda. Lägger till att det är så jag tycker så ingen börjar gråta mycket nu.
Citera
2014-01-16, 22:03
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Om jag inte har helt fel så är du inne på black metal och jag tycker inte man kan jämföra det med death. Vet att de flesta här uppskattar black men för mig så är det knappt musik. Death är annorlunda. Lägger till att det är så jag tycker så ingen börjar gråta mycket nu.
Det är ju dock inte bara black metal som tipsas här, även om det är för det mesta stundvis black metal. De gamla alkoholrävarna Mordum, Adversarius, von s och alla andra veteraner tipsar om väldigt mycket death- och black metal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in