2014-01-16, 20:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Då var det återigen dags att belägga dig med ännu en lögn x2, du gillar visst att vara riktigt förljugen.

http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Att det är fult att ljuga och sprida disinformation känner de flesta till men ändå drar du dig inte för att göra just detta.

När sanningen hamnar på bordet uppenbaras lögnerna. Det gäller banden, vittne, och allt som man tidigare kunnat spinna vidare på. I dag blir det svårare ju mer som framkommer.
Korthuset har rasat genom en enda vindpust.
Citera
2014-01-16, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På tal om att snart få se - när kommer Hanssonponken att ta upp den där smygmobilen?
Är det inte dags snart att dra upp det trumfkortet?
Det ska ju ha en väldig betydelse det där har jag för mig och andra hade det visst också.
För sig alltså.

Ja vad tror du ?
Advokaten har tagit ut telefonlistan bla. från smygmobilen som aktbilaga.
Jag antar att den kommer användas bla. i slutpläddering och/eller gentemot något av vittnena.

Inga vittnen, inga bevis. Hur fäller man någon då ?
Citera
2014-01-16, 20:21
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På tal om att snart få se - när kommer Hanssonponken att ta upp den där smygmobilen?
Är det inte dags snart att dra upp det trumfkortet?
Det ska ju ha en väldig betydelse det där har jag för mig och andra hade det visst också.
För sig alltså.

Herr Hansson har nog insett att loppet är rätt kört och gör nu bara minsta möjliga för att verka lagom aktiv. Det har inte förekommit några direkt svåra utfrågningar av vittnen från försvarets sida. Pellejönsen som sitter vid advokatens sida tycks ha fullt upp med sina logiska matematiska uträkningar av den magiska luftspaltens varande eller icke varande för att märka att även advokaten anser att han är skyldig.
Citera
2014-01-16, 20:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då ställdes Hyundaien på den södra delen av parkeringen, där vittnet JS sedan observerade den c:a 06:30 den 29/7 - vilket i så fall innebär att likdumpningen ägt rum dessförinnan och att FS kan ha ägnat viss tid efter sina avslutade datoraktiviteter 22:39:25 åt diverse granhuggning mm så att han sedan bara hade att snabbt dumpa sitt plastpaket = totalt 30 min t.o.r. bostaden - dumpningsplats (efter att först ha kört in till Stora Höga och temporärt skiftat bil).
Varför såg inte SW den höga bilen som stod nära järnvägsövergången till perrongen när han spanade efter likadana bilar? På väg mot tåget måste han ha haft blicken riktad rakt mot den, och avståndet är 20 meter.
Citera
2014-01-16, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då ställdes Hyundaien på den södra delen av parkeringen, där vittnet JS sedan observerade den c:a 06:30 den 29/7 - vilket i så fall innebär att likdumpningen ägt rum dessförinnan och att FS kan ha ägnat viss tid efter sina avslutade datoraktiviteter 22:39:25 åt diverse granhuggning mm så att han sedan bara hade att snabbt dumpa sitt plastpaket = totalt 30 min t.o.r. bostaden - dumpningsplats (efter att först ha kört in till Stora Höga och temporärt skiftat bil).

Är det Svenkvist plan ?

Låter som den sk. indiciekedjan har blivit en efterhandskonstruktion av ett scenario.
Åklagaren skall levererera bevis, inte scenarion.
Citera
2014-01-16, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja vad tror du ?
Advokaten har tagit ut telefonlistan bla. från smygmobilen som aktbilaga.
Jag antar att den kommer användas bla. i slutpläddering och/eller gentemot något av vittnena.

Inga vittnen, inga bevis. Hur fäller man någon då ?
Smygmobilens existens är bevisad av åklagaren för rätten. Det är bara för advokat Hansson att dra fram den i slutsatserna i slutpläderingen.
Citera
2014-01-16, 20:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Herr Hansson har nog insett att loppet är rätt kört och gör nu bara minsta möjliga för att verka lagom aktiv. Det har inte förekommit några direkt svåra utfrågningar av vittnen från försvarets sida. Pellejönsen som sitter vid advokatens sida tycks ha fullt upp med sina logiska matematiska uträkningar av den magiska luftspaltens varande eller icke varande för att märka att även advokaten anser att han är skyldig.

Det noterades i går då man fick bryta Hansson eftersom han attackerade Enar Gustafsson med frågor som inte va en utan allt för många, så vittnet inte kunde svara.
Hansson är ganska desperat nu. Två vittne i dag och Hansson ställde inga frågor.

Hahaha luftspalten är ju ett eget jippo, som är ett typiskt försvartal.
Nä, luftspalten är utesluten enligt teknikern, och det kanske va detta som Hansson blev pissed på. Och att EG då vidarutbildat sig och har mer kunskaper idag än i TR:

Tji fick Hansson då han drog upp vad EG sagt i TR:
Citera
2014-01-16, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför såg inte SW den höga bilen som stod nära järnvägsövergången till perrongen när han spanade efter likadana bilar? På väg mot tåget måste han ha haft blicken riktad rakt mot den, och avståndet är 20 meter.

Har Fredrik åkt till körgårn efter likdumpningen? När var han hemma? Runt 10.00? Kan han ha parkerat Huyndaien strax innan?
Citera
2014-01-16, 20:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Är det Svenkvist plan ?

Låter som den sk. indiciekedjan har blivit en efterhandskonstruktion av ett scenario.
Åklagaren skall levererera bevis, inte scenarion.
Det där påminner på något lustigt sätt om något som TR skrev.
Citat:
Vad åklagaren presenterat får närmast betecknas som ett scenario som beskriver vad som kan ha hänt.
Bara så HR slipper skriva om texten, den finns redan. Vad var det du skrev? CTRL-C/V
Citera
2014-01-16, 20:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Har Fredrik åkt till körgårn efter likdumpningen? När var han hemma? Runt 10.00? Kan han ha parkerat Huyndaien strax innan?
Och hur skulle han komma hem?

SW åkte med tåget 29/7 och 30/7. Flyttade FS bilen varje gång?
Citera
2014-01-16, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hur skulle han komma hem?

SW åkte med tåget 29/7 och 30/7. Flyttade FS bilen varje gång?

Lupo? Cykel?
Citera
2014-01-16, 20:33
Medlem
MrsMagoos avatar
11:28
SW: jag anser att det var en likadan bil som jag såg på parkeringen som Marinas bil. En Hyundai Tuscon med plastskärmar. Jag tänkte inte närmare på skicket men det var inte en risig bil. Såna ser man ibland på parkeringen. När jag såg fotot var jag väl bekant med bilmodellen och intresserad, jag kör ju själv en bil av likande typ. Jag har kollat på lite olika stadsjeepar och har rätt bra koll. Efter den 28 har jag aldrig sett den. Jag parkerar aldrig på den andra delen av parkeringen, jag brukar inte gå runt parkeringen och kolla alla bilar så stod den inte där jag brukar parkera så såg jag den inte.
A: du sa att den inte var silverfärgad i förhöret utan mörkare? Vilken färg hade bilden på fotot?
SW: jag tycker den är lite mörkare än silverfärgad.
A: när gjorde du skissen?
SW: jag kommer inte ihåg när jag gjorde skissen om det var samma dag som förhöret eller någon dag senare.
A: Hyundaien stod tre rutor från din bil?
SW: ja, det var två rutor mellan min bil och Hyundaien.
Ordförande: är det rätt uppfattat att bilen stod vid den övre gula markeringen på flygfotot?
SW: ja.
11:21
Å börjar: det gäller vad du såg på en parkeringsplats i juli. Du brukade parkera vid pendelparkeringen och iakttog där en bil. Vad kommer du ihåg av det?
SW: det är länge sen men jag minns av förhöret att eftersom jag själv körde en SUV och min fru var intresserad av en bil av den sorten som jag såg så hade jag lite koll på olika bilar av den typen för att kolla storlek och sånt. Jag fick se en bild på bilen och jag kände igen bilen men inte platsen den stod på från bilen. Bilen på bilden stod på södra parkeringen men jag såg den på den västra sidan på den parkeringen och inte precis där jag den stod på bilden. min minnesbild är är att placeringen på bilden inte stämde riktigt. Jag såg bilen på den delen av parkeingen som var grusad och inte asfalterad, den västra alltså. Den södra delen är asfalterad. Den norra delen är där infarten är.
Flygbild på pendelparkeringen visas
SW: Min minnesbild var inte att bilen stod på den södra delen av parkeringen utan i andra ändan, den västra delen (den som åklagaren kallar norra). Själv står jag oftast på den grusade delen av parkeringen. Jag kände igen själva bilen, det är inte en ovanlig bil men det finns inte hur många som helst på just den parkeingen. Fabrikat och färg stämmer med min minnesbild, ljus/grå Hyundai Tuscon med plastskärmar. Det var den bilen på fotot eller en likadan bil som jag såg. Det var på onsdagen jag såg den för jag började sent den dagen och då är man ganska ensam på parkeringen.
Å: det första förhöret var den 11 aug. Hur mycket visste du då om förvinnande av Marina och ärendet?
SW: Jag visste inte jättemycket, jag visste att hon var försvunnen och att man höll på med en utredning, jag bor i närheten, klart man blir intresserad och engagerad. Det var bara på onsdagar jag började sent. Jagtror jag tog tåget som gick 12:42. Jag är inte säker på tiden, det var länge sen. Som jag minns det var det den 28 juli. Jag kollade mitt schema i samband med förhöret för att se hur jag hade jobbat.
Å: du gjorde en skiss också? (sid 342 i fup)
SW: det kommer jag inte ihåg, jag har för mig att det låg glaskross på parkeringen. Det är jag som ritat skissen, jag känner igen den nu. RGE24 är min bil. Glaskrosset finns markerat. Skissen är som jag kommer ihåg att bilarna stod, det stämmer inte med bilden som polisen visade upp för mig.
11:03

Läs mer: http://www.xn--rttegng-5wan.se/spekerod/spekerod-dag-4/

För min del råder inga tvivel om att han såg bilen och köper HR det så stod bilen där redan 28 juli 2010.- Vad som påstås utöver detta är ren oförmåga att tolka vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in