2014-01-16, 19:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Det vet jag inte. Men jag antar att han har en plan och ett troligt händelseförlopp med vittnet som var allt annat än säker på vilken dag han såg kalsongmannen.
Hyundaien kan mycket väl ha flyttats från norra till södra sidan.
https://www.flashback.org/sp46261497

FS kan ha använt Hyundaien den 29 juli mellan kl. 01:30 - 06:30, dvs likdumpningen kan ha ägt rum under gravstensnatten.
Citera
2014-01-16, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

FS kan ha använt Hyundaien den 29 juli mellan kl. 01:30 - 06:30, dvs likdumpningen kan ha ägt rum under gravstensnatten.

Precis. Det är det jag försöker förklara för Quarrel.
Citera
2014-01-16, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skulle åklagaren plocka upp ett vittne som hamnat i slasken om det inte visat sig vara intressant? Varför ta med ett vittne som raserar ens hypotes? De kan i efterhand konstatera vilken dag han sett mannen med hjälp av telefonlistor mm och fått en klarare bild där en flytt av bilen ingår.
När han plockade upp vittnet ur slasken så plockade han också upp ett vittne som kunde styrka när iakttagelsen var gjord. När det andra vittnet visade sig ha fel på dag åkte han tillbaka ner i slasken, och åklagaren chansar på det första vittnet.
Citera
2014-01-16, 20:00
Bannlyst
Citat:

Menar du på allvar att ÅK kommer påstå det också ?
Ja, inget förvånar mig, men jag får känslan av...
Citat:
Vad åklagaren presenterat får närmast betecknas som ett scenario som beskriver vad som kan ha hänt.

Det blir kanske en del CTRL+C / V i domen ?
Citera
2014-01-16, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Och vart tog den vägen efter det? SW såg den inte, trots att han spanade efter sådana bilar.
Citera
2014-01-16, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vart tog den vägen efter det? SW såg den inte, trots att han spanade efter sådana bilar.

Detta par letade efter MJs bil, RJ FUP sid 75, under sök efter Marinas bil 4 augusti:
Citat:
Han och hans fru passerade då pendelparkeringen i Stora Höga, Runde uppskattar att klockan var runt 23. De körde långsamt förbi och då såg han en silverfärgad stor bil stå parkerad in
emot gamla stationsbyggnaden, in emot järnvägsspåren.
Han tyckte dock inte det såg ut som en sådan modell som Marina har utan en mer
Chrysler-liknandemodell så han körde inte in och tittade mer noggrant.
Rune har inte sett Marinas bil men tror sig veta hur modellen ser ut.
Han körde över gamla järnvägsbron och tittade in på baksidan av pendelparkeringen, men där
stod endast en transportbil med släp.
De såg en annan bil på norra, kan det vara samma ?
Citera
2014-01-16, 20:10
Bannlyst
Citat:

Tittade han på rätt del av parkeringen? Har du någon teori om varför åklagaren tror att bilen flyttats efter Marinas död.
Citera
2014-01-16, 20:12
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jo, även Sickan Jönsson hade en plan. Hur ska åklagaren få ihop sin plan med ett vittne som inte vet vilken dag han gjorde iakttagelsen?

Har du ett troligt händelseförlopp som inkluderar flytt av bilen, och som inkluderar att SW inte såg bilen fler gånger efter 28, trots att han spanade efter en sådan bil?

Citat:

Då var det återigen dags att belägga dig med ännu en lögn x2, du gillar visst att vara riktigt förljugen.

Citat:
Efter den 28 har jag aldrig sett den. Jag parkerar aldrig på den andra delen av parkeringen, jag brukar inte gå runt parkeringen och kolla alla bilar så stod den inte där jag brukar parkera så såg jag den inte.
http://www.rättegång.se/spekerod/spekerod-dag-4/

Att det är fult att ljuga och sprida disinformation känner de flesta till men ändå drar du dig inte för att göra just detta.
Citera
2014-01-16, 20:12
Bannlyst
Citat:
Tittade han på rätt del av parkeringen? Har du någon teori om varför åklagaren tror att bilen flyttats efter Marinas död.

Han vill fälla FS "no matter what" är min teori.

Så nu blir det en Kvarnström: "Vänta skall ni få se"
Jorå - vi väntade - inget kom.
Citera
2014-01-16, 20:13
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hans hypoteser blir ju rena KOMIKEN. Som jag sade här:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

En bil synes hoppa runt på parkeringen.
Jag kom ihåg när Kvarnström sade "vänta, för idag kommer ni får se"
Nu säger Svenkvist något liknande, jag ser fram mot en förklaring.

Det där med "snart så skall ni få se" är det något de lär sig på Åklagarskolan ?
På tal om att snart få se - när kommer Hanssonponken att ta upp den där smygmobilen?
Är det inte dags snart att dra upp det trumfkortet?
Det ska ju ha en väldig betydelse det där har jag för mig och andra hade det visst också.
För sig alltså.
Citera
2014-01-16, 20:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Skulle åklagaren plocka upp ett vittne som hamnat i slasken om det inte visat sig vara intressant? Varför ta med ett vittne som raserar ens hypotes? De kan i efterhand konstatera vilken dag han sett mannen med hjälp av telefonlistor mm och fått en klarare bild där en flytt av bilen ingår.

Riksåklagaren och Överåklagaren är nog mer korrekt då det gäller vittnen som plockats fram.
Man kan kalla RÅ för lagexperten om man så vill.
Citera
2014-01-16, 20:17
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Då ställdes Hyundaien på den södra delen av parkeringen, där vittnet JS sedan observerade den c:a 06:30 den 29/7 - vilket i så fall innebär att likdumpningen ägt rum dessförinnan och att FS kan ha ägnat viss tid efter sina avslutade datoraktiviteter 22:39:25 åt diverse granhuggning mm så att han sedan bara hade att snabbt dumpa sitt plastpaket = totalt 30 min t.o.r. bostaden - dumpningsplats (efter att först ha kört in till Stora Höga och temporärt skiftat bil).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in