2014-01-16, 17:50
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Hört något om Albin Ekdal till Spurs?
2014-01-16, 17:59
Medlem
Tottenham vill väl inte göra om samma misstag som i somras. Dock har jag svårt att tro att en spelare som Holtby skulle kunna störa en sådan stor affär, killen är väl värd något runt 5 miljoner Euro, mest engelsk press som vill salta storyn tror jag.

Draxler till Arsenal är mer troligt än vad många Bundesliga-kramare vågar erkänna, även fast det känns mer som en sommarvärvning där Podolski möjligtvis kan ingå på något sätt.

Dock tycker jag man kan se tydligt på Wenger när han pratar om värvningar om han bara är irriterad över frågan eller inte, trots att svaren oftast är likadana. Nu småler han mest och säger "vi kollar runt mycket, men vi tänker inte köpa för sakens skull, men kan vi stärka laget kommer vi göra det". Så jag skulle inte utesluta en förstärkning, dock tror jag inte på någon Draxler just nu.
2014-01-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hört något om Albin Ekdal till Spurs?
Läst det. Även om det vore jävligt roligt för både honom och svensk fotboll har jag svårt att se honom ta en plats, men man vet ju aldrig.
2014-01-16, 18:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Tottenham vill väl inte göra om samma misstag som i somras. Dock har jag svårt att tro att en spelare som Holtby skulle kunna störa en sådan stor affär, killen är väl värd något runt 5 miljoner Euro, mest engelsk press som vill salta storyn tror jag.

Draxler till Arsenal är mer troligt än vad många Bundesliga-kramare vågar erkänna, även fast det känns mer som en sommarvärvning där Podolski möjligtvis kan ingå på något sätt.

Dock tycker jag man kan se tydligt på Wenger när han pratar om värvningar om han bara är irriterad över frågan eller inte, trots att svaren oftast är likadana. Nu småler han mest och säger "vi kollar runt mycket, men vi tänker inte köpa för sakens skull, men kan vi stärka laget kommer vi göra det". Så jag skulle inte utesluta en förstärkning, dock tror jag inte på någon Draxler just nu.

Han kommer lämna Schalke det är jag rätt säker frågan är bara när.

För en stund sedan så klev han in på Bayerns anläggning bara så du vet.
2014-01-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han kommer lämna Schalke det är jag rätt säker frågan är bara när.

För en stund sedan så klev han in på Bayerns anläggning bara så du vet.

Bayerns läkare hjälper Gunners med medical även denna gången förmodar jag?

Skämt åsido, hur kommer det sig?
2014-01-16, 18:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Bayerns läkare hjälper Gunners med medical även denna gången förmodar jag?

Skämt åsido, hur kommer det sig?

Du har delvis rätt han är hos Bayerns läkare men om det har med en övergång till Arsenal att göra eller med hans skada det håller jag osagt men jag tippar på det sista dock men det går ju att göra två flugor på smällen eller hur man nu säger.

Schalke har gått ut idag och sagt att ännu så har dom inte fått in ett enda bud på Draxler.
2014-01-16, 18:50
Medlem
Jag undrar lite hur Arsenal tänker egentligen? visst är Draxler en fantastiskt spelare men de har ju gott om offensiva mittfältare som Cazorla, Özil, Ramsey, Walcott osv. De borde lägga 40 miljoner euro på en ordentlig anfallare istället som Diego Costa eller Jackson Martinez.
2014-01-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag undrar lite hur Arsenal tänker egentligen? visst är Draxler en fantastiskt spelare men de har ju gott om offensiva mittfältare som Cazorla, Özil, Ramsey, Walcott osv. De borde lägga 40 miljoner euro på en ordentlig anfallare istället som Diego Costa eller Jackson Martinez.

Snackas om pengar + Podolski för Draxler. Lägg därtill att Rosicky och Cazorla inte blir yngre. Så nog hade man kunna hitta plats åt honom. Läste även något om att likt man gjorde med Van Persie göra honom till anfallare istället.

Dock har du rätt, Draxler hade såklart tagit plats i Gunners men han är inte en spelartyp som Arsenal egentligen borde lägga enorma pengar på.

Sen ska det ju sägas att vi inte vet hur Arsenal och Wenger tänker. Det är viktigt att se skillnad på vad klubben officiellt uttalar sig om och om vad medierna skriver.
2014-01-16, 20:34
Bannlyst
Ska man tro på vissa initierade källor så skulle Arsenal ha råd med både Draxler och en klassanfallare. Prio ett bör naturligtvis vara en anfallare i det här läget, men precis som när Özil blev tillgänglig så tvekar man inte att spendera stora pengar på en spelartyp som man kanske egentligen inte riktigt är i behov av.
2014-01-16, 21:04
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Läst det. Även om det vore jävligt roligt för både honom och svensk fotboll har jag svårt att se honom ta en plats, men man vet ju aldrig.

Kan Bentaleb göra det, så borde väl Ekdal med kunna göra det.
2014-01-16, 21:57
Medlem
LuaLuas avatar
Mycket rykten nu om att Real gjort klart med Moreno från Sevilla. Detta bör i sin tur betyda att Coentrao är fri att lämna. Make it happen!
2014-01-16, 22:28
Medlem
Steff83s avatar
Men lär er nån gång. Det sker inga större affärer i januari så ofta..speciellt inte mellan två CL-klubbar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in