Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-15, 21:55
  #5917
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om Berny tog livet av sig. Hon älskar sig själv för mycket för det.
Jag ser inte alls att hon skulle vara suicidal i nuläget, om någonsin (ärligt talat).

Edit; Nu önskar ju självklart inte livet av Berny, eller att jag hoppas att hon skulle göra det. Tvärtom är det ju väldigt bra att hon inte är självmordsbenägen.

Precis. Berny älskar sin situation alldeles för mycket för att ta livet av sig. Hennes självmordsförsök har ju varit allt annat än så som hon har beskrivit dem. Och det är ju egentligen en bra sak, för det är ju just överdrifterna som jag, personligen, stör mig på.

Det är tragiskt att se hur folk fortfarande går på att Berny Pålsson skulle må så dåligt. Berny har förmodligen aldrig varit särskilt illa däran psykiskt, snarare har det varit drogerna och medicinerna som ställt till det. Man hade hoppats att folk hade börjat fatta nu vad hennes "grej" är här i livet.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2014-01-15 kl. 22:09.
Citera
2014-01-16, 05:08
  #5918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Precis. Berny älskar sin situation alldeles för mycket för att ta livet av sig. Hennes självmordsförsök har ju varit allt annat än så som hon har beskrivit dem. Och det är ju egentligen en bra sak, för det är ju just överdrifterna som jag, personligen, stör mig på.

Det är tragiskt att se hur folk fortfarande går på att Berny Pålsson skulle må så dåligt. Berny har förmodligen aldrig varit särskilt illa däran psykiskt, snarare har det varit drogerna och medicinerna som ställt till det. Man hade hoppats att folk hade börjat fatta nu vad hennes "grej" är här i livet.

Jag håller faktiskt inte med. Jag tror nämligen att Berny har mått dåligt, bara inte på det sätt som hon försöker få det att framstå som. Men en person som är så desperat efter uppmärksamhet och som ljuger så mycket för att få denna uppmärksamhet - den personen mår inte egentligen så jäkla bra. Jag är övertygad om att det är någonting i Berny som verkligen inte står rätt till. Hennes beteende är rent ut sagt sjukligt. Jag tror att hon är en klassisk narcissist som inte klarar av att konfronteras med sig själv och sitt eget liv, och att hon därför ljuger och kräver uppmärksamhet. Och precis som med alla narcissister så tror jag att Berny både älskar och hatar sig själv samtidigt, men det finns ingen chans i helvete att hon skulle erkänna det ens för sig själv. Hon är nog beredd att göra vadsomhelst för att slippa se sanningen om sig själv. Och jag skulle inte bli förvånad om det visade sig att om B inte får den uppmärksamhet som hennes ego kräver, så skulle hon bli suicidal på riktigt.

Det är min åsikt. Men jag vill poängtera att jag inte tycker att detta på något sätt ursäktar hennes beteende.
Citera
2014-01-16, 07:44
  #5919
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidUNot
Jag håller faktiskt inte med. Jag tror nämligen att Berny har mått dåligt, bara inte på det sätt som hon försöker få det att framstå som. Men en person som är så desperat efter uppmärksamhet och som ljuger så mycket för att få denna uppmärksamhet - den personen mår inte egentligen så jäkla bra. Jag är övertygad om att det är någonting i Berny som verkligen inte står rätt till. Hennes beteende är rent ut sagt sjukligt. Jag tror att hon är en klassisk narcissist som inte klarar av att konfronteras med sig själv och sitt eget liv, och att hon därför ljuger och kräver uppmärksamhet. Och precis som med alla narcissister så tror jag att Berny både älskar och hatar sig själv samtidigt, men det finns ingen chans i helvete att hon skulle erkänna det ens för sig själv. Hon är nog beredd att göra vadsomhelst för att slippa se sanningen om sig själv. Och jag skulle inte bli förvånad om det visade sig att om B inte får den uppmärksamhet som hennes ego kräver, så skulle hon bli suicidal på riktigt.

Det är min åsikt. Men jag vill poängtera att jag inte tycker att detta på något sätt ursäktar hennes beteende.

Jag menade "må dåligt" i den betydelsen som hon framställer det som, med diverse diagnoser. Mått dåligt har hon säkert gjort, för det har alla någon gång, men inte på det sätt som hon själv har lagt fram det. Jag tycker inte att narcissism och att vara en sociopat och mytoman är samma sak som en person som har schizofreni eller AS och mår dåligt. Och Berny tillhör de förstnämnda.

Berny har förmodligen överdrivit sitt mående å det grövsta när hon upptäckte sympatin, fördelarna och uppmärksamheten hon fick. Allt Berny är ute efter, egentligen, är att slippa ta personligt ansvar och vara speciell inom psykvården, som "tjejen som alltid är sjukast". Och jag är övertygad om att hon njuter av allting.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2014-01-16 kl. 08:07.
Citera
2014-01-16, 09:10
  #5920
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Berny har förmodligen överdrivit sitt mående å det grövsta när hon upptäckte sympatin, fördelarna och uppmärksamheten hon fick. Allt Berny är ute efter, egentligen, är att slippa ta personligt ansvar och vara speciell inom psykvården, som "tjejen som alltid är sjukast". Och jag är övertygad om att hon njuter av allting.


Det är nog en stor anledning till varför man inte ska släppa en bok som tonåring, speciellt inte en självbiografi, genom boken som är full med överdrifter så fick hon en mängd med uppmärksamhet som jag tror att Berny skulle må bättre av utan.
Som innan sagt här " så man bäddar får man ligga " och jag tror inte Berny ser något liv i att inte hora ut sig på nätet, förutom det året då hon satt på behandlingshemmet och alla trodde att det var på väg åt rätt håll men icke, så fort hon kom ut så var hon igång igen.

För vi vet alla, Berny vill inte må bättre, hon vill fortsätta att vara misär flickan med glitterblod och änglafamiljen som alla tycker så syyynd om och det kommer att döda henne i slutändan.
Citera
2014-01-16, 11:38
  #5921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Tack! Det finns flera trådar om andra människor också. Har träffat många
som mår dåligt psykiskt och jag vet att det kan drabba alla sorts
människor. Lyft upp dom istället för trampa ned dom. Har varit med om att
människor tagit livet av sig som enda utväg. Ibland för att de inte accepterats.
Hängt sig, gasat ihjäl sig, hoppat från balkongen, hoppat framför tåg, t-bana etc.
Ååååh! Jag älskar dig! Just så, ja. men empatin i denna tråd är lika med noll. Lågutvecklat folk. De lär sig inte heller. Som att tala med en vägg. Men karma är en lag och när de mår dåligt kommer de bli mobbade offentligt och då får vi se hur kul DE tycker det är. Då kommer alla deras små skitfel också dissikeras och tas upp inför hela den svenska befolkningen och trakkas sönder. Kommer bli intressant.. Karma, mina små..Karma.
Citera
2014-01-16, 11:44
  #5922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Mhmm...

"Sexleksaker även till män."

Ja, Mysfarbrorn gillar förmodligen att bli lekt med. Det finns ju en anledning till att Berny tar upp vissa saker på sin blogg - för att det förekommer i hennes liv för tillfället.
Eller för att hon ingått en deal med företaget om att göra reklam för deras produkter. Geezus!

Tror du att berny skrivit det inlägget själv och inte ser att det skrivit av företaget med ord Berny inte använder, är du ju mer blind än en fladdermus i en grotta.
__________________
Senast redigerad av Pajnispung 2014-01-16 kl. 11:46.
Citera
2014-01-16, 11:44
  #5923
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
BRA! Mata inte trollen! Troll finns det gott om härinne..

Skulle väl inte kalla folk här inne för troll, snarare att vi diskuterar saker som Berny faktiskt säger och GÖR.
Citera
2014-01-16, 11:48
  #5924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Skulle väl inte kalla folk här inne för troll, snarare att vi diskuterar saker som Berny faktiskt säger och GÖR.

Jo, men gafflen..De som är värst härinne har en direkt koppling till henne för att hon gjort dem illa. Därför gör de ju allt för att sabba för henne, det kan ett barn se. Säkerligen är här även många som bara hakat på, men de största bovarna är så..det är liksom övertydligt. (särskilt med tanke på att de erkänt det själva.)
Citera
2014-01-16, 11:49
  #5925
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ååååh! Jag älskar dig! Just så, ja. men empatin i denna tråd är lika med noll. Lågutvecklat folk. De lär sig inte heller. Som att tala med en vägg. Men karma är en lag och när de mår dåligt kommer de bli mobbade offentligt och då får vi se hur kul DE tycker det är. Då kommer alla deras små skitfel också dissikeras och tas upp inför hela den svenska befolkningen och trakkas sönder. Kommer bli intressant.. Karma, mina små..Karma.


Det beror ju på hur mycket man horar ut sig på internet för att andra människor ska ge en medkänsla, många här inne har varit precis som du och haft berny som sin husgud och har mått/mår dåligt, men sedan tagit sig upp och inte sumpat 1000000 chanser på raken som Berny.

Vi har följt Berny i åratal och hon sabbar bara för sig själv hela tiden, visst skulle det vara bra för henne att komma bort från internet och få en behandling som hon behöver istället för att sitta på internet och tycka synd om sig själv?
Citera
2014-01-16, 12:24
  #5926
Medlem
Senaste inlägget på B´s blogg "Emma & Berny i störd rörelse" gav mig åter igen bekräftat att de två kan fan inte umgås utan att knarka/supa. Tjack nu kanske?
Citera
2014-01-16, 12:49
  #5927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag menade "må dåligt" i den betydelsen som hon framställer det som, med diverse diagnoser. Mått dåligt har hon säkert gjort, för det har alla någon gång, men inte på det sätt som hon själv har lagt fram det. Jag tycker inte att narcissism och att vara en sociopat och mytoman är samma sak som en person som har schizofreni eller AS och mår dåligt. Och Berny tillhör de förstnämnda.

Berny har förmodligen överdrivit sitt mående å det grövsta när hon upptäckte sympatin, fördelarna och uppmärksamheten hon fick. Allt Berny är ute efter, egentligen, är att slippa ta personligt ansvar och vara speciell inom psykvården, som "tjejen som alltid är sjukast". Och jag är övertygad om att hon njuter av allting.

Det var det jag också menade. Ursäkta om det var otydligt formulerat. Självklart har hon överdrivit och gjort allt för att få uppmärksamhet! Och självklart är inte det samma sak som att ha en psykisk sjukdom av det slaget som du ger exempel på. Jag bara menade att det är ju uppenbarligen något som inte stämmer i B's huvud, för beter man sig på det viset som hon gör, så är uppenbarligen så att det måste finnas något i henne som är fel, och som driver henne till göra som hon gör. För hade hon varit helt frisk i huvudet så hade hon nog inte haft det behovet att söka sådan uppmärksamhet och ha ett liv som är helt baserat på lögner.
Citera
2014-01-17, 01:39
  #5928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Det beror ju på hur mycket man horar ut sig på internet för att andra människor ska ge en medkänsla, många här inne har varit precis som du och haft berny som sin husgud och har mått/mår dåligt, men sedan tagit sig upp och inte sumpat 1000000 chanser på raken som Berny.

Vi har följt Berny i åratal och hon sabbar bara för sig själv hela tiden, visst skulle det vara bra för henne att komma bort från internet och få en behandling som hon behöver istället för att sitta på internet och tycka synd om sig själv?
J, men jag har också följt henne i många år nu och ser inte henne som någon elak människa som ni verkar göra utan ser på henne med sympati och en människa som är vilsen. Det är ingen man trycker ner utan någon man isåfall hjälper, om man kan. Ska man trycka ner de som redan ligger däckade, gör man en hemsk värld så mycket värre. Man ska ha empati, inte hat, i sitt hjärta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback