Resultat: .
0%
röster
2014-01-15, 22:37
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Angående Schalke så menade jag nästa säsong.

Huntelaar kommer troligtvis göra comeback denna vecka.

Sedan så tror jag att Wolfsburg kommer bli en tuff utmanare kommande säsong.
Blir det både Kevin de Bruyne och Lasogga plus att dom redan har ett gäng tongivande spelare.

Wiese och Hoffenheim ser ut att gå skilda vägar.

Mario Gomez känner sig riktigt optimistisk och ser fram emot en snar comeback, alles gute Mario.

Det kommer bli svårt för MG att ta en VM-plats. Flera bra anfallare knackar på Jogis dörr nu och står i dagsläget före MG i kön... speciellt Volland och Lasogga. Klose och Kruse är seedade. Det blir kamp om platserna.

Edit: Dessutom vill Raffaell också spela VM. För Tyskland.
Citera
2014-01-16, 00:22
Medlem
afras avatar
BvB börjar det nya året med...
...skador

http://www.spiegel.de/sport/fussball/borussia-dortmund-sahin-mit-nasenbeinbruch-guendogan-reist-ab-a-943729.html

Nuri bryter näsbenet på träningslägret och Gündogan skickas hem då han inte kunde vara med på träningen. Efter fem månader utan spel har han fortfarande nervsmärtor. Dortmunds spel har varit enkelspårigt utan Gündogan. Man har krigat sig vidare i CL på ren vilja, men med krampaktigt och idéfattigt spel. Ilkay saknas verkligen, en verklig nyckelspelare för laget.

En bra nyhet dock. Hummels planerar comeback i slutet av januari.
Citera
2014-01-16, 03:15
Medlem
afras avatar
Draxler är enligt sensationsblaskan Bild på väg till Arsenal nu i vinter. För fantasipriset 45,5 miljoner. Får hoppas Arsene inte är så dum. Draxler är en kapabel spelare, men den summan är ren "Abzocke". Samtidigt är Gündogan nu på väg till Barcelona för att ersätta Xavi. Var det inte Madrid han skulle till igår?

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/guendogan-und-schalkes-draxler-heiss-begehrt-34255618.bild.html
Citera
2014-01-16, 10:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
BvB börjar det nya året med...
...skador

http://www.spiegel.de/sport/fussball/borussia-dortmund-sahin-mit-nasenbeinbruch-guendogan-reist-ab-a-943729.html

Nuri bryter näsbenet på träningslägret och Gündogan skickas hem då han inte kunde vara med på träningen. Efter fem månader utan spel har han fortfarande nervsmärtor. Dortmunds spel har varit enkelspårigt utan Gündogan. Man har krigat sig vidare i CL på ren vilja, men med krampaktigt och idéfattigt spel. Ilkay saknas verkligen, en verklig nyckelspelare för laget.

En bra nyhet dock. Hummels planerar comeback i slutet av januari.

Var har du läst att Gündogan har nervsmärtor? Det jag sett är att det som först skulle vara en förkylning sedan visade sig vara bronkit. Är ju en spelare som även en Bayernfan vill ha tillbaka på planen så snart som möjligt.

Att han skulle skriva på för någon annan klubb nu tror jag inte en sekund på. Killen behöver först och främst få spela för att komma tillbaka i gammal god form. Är inte alltid enkelt efter en så lång skadeperiod.
Citera
2014-01-16, 11:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hyfsat mittfält Wolfsburg samlat på sig nu - Gustavo, Diego, De Bruyne

Projektet ser lovande ut måste jag säga, någon som är mer insatt i Wolfsburg får gärna fylla på.

Den KdB petar är troligen Maximilian Arnold (-94:a), annars finns där Daniel Caliguri. Kom från Freiburg i somras och är en ganska bra mittfältare. En lite kul sak är att Perisic som ju förra vintern stack från Dortmund för att få mer speltid nu är 6:e mittfältsval hos vargarna. Så kan det gå.

Lika oroande som att deras mittfält har stärkts är att försvaret ser intressant ut, med ett par unga lovande killar (schweizaren Rodriguez och Knoche) ihop med duktige Naldo. Som tur var saknar VW en riktigt bra forward, deras bäste är gamle Bayernspelaren Olic och han är väl snart 40 år?

Är annars inte oväntat att det laget ska gå bra, Klaus Allofs är en riktigt duktig sportchef som nu (äntligen) fått lite pengar att röra sig med.
Citera
2014-01-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Den KdB petar är troligen Maximilian Arnold (-94:a), annars finns där Daniel Caliguri. Kom från Freiburg i somras och är en ganska bra mittfältare. En lite kul sak är att Perisic som ju förra vintern stack från Dortmund för att få mer speltid nu är 6:e mittfältsval hos vargarna. Så kan det gå.

Lika oroande som att deras mittfält har stärkts är att försvaret ser intressant ut, med ett par unga lovande killar (schweizaren Rodriguez och Knoche) ihop med duktige Naldo. Som tur var saknar VW en riktigt bra forward, deras bäste är gamle Bayernspelaren Olic och han är väl snart 40 år?

Är annars inte oväntat att det laget ska gå bra, Klaus Allofs är en riktigt duktig sportchef som nu (äntligen) fått lite pengar att röra sig med.

VfL kanske får in Dzeko till sommaren om de når CL. Har läst att de kan göra en större värvning i sommar. Sedan är det tråkigt att det är ett sådant här lag som går bra, men det får man acceptera som en del av den moderna fotbollen. Om BL ska vara konkurrenskraftig mot andra ligor i framtiden så måste man ha detta också.
Citera
2014-01-16, 13:13
Medlem
cyberkalles avatar
Ola-Conny klar på lån från Benfica till HSV som ersättare för Beister.
http://www.transfermarkt.de/de/wechsel-offenbar-fix-john-auf-leihbasis-zum-hamburger-sv/news/anzeigen_146229.html
Citera
2014-01-16, 13:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hyfsat mittfält Wolfsburg samlat på sig nu - Gustavo, Diego, De Bruyne

Projektet ser lovande ut måste jag säga, någon som är mer insatt i Wolfsburg får gärna fylla på.

Som jag skrev tidigare så tror jag starkt på Wolfsburg till kommande säsong och som Motvall skrev så toppar dom laget med en anfallare då jäklar.
Citera
2014-01-16, 14:14
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Var har du läst att Gündogan har nervsmärtor? Det jag sett är att det som först skulle vara en förkylning sedan visade sig vara bronkit. Är ju en spelare som även en Bayernfan vill ha tillbaka på planen så snart som möjligt.

Att han skulle skriva på för någon annan klubb nu tror jag inte en sekund på. Killen behöver först och främst få spela för att komma tillbaka i gammal god form. Är inte alltid enkelt efter en så lång skadeperiod.

Stod på flera ställen för någon vecka sedan. Det står inte uttryckligen nervsmärtor, men "strålande smärtor i höft, vad och skenben" vilket är i princip är samma sak. Ingen vågar ge en prognos när han kan göra comeback. Vad jag dessutom läste, på ARD "teletext" tror jag, att orsaken att han inte kunnat träna de senaste dagarna (efter att han deltagit på träning under en kortare period) var hans smärtor och inte den bronkit som Bild nu skriver om.

http://www.berliner-zeitung.de/sport/ilkay-guendogan-gereizte-nerven,10808794,25850070.html

http://www.bild.de/sport/fussball/ilkay-guendogan/ich-habe-noch-schmerzen-34117830.bild.html

Du har säkert rätt i att en flytt till annan klubb i nuvarande situation inte kommer i fråga.

Förhoppningsvis får han inga bestående men vilket skulle kunna riskera hans fortsatta karriär, men helt säkert kan man inte veta.

Det räcker egentligen att titta på Gündogan för att inse att han är en känslig spelare. Hans kroppshydda ser mer lämpad ut för dataspel är proffsfotboll.
Senast redigerad av afra 2014-01-16 kl. 14:18.
Citera
2014-01-16, 14:52
Medlem
Gundogan är dock inte absolut nödvändig förrän man möter Zenit - om ens då. Definitivt måste man egentligen förstärka på CM/DM med tanke på Kehls och Benders skadestatistik. Förstår inte hur man tänker här. Man skickade iväg Leitner i somras, sedan försökte man köpa in Edgar Prib men misslyckades med det och gjorde därefter ingenting.
Hummels skulle jag dock vilja att man prövade på mittfältet. Hans förmågor i form av passningsspel och samt hur han läser spelet skulle bespara laget krafter då det har skett många bolltapp på det centrala mittfältet med kontringar som följd på sistone.
Citera
2014-01-16, 15:11
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
VfL kanske får in Dzeko till sommaren om de når CL. Har läst att de kan göra en större värvning i sommar. Sedan är det tråkigt att det är ett sådant här lag som går bra, men det får man acceptera som en del av den moderna fotbollen. Om BL ska vara konkurrenskraftig mot andra ligor i framtiden så måste man ha detta också.
Även jag förstår att du är lite besviken på höstens jämna Bundesligatopp så är detta egentligen väldigt positivt och som ”det ska vara”.

En liga behöver flera olika lag som kan utmana där uppe, så att nu BVB och Schalke fått sällskap av M’Gladbach, Leverkusen och kanske Wolfsburg är ett styrkebesked för ligan och inget svaghetstecken för Dortmund. Extra kul är att dessa lag nått denna nivå genom att prioritera offensiven, inga dåliga anfallsspelare där inte, nu även för VW, exl forward.

Undrar om inte S04 kommer att få dra det kortaste strået? De får nog kämpa hårdare och mer välorganiserat för att ens klara en EL-plats denna säsong. Den klubben släpper Hildebrand i sommar förresten. Märklig idé de haft, ha tre halvbra målisar som ska konkurrera om en plats. Ingen av dem vore annat än en bra reservmålvakt i en annan klubb.

Blir en intressant höst där striden om CL och EL-platser kommer att fortgå ända in i kaklet. Ökad konkurrens ger bättre fotboll. Die Schale kommer däremot hänga kvar på sin ”riktiga” plats.
Citera
2014-01-16, 15:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Stod på flera ställen för någon vecka sedan. Det står inte uttryckligen nervsmärtor, men "strålande smärtor i höft, vad och skenben" vilket är i princip är samma sak. Ingen vågar ge en prognos när han kan göra comeback. Vad jag dessutom läste, på ARD "teletext" tror jag, att orsaken att han inte kunnat träna de senaste dagarna (efter att han deltagit på träning under en kortare period) var hans smärtor och inte den bronkit som Bild nu skriver om.

http://www.berliner-zeitung.de/sport/ilkay-guendogan-gereizte-nerven,10808794,25850070.html

http://www.bild.de/sport/fussball/ilkay-guendogan/ich-habe-noch-schmerzen-34117830.bild.html

Tackar, detta hade jag missat. Supertrist om inte skadan läker som den ska. Han behövs inte minst i VM.

Apropå sådant, hoppas verkligen Schweinsteiger operation och nu klara rehab gått bra. Han har ju haft en efterhängsen skada han med. Kom inte riktigt upp till sin fulla nivå under hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in