• 1
  • 2
2014-01-11, 21:50
Medlem
2rs2pures avatar
Hej ! Trodde det skulle vara lika simpelt att byta glaset som på föregångarna, så har köpt glaset. Men kan ej byta.

Överallt jag söker i min stad kostar det ca 1,5t kr.
Har ju Apples garanti som ej täcker sprucken skärm.

Om man redan har ett glas att ge så gör dom resten bör väl någon kunna laga billigt?
Gävle.
Citera
2014-01-11, 22:27
Medlem
Min första tanke är väl att dom inte använder andras glas för att dom inte kan garantera att det kommer funka etcetc.

Men drulle försäkring eller en hos din operatör, då är det självrisk på 750:- tror jag.
Citera
2014-01-11, 23:53
Medlem
Kolla youtube filmer, steg för steg, enklare blir det inte, glas finns på bla www.iphonedelar.se , tror det ligger på 795kr till iPhone 5.
Citera
2014-01-14, 23:50
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mhd
Min första tanke är väl att dom inte använder andras glas för att dom inte kan garantera att det kommer funka etcetc.

Men drulle försäkring eller en hos din operatör, då är det självrisk på 750:- tror jag.

Köpte kontant hos Apple store, garantin jag har innebär ej krossat glas .
Citera
2014-01-14, 23:53
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbback
Kolla youtube filmer, steg för steg, enklare blir det inte, glas finns på bla www.iphonedelar.se , tror det ligger på 795kr till iPhone 5.

Gäller 5S .
De har komplicerat proceduren något tror jag, man behöver speciella lim och nån värme grej osv ... inte så teknisk av mig när det kommer till att öppna upp iPhones 5/S/C:/.
Citera
2014-01-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure

Garantin täcker inte krossat glas i Sverige, men senast jag var inne på apple store så gick det att få ut en ny telefon för 2200kr. detta var då alltså en helt ny utbytesenhet och du lämnar samtidigt in din gamla. personligen tror jag detta är ditt bästa drag, då telefonen i fråga är såpass ny.
Citera
2014-01-15, 09:15
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorfreak
Garantin täcker inte krossat glas i Sverige, men senast jag var inne på apple store så gick det att få ut en ny telefon för 2200kr. detta var då alltså en helt ny utbytesenhet och du lämnar samtidigt in din gamla. personligen tror jag detta är ditt bästa drag, då telefonen i fråga är såpass ny.

Tack för tipset! Tar en sväng till Apple store och ser vad dom säger!
Inte många ställen som lagar 5(S) än .
Citera
2014-01-15, 22:13
Medlem
Citat:
Tack för tipset! Tar en sväng till Apple store och ser vad dom säger!
Inte många ställen som lagar 5(S) än .

gör så! hör av dig hur det går, men om det mot förmodan inte funkar kan du skicka PM till mig så kan jag hjälpa dig fixa den
Citera
2014-01-15, 23:59
Medlem
Aldrins avatar
Citat:
Om man redan har ett glas att ge så gör dom resten bör väl någon kunna laga billigt?
Gävle.
Finns ingen som byter ut endast glas på iPhones längre, detta gjordes endast på 3G/3GS då skärm och glas inte satt ihop, men efter iPhone 4 så byter man ut hela skärmmodulen eftersom de sitter hoplimmade direkt från fabrik.
Citera
2014-01-16, 08:14
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldrin
Finns ingen som byter ut endast glas på iPhones längre, detta gjordes endast på 3G/3GS då skärm och glas inte satt ihop, men efter iPhone 4 så byter man ut hela skärmmodulen eftersom de sitter hoplimmade direkt från fabrik.
Många företag byter, som du säger, hela skärmen. Men sedan tar de den gamla skärmen (med hel LCD och touch) och byter glaset på denna.
Citera
2014-01-16, 18:06
Medlem
Citat:

Trist, till framtiden finns något som kallas Apple Care tror jag. Utökad försäkring typ
Citera
2014-01-16, 18:41
Medlem
Aldrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Många företag byter, som du säger, hela skärmen. Men sedan tar de den gamla skärmen (med hel LCD och touch) och byter glaset på denna.

Ja, finns företag som t.ex. Recycletroop här i Sverige som köper upp "trasiga" skärmmoduler från verkstäder. Men det var inte TS fråga. TS undrade om någon kunde byta det billigt åt honom om han har glaset. Detta finns det ingen verkstad som gör, så vitt jag känner till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in