Jag håller inte med dig. Kan du visa den här indicie
kedjan för oss som inte har sett den. Åklagarna har inte lyckats att skapa en indiciekedja, dvs., sätta in indicier i en händelsekedja(tidslinje). Åklagarna gissar hela vägen, det finns öht ingenting som talar för att just KJ har mördat VB.
Åklagaren vet inte om VB och KJ var själva den där kvällen, inte ens om de var i KJ lägenhet, hon vet inte var mordet skedde, inte med vilket vapen, inte hur och när kroppen har transporterats, inte var den styckades, så hur ska åklagaren kunna sätta ihop en indiciekedja när det inte finns en enda kugge att sätta den på, absolut ingenting har hon lyckats med i det avseendet.
Indicier tyder på att KJ har med mord och/eller styckning och transport att göra, men ingenting talar starkt för att det var han som utdelade de dödande sticken.
Jag tror att KJ är inblandad på något vis, men ingen har bevisat för mig att han är skyldig, och det finns öppningar för att det inte var KJ som utdelade de dödande sticken.
Åklagaren, tingsrätten, du och många andra, även jag,
tror, dvs. har en känsla av att KJ är mördaren. Att döma någon på magkänsla och tro är inte rättssäkert tycker jag.
Så, visa oss indiciekedjan nu, kronologiskt, händelse för händelse, om du kan.