2012-07-06, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15083675.ab

"En affärsman från Sydafrika påstår sig ha hittat kvarlevorna efter försvunna Madeleine McCann.
Brittisk polis undersöker just nu tipset om den påstådda graven, uppger Sky News.

Affärsmannen och privatdetektiven Stephen Birch berättar för Sky News att han skannade marken med en georadar utanför Praia de Luz, den portugisiska semesterorten där flickan försvann i maj 2007."

Så vad tror vi, kan det vara hon? Skulle ju vara extremt oväntat om fallet nu tog en ny vändning (bort från spåren som pekar mot föräldrarna) ifall kvarlevorna plötsligt påträffas i en tidigare misstänkt persons trädgård (enl. artikeln skall det röra sig om Robert Murat som först misstänktes men senare avskrevs och fick skadestånd).

Själv är jag starkt kritisk till att det är Madeleine, men vi får se hur historian utvecklas. Å andra sidan hittade man till slut Marina Johansson, så allting är väl möjligt...

Jag tror inte heller att det är Madde. Polisen sökte igenom Murats hus och trädgård minutiöst med likhundar och jag vet inte vad. De hittade ingenting. Det ska i så fall vara om han efteråt grävt ner Madde där då? Skulle han våga det? Däremot markerade likhundarna på flera ställen i lägenheten hon bodde med sina föräldrar och syskon. På mammans kläder, hennes bibel, bilnyckeln, några klädesplagg som var Maddes, på hennes gosedjur, i en garderob, bakom soffan, i hyrbilen, och i blomrabatten utanför lägenheten. Alltså när en likhund markerar så mycket undrar man såklart vad som hänt där..
Citera
2012-07-07, 03:19
Medlem
Sömnmedel och lugnande används tyvärr av mindre nogräknade föräldrar, de lite kallare sorterna. Jag tror tyvärr att Maddies mamma är en sådan mamma. En praktisk person som såg till att livliga Maddie somnade lugnt och fint lagom till föräldrarnas middag. Jag tror att hon också är dömd av sina kollegor, hon har inte gått tillbaka till sitt jobb, som maken har gjort. Det är faktiskt inte helt normalt att inte kunna jobba mer i sitt liv, oavsett detta tragiska. Jag tror att hon är mycket mer svårt belastad än vi kan ana. Kanske att hon rent av hade ett kluvet förhållande till sin dotter.

Intervjun hos Skavlan fick mig inte på andra tankar, jag hade faktiskt hoppats på det. Mamman känns skyldig. Inte pappan. Sedan trasslade mamman in sig i något som jag var för trött för att lägga på minnet, men hon pratar för mycket. Hennes vittnesmål känns inte enkelt och rent. Hon ser också anorektisk ut, ohälsosam.
Senast redigerad av hammocken 2012-07-07 kl. 03:22.
Citera
2012-07-07, 03:41
Avslutad
Fina titlar skyddar(inga barn)

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15083675.ab

"En affärsman från Sydafrika påstår sig ha hittat kvarlevorna efter försvunna Madeleine McCann.
Brittisk polis undersöker just nu tipset om den påstådda graven, uppger Sky News.

Affärsmannen och privatdetektiven Stephen Birch berättar för Sky News att han skannade marken med en georadar utanför Praia de Luz, den portugisiska semesterorten där flickan försvann i maj 2007."

Så vad tror vi, kan det vara hon? Skulle ju vara extremt oväntat om fallet nu tog en ny vändning (bort från spåren som pekar mot föräldrarna) ifall kvarlevorna plötsligt påträffas i en tidigare misstänkt persons trädgård (enl. artikeln skall det röra sig om Robert Murat som först misstänktes men senare avskrevs och fick skadestånd).

Själv är jag starkt kritisk till att det är Madeleine, men vi får se hur historian utvecklas. Å andra sidan hittade man till slut Marina Johansson, så allting är väl möjligt...

Jag tror att föräldrarna här verkligen har ombesörjt att denna lilla dotter aldrig kan återfinnas. För visst är föräldrarna här skyldiga.
Jag tror att de är lika delar skyldiga båda, men att mamman här begått/ utfört brottet och att pappan är den som ståndaktigt står fast vid att "ingen sanning skall röjas"(det är en typ av "ära" här hos honom); man ser hur mamman här ser plågad ut(eller är HON här kanske bara en bättre "skådis" än pappan här är?)medan pappan då ser obarmhärtigt ståndaktig ut.
Han stod för hjärnan och hon för musklerna(pappa narcissist/ psykopat och mamma då "bara" narcissist?).

Men var detta planerat? Ja, nästan så att jag tror det, jag? För se på lilla "Madde"........ en mycket strykrädd liten flicka Hon ser SÅ vältuktad att det nästan vore konstigt om hon inte någon dag skulle bli borttagen av sina föräldrar...
Men något säger mig att mamman här också är lika "vältuktad" av pappan/ mannen här? Hon söker ett sådant stöd hos honom att jag tror så? Eller ser hon bara upp till honom och vill vara som honom= lika "stark"?
Men likväl skyldig hon med!
Men OM någon en dag "lättar sitt hjärta" så tror jag det är hon.
Men VAD hade lilla "Madde" ens gjort från första början?
Sjuka, störda föräldrar, usch.
(flickan blev nog sänkt i havet, hon).
Senast redigerad av hee4r 2012-07-07 kl. 03:51.
Citera
2012-07-20, 19:44
Medlem
Detta fall måste ju vara en dröm för hobbydetektiver då största delen av portugisiska polisens filer med förhör o.s.v. finns tillgängligt på nätet. Fallet är väldigt mystiskt, oavsett vilken infallsvinkel man vill gå på.

Synd att fallet inte är så aktivt på Flashback.

För de som vill läsa mer är dessa länkar till forum mycket bra:
http://jillhavern.forumotion.net/forum
http://missingmadeleine.forumotion.net/f1-main-maddie-news

De har länkats tidigare i tråden, men tål att upprepas.
Citera
2012-07-22, 16:55
Medlem
Buutchlols avatar
Har läst på lite om detta fallet nu idag och samtidigt som det är intressant, så är det även väldigt skumt.
Först att likhundarna markerat så många ställen i deras lägenhet, sen att de funnit blod som tillhör en man. Även att farsan verkar väldigt skum med sina svar.

Jag själv tror på teorin om att hennes föräldrar är inblandade/är förövarna.
Citera
2012-07-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buutchlol
Har läst på lite om detta fallet nu idag och samtidigt som det är intressant, så är det även väldigt skumt.
Först att likhundarna markerat så många ställen i deras lägenhet, sen att de funnit blod som tillhör en man. Även att farsan verkar väldigt skum med sina svar.

Jag själv tror på teorin om att hennes föräldrar är inblandade/är förövarna.

Att de funnit blod är nödvändigtvis inte så viktigt, då man mycket väl kan tänka sig att det kommer från tidigare gäster på hotellet?

Däremot att likhunden markerat i lägenheten (bakom soffan, i ett skåp), i bilen, bilnycklarna, "cuddle cat" (Maddies gosedjur) och Kate's kläder är i alla fall för mig det säkraste beviset att Maddie avled i lägenheten. Likhunden (Eddie) sägs vara otroligt skicklig, och skulle inte ge falska positiva markeringar.

Men det är så mycket mera i detta fall som är så mystiskt. Då man väl kommer förbi de mest "vanliga" teorierna, så dyker det upp mycket annat sjukt. T.ex. Jane Tanner och Robert Murat, och hur de eventuellt kännt varandra sedan tididgare. Murat måhända inte är direkt inblandad, men känns åtminstone lite sannolikt att han spelar någon roll i det hela (då förutom att han anklagades vara förövaren (till "kidnappningen", utpekad av Jane Tanner). Denna tråd väcker i alla fall många tankar hos mig, även om den kanske är ett sidospår för folk som inte är riktigt insatta i fallet: http://jillhavern.forumotion.net/t2793-what-was-so-special-about-burgau
Citera
2012-08-15, 03:22
Medlem
Vad säger kollegorna om mamman? Blir hon misstrodd i branschen? Är det därför hon inte jobbar, hon är utestängd? Orkar inte med kollegornas frågor?

Mamman ser ut som en svårartad anorektiker, en kontrollfreak... när hon skulle kontrollera Maddie och Maddies sömn gick det fel?

Tänk också att det finns föräldrar som tycker att det är riktigt att slå sina barn i uppfostringssyfte. Även sådana här små ljuvliga flickor. Man undrar ju om Maddie vägrade sova och därmed riskerade att förstöra föräldrarnas umgänge med vännerna? Blev någon arg på henne och gav lite starkare dos sömnmedel än vad som egentligen var tänkt? Snabb insomning, högre dos?

Varför kan inte föräldrarna fällas på indicier? Krävs kroppen?
Senast redigerad av hammocken 2012-08-15 kl. 03:39.
Citera
2012-08-15, 11:15
Medlem
I november var de med i 'the Leveson inquiry' för att vittna om hur illa de behandlats av media.

Länken finns här om någon är intresserad:
http://www.levesoninquiry.org.uk/hearing/2011-11-23pm/

BBC sammanfattning här:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-15860071
Citera
2012-08-31, 14:33
Medlem
Britta92s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15336358.ab

En tysk man tror sig ha sett Madeleine ombord på ett charterflyg tidigare i augusti.

"Frank Bode, 42, en tysk affärsman, var så övertygad om att den lilla flickan han fick syn på kunde vara Madeleine McCann att han omedelbart tog kontakt med utredare som arbetar med den lilla flickans försvinnande.
– Min intuition sa mig att barnet, som var mellan sju och tio år, kunde vara Madeleine, berättar han för Sun.…
– Hon tycktes inte passa in med sin familj över huvud taget. Hennes pappa var definitivt tysk och så även hennes två bröder, båda mellan tio och 12 år gamla. Men hennes mamma tycktes vara britt."

Bode blev så misstänksam att han fotograferade flickan i smyg.
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/01575/Madeleine_McCann_1575495a.jpg
Citera
2012-08-31, 18:23
Medlem
dr.doritos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britta92
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15336358.ab

En tysk man tror sig ha sett Madeleine ombord på ett charterflyg tidigare i augusti.

"Frank Bode, 42, en tysk affärsman, var så övertygad om att den lilla flickan han fick syn på kunde vara Madeleine McCann att han omedelbart tog kontakt med utredare som arbetar med den lilla flickans försvinnande.
– Min intuition sa mig att barnet, som var mellan sju och tio år, kunde vara Madeleine, berättar han för Sun.…
– Hon tycktes inte passa in med sin familj över huvud taget. Hennes pappa var definitivt tysk och så även hennes två bröder, båda mellan tio och 12 år gamla. Men hennes mamma tycktes vara britt."

Bode blev så misstänksam att han fotograferade flickan i smyg.
http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/01575/Madeleine_McCann_1575495a.jpg

Detta måste ju vara väldigt enkelt att få upp ett spår på. Om de flugit finns de med på passagerarlistor och herr Frank Bode måste ju vetat vilka säten de satt på.

Dessutom bör de fastnat på otaliga kameror på flygplatserna. Så OM det nu skulle vara oklart om det var hon borde det i alla fall vara lätt att avfärda snabbt.
Citera
2012-08-31, 21:29
Medlem
BillyMorgans avatar
Om detta skulle vara hon, är det verkligen så smart att kontakta tidningarna? Är det inte bättre att låta polisen jobba först? Korkbollar.
Så jävla konstigt skulle det väl inte vara att morsan var britt och farsan tysk. Har väl hänt förr att folk blir kära i varandra, trots att de inte pratar samma språk

Jaja. Om nu det är hon och dessa föräldrar stulit henne, har de ju all chans i världen att gömma henne nu.. Inte för jag tror det är hon..
Citera
2013-01-20, 09:42
Medlem
NEXUS100s avatar
Bumpar den här tåden.

Nu har det kommit in ännu en bild som kan föreställa Madeleine.

http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-nya-bilder-pa-forsvunna-maddie/

Citat:
Enligt den brittiska tidningen har Scotland Yard fått en bild skickad till sig där Madeleine ska synas i Brasilien i juni 2007, en månad efter försvinnandet.
På bilden ska hon hålla en man i handen och enligt Daily Express bär hon liknande kläder som när hon försvann från boendet i Portugal.
Bilden togs om hand av en utredare på Operation Grange, den grupp som är tillsatt för att hitta Madeleine.
– Det här är ett ärende för Scotland Yard. Jag är säker på att Kate och Gerry har förtroende för utredningen vad den än visar i slutändan, säger familjens talesperson Clarence Mitchell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in