2014-01-11, 21:33
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easycomeeasygo
Säger också ja till 100%, såg direkt och utan tvekan att det var Maddie.

Men det är riktigt spännande med all information och nyheter du har att komma med iaf, 2big4you, tummen upp!
Tackar,alltid kul med lite uppskattning för det man gör,min fru uppskattar det inte lika mycket att man ägnar många timmar per kväll åt detta.
Kan även passa på att säga att informationen jag lägger ut kommer från en handfull källor som är mycket pålitliga.
Förutom "McCannfiles" så är det ett par advokater,ett par journalister och en som arbetat inom underättelsetjänsten i UK och ett par "P.I´s" som arbetar heltid och lägger sina liv i att ta reda på sanningen i detta fall.
Sen finns det suspekta personer i "PI" branschen men dessa vet man vilka det är vid det här laget.
Bland annat en Syd Afrikan med namnet Stephen Birch som är säker på att Robert Murat är den skyldige.
På sin FB sida här om dagen ville han att 50 000pers skulle skänka 1£ till honom för att gräva upp Robert Murat´s garageuppfart.
Han var där och smygfilmade en kväll då det begav sig och på filmen fick han med Murat som var i full gång lägga asfalt på uppfarten,vilket gjorde Birch säker på att Maddie är begraven där under.
Om han har tänkt att betala Murat med pengarna eller vad han ska göra med 500 000kr vet jag inte.
Och vad det gäller detta med bilderna och att det skulle vara planerat är inget jag eller några troll kommit på.
Bland annat så skrev Manuel Catriano,chefredaktör för tidningen Correio da Manhã i sin bok "The guilt of the McCanns" så här:"This story did not begin in the Ocean Club, but in London where the 'official truth' was conspired and established".
Så det här med bilder och annat utanför det mest troliga scenariot är något som både tas upp i böcker och i diskussioner.
Att "portnoy" säger att jag tappar trovärdighet för att jag frågar om ett par bilder bryr jag mig inte om,även de mest respekterade "P.I´s" diskuterar detta,fast dom inte finner det troligt så kan man diskutera saken utan att "tappa sin trovärdighet".
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-11 kl. 21:53.
Citera
2014-01-12, 18:26
Medlem
2big4yous avatar
Tänkte uppdatera er om hur snacket går angående brevet som SY skickat till PJ,och vad det är dom behöver hjälp med.
MET/SY har bekräftade tidigare i höstas att dom har 38 personer som är intressanta för utredningen,detta har utökats med 3 personer den senaste tiden så nu är det 41 personer som är intressanta.
När det var 38 P.O.I´s så sa Redwood att ingen utav dom var "Tapas 9",men när dom tillkännagav att det var 41 personer sa Redwood ingenting om detta.
Vilka dessa 3 personer är vet vi givetvis inte,i brittisk media har det spekulerats om inbrottstjuvar men detta är inget som SY bekräftat.
Enligt vissa så tror dom att en rekonstruktion är målet med begäran från SY till PJ och att vid senaste Crimewatch la dom mycket fokus på "Smithman" och efter att "Tannerman" blev avskriven så är det "Smithman" som är en viktig pusselbit.
Även denna gång så gjorde Redwood ett uttalande,men han sa ingenting om "Tapas",tidigare har dom varit noga med att säga att McCann´s och deras polare inte är av intresse,men den sista tiden har dom inte nämnt något om detta.
Som sagt är det spekulationer,men vi får hålla tummarna om att det är en Rekonstruktion som är målet.
Citera
2014-01-12, 20:23
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Tänkte uppdatera er om hur snacket går angående brevet som SY skickat till PJ,och vad det är dom behöver hjälp med.
MET/SY har bekräftade tidigare i höstas att dom har 38 personer som är intressanta för utredningen,detta har utökats med 3 personer den senaste tiden så nu är det 41 personer som är intressanta.
När det var 38 P.O.I´s så sa Redwood att ingen utav dom var "Tapas 9",men när dom tillkännagav att det var 41 personer sa Redwood ingenting om detta.
Vilka dessa 3 personer är vet vi givetvis inte,i brittisk media har det spekulerats om inbrottstjuvar men detta är inget som SY bekräftat.
Enligt vissa så tror dom att en rekonstruktion är målet med begäran från SY till PJ och att vid senaste Crimewatch la dom mycket fokus på "Smithman" och efter att "Tannerman" blev avskriven så är det "Smithman" som är en viktig pusselbit.
Även denna gång så gjorde Redwood ett uttalande,men han sa ingenting om "Tapas",tidigare har dom varit noga med att säga att McCann´s och deras polare inte är av intresse,men den sista tiden har dom inte nämnt något om detta.
Som sagt är det spekulationer,men vi får hålla tummarna om att det är en Rekonstruktion som är målet.
Jag har mest bara läst vittnesmål från Pjfiles för att få en bild över händelseförloppet. Allt ska tydligen inte finnas med där från utredningen - vilket märks tydligt.
Läser man vittnesmålen från anställda på Tapasrestaurangen går det rätt bra ihop med McCann och sällskapets historia. Flera vittnar om att någon (vilket vi kan förutsätta vara Russel) reser sig upp och är borta en lång stund. Flera säger även att det är ca. 8 på plats när Kate kommer springande. Då är Jane inte med då hon är med sjukt barn. Ett par vittnar om att Gerry inte är på plats, men det känns osäkert.
På någon sida läste jag att en person måste ha varit död i 90 minuter innan kroppen utsöndrar ämne som gör att likhundar kan uppfatta doften. Stämmer detta? I så fall är det konstigt att hundarna markerar bakom soffan, men det är inte så konstigt att de markerar Kates kläder.
Jag blir inte klok på detta.
Citera
2014-01-12, 21:54
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
På någon sida läste jag att en person måste ha varit död i 90 minuter innan kroppen utsöndrar ämne som gör att likhundar kan uppfatta doften. Stämmer detta? I så fall är det konstigt att hundarna markerar bakom soffan, men det är inte så konstigt att de markerar Kates kläder.

Information från andra trådar säger mig att tiden är ca 20 min för att likdoft ska börja utsöndras. Jag har läst det så många gånger, så jag tror att det stämmer.
Citera
2014-01-12, 23:22
Medlem
Hundarna kanske markerade på något annat. Blod till exempel.
Citera
2014-01-12, 23:34
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har mest bara läst vittnesmål från Pjfiles för att få en bild över händelseförloppet. Allt ska tydligen inte finnas med där från utredningen - vilket märks tydligt.
Läser man vittnesmålen från anställda på Tapasrestaurangen går det rätt bra ihop med McCann och sällskapets historia. Flera vittnar om att någon (vilket vi kan förutsätta vara Russel) reser sig upp och är borta en lång stund. Flera säger även att det är ca. 8 på plats när Kate kommer springande. Då är Jane inte med då hon är med sjukt barn. Ett par vittnar om att Gerry inte är på plats, men det känns osäkert.
Helt riktigt,det finns känsliga uppgifter som inte gjordes offentliga.
Det finns många frågetecken under denna kväll man skulle vilja ha svar på,ett utav dom,som du säger vilken tid Gerry var borta,och hur länge,och vad gjorde David Payne i McCann´s lägenhet tidigare under kvällen?
En sak jag funderat lite på är om när Gerry lämnar lägenheten vid 21:15 går han då ut vid vägen för att reka,men blir distraherad av Jez Wilkins,vilket gör att han är tvungen att gå vägen mot "Tapas" fast planen var en annan?
Klok på detta blir man inte förrän dom fallit och man får facit.
Citera
2014-01-13, 00:36
Medlem
Citat:
The Met want to quiz three burglars who carried out raids in the Portuguese resort when the three-year-old vanished.

Officers were last night preparing to fly to the Algarve to make their first arrests since the force set up Operation Grange in 2011 to review the *kidnapping.

Check out all the latest News, Sport & Celeb gossip at Mirror.co.uk http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-cops-make-first-3016414#ixzz2qEKzU6fk
Follow us: @DailyMirror on Twitter | DailyMirror on Facebook

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-cops-make-first-3016414

The Mirror har detta på sin förstasida idag. Föräldrarna är nog helt avskrivna, även om många i den här tråden verkar hoppas på motsatsen.
Citera
2014-01-13, 07:12
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/madeleine-mccann-cops-make-first-3016414

The Mirror har detta på sin förstasida idag. Föräldrarna är nog helt avskrivna, även om många i den här tråden verkar hoppas på motsatsen.
Detta är inget nytt,jag gjorde ett inlägg om detta för 3 dagar sedan och var står
“Police want to be given a chance to arrest key suspects. It doesn’t prove they have Madeleine but it will rule them in or out of the investigation and that is i*mportant.
Jag vågar gissa på det sista.
Och Var står det att föräldrarna är avskrivna?
Vi kommer väl ihåg Robert Murat,Zigenare,Fd.anställda på OC,Tannerman,inbrottstjuvar vid ett tidigare skede mfl.
Enligt brittisk media så var alla dessa inblandade i fallet vilket visade sig vara helt fel.
Inbrottstjuvarna måste dessutom hyrt McCanns Reaunalt innan Gerry och Kate gjorde det.
PJ har inte samma linje som SY,brottet begicks på portugisisk mark och PJ har inte ute uteslutet någon.
Det som kan vara intressant med dessa "tjuvar"(Om det nu finns några") så kan dom ha gjorde iakttagelser vid lägenhet 5A.
SY har 41 POI´s vad händer när dom avskrivit dessa?
Kommer dom lägga ner fallet eller vill dom ha fram sanningen?
Senast redigerad av 2big4you 2014-01-13 kl. 07:47.
Citera
2014-01-13, 09:52
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Varför det?
Varken du eller någon annan här har lösningen,så varför skall vi utesluta något?
Varför var polisen intresserad av dessa bilderna om de inte hade någon relevans?

Gissningsvis för att de hoppats på att se någon annan på bilderna, eventuellt för att säkerställa tidpunkter baserade på ljuset.

Allt annat är trams i mina ögon. Du får givetvis luska i vad du vill, men just det här "spåret" anser jag vara rent slöseri med tid från din sida.

Om vi återgår till det mer intressanta, vad är senaste nytt från Portugal?
Senast redigerad av portnoy 2014-01-13 kl. 10:00.
Citera
2014-01-13, 11:06
Medlem
Citat:
Absolut,hon vaknade,det gjorde hon även kvällen innan.
Dom drog någon vals att gosedjuret var full med sand och solskyddskräm.

På morgonen den 3e Maj sa Maddie till mamma Kate:
"Vart var du när jag och Sean grät i går kväll"?
Men likt förbannat så lämnas dom ensamma på kvällen den 3e Maj.

Kates förhör:

Q: Tell me what happened, that morning... what Madeleine said.

Kate McCann: Well, I... I can't remember if we'd just had breakfast, it was rou... it was, sort of, fairly early in the morning and she just very casually, really, said: (mimics Madeleine's voice) 'Where were you last night, when me and Sean cried?' and we immediately looked and said, you know: 'When was this, Madeleine?
Was this when you were going to sleep?' and she didn't answer and then she just carried on playing, totally undistressed.

På slutet verkar hon ha ställt en ledande fråga till ett barn i 4års åldern

Citat:
Helt riktigt,det finns känsliga uppgifter som inte gjordes offentliga.
Det finns många frågetecken under denna kväll man skulle vilja ha svar på,ett utav dom,som du säger vilken tid Gerry var borta,och hur länge,och vad gjorde David Payne i McCann´s lägenhet tidigare under kvällen?
En sak jag funderat lite på är om när Gerry lämnar lägenheten vid 21:15 går han då ut vid vägen för att reka,men blir distraherad av Jez Wilkins,vilket gör att han är tvungen att gå vägen mot "Tapas" fast planen var en annan?
Klok på detta blir man inte förrän dom fallit och man får facit.

I Portugal, åtminstone där jag bor, töms soptunnorna varje kväll. Kan det vara så den lilla flickan försvunnit? Någon har noterat att sopbilarna kommer på kvällen och kommer ihåg det när man ska göra sig av med kroppen.
Citera
2014-01-13, 12:08
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Gissningsvis för att de hoppats på att se någon annan på bilderna, eventuellt för att säkerställa tidpunkter baserade på ljuset.

Allt annat är trams i mina ögon. Du får givetvis luska i vad du vill, men just det här "spåret" anser jag vara rent slöseri med tid från din sida.

Om vi återgår till det mer intressanta, vad är senaste nytt från Portugal?
Jag har inte lagt ner mycket tid på bilderna,ställde bara en fråga om vad ni trodde.
Men vi lämnar den delen nu,ja vad händer i Portugal?
Det senaste är väl medias uppgifter om inbrottstjuvarna.
Ian Hitchin var för någon timme sedan kontakt med Alan Crockford vid MET's pressavdelning och han hade ingen kännedom om detta.
Vi får se om detta är en rökridå från Clearence Mitchell eller inte.
Libel Trial närmare sig slutet och McCanns ligger pyrt till efter fiaskot med Kate's psykolog Alan Pike.
Dom ser kanske chansen att dra uppmärksamheten ifrån sig i Libel Trial.
Vi får se om vi får någon kommentar från Redwood eller inte.
Man kan undra varför inte PJ redan gripit dessa tjuvar?!?
Der ser ut som att Libel Trial återupptas denna vecka.
Återkommer om det när det finns ett datum.
Citera
2014-01-13, 13:48
Medlem
2big4yous avatar
Ska lägga till en sak om Libel Trial.
Om Amaral la fram W.O.C kortet,alltså att Maddie är "Ward of court" så kan domaren blåsa av processen för "abuse of power".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in