• 1
  • 2
2014-01-15, 13:07
Medlem
MrDjoness avatar
Jag undrar vad för mediciner föreslår ni för en person som är kroniskt cancer sjuk?
Vad kan underlätta bortgången? Vad hade ni använt för något och varför?
Citera
2014-01-15, 13:13
Medlem
Henssons avatar
Beror ju helt på vilken typ av cancer det gäller...
Citera
2014-01-15, 13:14
Medlem
MrDjoness avatar
Ventrikeln samt bukhinnan.
Citera
2014-01-15, 13:21
Medlem
Henssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDjones
Ventrikeln samt bukhinnan.

Läkemedelsupplysningen har öppet helgfria vardagar mellan klockan 08.00 och 20.00.

Telefonnummer 0771-46 70 10

Ställ samma fråga där som du gjort här så är nog chansen större att dom kan hjälpa dig mer exakt.
Citera
2014-01-15, 13:28
Medlem
MrDjoness avatar
Jag söker en samlad åsikt av Flashback forum. Tror dessutom inte att dem är så angelägna att rekommendera läkemedel som man kan flumma på.

Meningen är inte att det ska flummas utan mera att höra vad folk tycker underlättar mest vid en sån här situation.
Citera
2014-01-15, 14:08
Medlem
Jag skulle nog först testa marijuana och se om det underlättar.
Citera
2014-01-15, 14:08
Medlem
failures avatar
Beror väl på om personen i fråga har kraftig smärta, läkemedel med fentanyl är ganska populära.
Citera
2014-01-15, 14:16
Medlem
Finns det möjlighet för alternativa kurer så hade jag testat det. Juicekur t.ex.
Sluta äta för 7-10 dagar och drick endast pressad juice, upp till 10l om dagen (allt från bär, rotfrukter, betor, sallad, frukter, o.s.v.) Ät ingenting.
Marijuana har hjälpt många, cannabisoljan, precis som juicekuren, har botat ett flertal människor från just cancer, om inte annat lindrat avsevärt. I vissa fall har man inget att förlora.
Baking Soda skall ha bra effekter, likaså Essiac-te. Motion rekommenderas alltid.
Men googla,ring samt maila experter. Ta inte mina ord för det.
Citera
2014-01-15, 14:41
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio

Håller med talaren här ovanför.

Testa en liten liten mängd majja och kolla om de skulle bli bättre. Min väns mormor har liknande och kör på olaglig cannabis faktiskt som hon handlar från barnbarnet

Fungerar utmärkt och hon tar 2 om dagen, tydligen kan hon hantera livet då på en väldigt mycket bättre plan.
Citera
2014-01-15, 14:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Ja, jag tror också på det. Sen kanske någon mysig opiat på det. Det handlar inte så mycket om att "flumma" som att det faktiskt är droger som gör livet lite trevligare.
Citera
2014-01-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDjones
Jag söker en samlad åsikt av Flashback forum. Tror dessutom inte att dem är så angelägna att rekommendera läkemedel som man kan flumma på.

Meningen är inte att det ska flummas utan mera att höra vad folk tycker underlättar mest vid en sån här situation.

Jag tar för givet att den sjuke genomgår någon form av behandling eller har en vårdkontakt för sin cancer? Vänd er till behandlande läkare istället, det är garanterat bättre för den sjuke än en massa okvalificerade gissningar från flashbackare. Är man cancersjuk snålas det dessutom sällan med symtomlindrande läkemedel. Opiater som morfin, fentanyl och i viss mån andra derivat är man oerhört generös med. Det är dessutom inte särskilt svårt att få någon form av benzodiazepiner eller annan effektiv ångestlindrande behandling. Gör din anhörig en tjänst och prata med vården ffs...
Citera
2014-01-15, 16:18
Medlem
Gräs om man är en sån person, annars Morfin, Fetanyl, Oxycontin och kanske någon benso emot ångest om man har det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in