2014-01-14, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Menar du att Polisens tekniker inte letade efter bla. dragspår med vitt ljus

Det gjorde dom kanske. Dragspår nämns inte. Men det var inte det som var svårförklarat. Du blandar hej vilt efter eget behag. Har du källa på ditt påstående?
Citera
2014-01-14, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Alla kan inte kvantifiera kraftåtgången till 2kg, nej. Det är bara du som slänger till med en siffra helt utan grund, precis såsom du alltid brukar göra.
Ifall inte de som bär presenningen använder kraft för att pressa inåt kommer inte presenningens egen tyngd räcka till för att ge upphov till samma effekt som när du sätter dina händer på varsin sida av bäddmadrassen och trycker till. Det kan tom ett barn förstå.

Jag har aldrig pratat om egentyngden från presenningen, läs ditt egna fetade

För tredje gången:
Du har nu tryckt in presenningens kortsida under bäddmadrassen, resterande 460x340 ligger ihoprullad ovanpå. Hur får du över MJ och bäddmadrass ?
Citera
2014-01-14, 14:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Jag tänker att han först sköt sängen bort från väggen med kulhålet. Sen la han presenningen på golvet. Först lägger han på den tomma madrassen för att sedan dra ner den Marina låg på. Sen är det bara att flytta undan eventuella möbler som står i vägen och packetera.

Tror du att släpspår i damm kan försvinna efter en veckas aktivitet i rummet?
Tror du att spår av saker som flyttas skapas av en veckas aktivitet i rummet?
Citera
2014-01-14, 14:13
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fonden gick bra, om hon hade stora fondandelar 2009 hade hon inte gjort förlust.

Men jag säger inte att det är omöjligt, hon kan ha tricksat med köp och försäljning (fast hon verkar inte ha varit den typen) och haft en himla otur. Eller haft oturen att ha en kass fondförvaltare. Men det är osannolikt.

Helt ärligt förstår jag inte varför du fortsätter hävda saker när du inte ens begriper de mest grundläggande ting om fondkonton och andelsförsäljning.
Försäljningar under första kvartalet 2009 kan mycket väl ha renderat underskott av kapital.

Vidare vill jag ha klarlagt ifrån dig varför du envisas med att hävda att fonden skall ha haft en avkastning på 22 (22,6) % för 2009.
Citera
2014-01-14, 14:15
Bannlyst
Citat:
Det gjorde dom kanske. Dragspår nämns inte. Men det var inte det som var svårförklarat. Du blandar hej vilt efter eget behag. Har du källa på ditt påstående?

Nejdå här blandas inget. Lyssna på ljudbanden igen, dragspår nämns, och att man letat efter spår efter saker som flyttats.
Citera
2014-01-14, 14:15
Bannlyst
Citat:
Tror du att spår av saker som flyttas skapas av en veckas aktivitet i rummet?

Det ska vädras och bäddas och bäddas om. Poliser ska också trampa runt. Rent krasst kan Fredrik ha bott i sovrummet i en vecka.
Citera
2014-01-14, 14:16
Bannlyst
Citat:
Nejdå här blandas inget. Lyssna på ljudbanden igen, dragspår nämns, och att man letat efter spår efter saker som flyttats.

Vilket band och på vilken tid? Jag har lyssnat men kan inte höra att de säger dragspår.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag tänker att han först sköt sängen bort från väggen med kulhålet. Sen la han presenningen på golvet. Först lägger han på den tomma madrassen för att sedan dra ner den Marina låg på. Sen är det bara att flytta undan eventuella möbler som står i vägen och packetera.

Tror du att släpspår i damm kan försvinna efter en veckas aktivitet i rummet?

Ja det naturligtvis kan det försvinna. Sen vet jag inte om det var dammigt i Marinas sovrum.. var det det som borde annan aktivitet synts i det dammet också tänker jag...? Damm fördelar väl sig lite olika och fönstret stod som bekant öppet. Damm har ju en förmåga att samla ihop sig, dammråttor du vet. Jag tror inte det var så dammigt och inte att det blir så dammigt på en vecka? jag kan såklart ha fel i det.

Jag måste gå till FUP för att kolla in bilderna från sovrummet för att se vilka möbler som stod där förutom sängen och sängborden.
Citera
Medlem
JensLapiduss avatar
Allt detta tjat om dragspår som inte fanns, stod inte fönstret i sovrummet på vid gavel när polis, CJ och LJ var där? Om det nu stått öppet sen den 27/28/29 så har det väl varit en stor cirkulation där inne varpå damm som inte låg där eller damm som låg i hörnen borde kunna ha rört på sig och därmed dolt eventuella knappt befintliga dragspår?

Att det ska vara nödvändigt att resonera som en idiot eller trotsig femåring bara för att hävda sin rätt är ju helt makalöst!
Så många inlägg, så intetsägande innehåll, bara ett evigt ifrågasättande från en skribent! Trovärdigheten och kompetensen minskar för varje inlägg...

Den överbevisning som tycks krävas är allt annat än rättssäker...eftersom allt verkar kunna ifrågasättas! Inte ens med ett vittne kan man säkert fälla en GM, vittnet kan ju ljuga, vittnet har troligen sett fel, vittnet är troligen manipulerat eller mutat!
Citera
2014-01-14, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Allt detta tjat om dragspår som inte fanns, stod inte fönstret i sovrummet på vid gavel när polis, CJ och LJ var där? Om det nu stått öppet sen den 27/28/29 så har det väl varit en stor cirkulation där inne varpå damm som inte låg där eller damm som låg i hörnen borde kunna ha rört på sig och därmed dolt eventuella knappt befintliga dragspår?

Att det ska vara nödvändigt att resonera som en idiot eller trotsig femåring bara för att hävda sin rätt är ju helt makalöst!
Så många inlägg, så intetsägande innehåll, bara ett evigt ifrågasättande från en skribent! Trovärdigheten och kompetensen minskar för varje inlägg...

Den överbevisning som tycks krävas är allt annat än rättssäker...eftersom allt verkar kunna ifrågasättas! Inte ens med ett vittne kan man säkert fälla en GM, vittnet kan ju ljuga, vittnet har troligen sett fel, vittnet är troligen manipulerat eller mutat!
Läs tråden om Bodenmordet, där delvis samma personer hävdar att den enda logiska förklaringen är att blod från mordoffret planterats i den misstänktes bil - och att dna från den misstänkte planterats på offrets avsågade ben. Att den misstänkte erkänner är inte heller enligt dessa dårar något bevis - eftersom Quick ljugit. Vissa skribenter verkar inte vilja att någon någonsin ska kunna fällas för någonting.
Citera
2014-01-14, 14:22
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Fonden gick bra, om hon hade stora fondandelar 2009 hade hon inte gjort förlust.

Men jag säger inte att det är omöjligt, hon kan ha tricksat med köp och försäljning (fast hon verkar inte ha varit den typen) och haft en himla otur. Eller haft oturen att ha en kass fondförvaltare. Men det är osannolikt.

Hur fonden gått i 2009 är väl irrelevant?
Hur fonden gått sen hon köpte den är vad som räknas.

Du har nog gått in i en återvändsgränd här.
Medge att du inte har full koll så lämnar vi detta...

Oftast är det enkla det rimliga, dvs att hon gjort en eller flera köp under 2000talet och hon har fått ett GAV som var högre än försäljningsbeloppet.
Senast redigerad av ZilverZodde 2014-01-14 kl. 14:24.
Citera
2014-01-14, 14:24
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag har aldrig pratat om egentyngden från presenningen, läs ditt egna fetade

För tredje gången:
Du har nu tryckt in presenningens kortsida under bäddmadrassen, resterande 460x340 ligger ihoprullad ovanpå. Hur får du över MJ och bäddmadrass ?

Fortsätt slå dig själv i huvudet, du blir säkert klokare av det.

Vi har nu inte bara sett FS bli belagd med lögn utan det gäller även dig.

Bevis:
Citat:
Den ovanliggande madrassen anpassar sin bredd av den egentyngd som presseningens långsidor får.
Den övre kommer bågna och pressas ihop en smula, vara som ett S sett från kortsidan.
Den undre som ett U, MJ mittemellan.

Dags att sätta in en bild på dig själv i din avatar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in