2014-01-14, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Men snälla vännen , du låter som att du försöker hjälpa fs att bli sjukskriven.
Mannen som satte sten , byggde altaner, cyklade en mil och åkte wakeboard.

Ryggont ? Mja, snarare arbetsskygg

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
med tanke på att hans främsta egenskap, näst efter selektiv minneskapacitet, tycks vara en aktiv strävan att undvika hederligt arbete så tillskriver jag inte hans diverse krämpor någon större trovärdighet

Då tar vi samma frågeställning utan krämpor, försök svara på frågorna.

Kan FS själv lyckas få ut kropp & blodiga madrasser ?
Hur brett var paketet och hur bred är innedörren ?
Exakt hur skulle en person lyckas med detta utan att "nudda golv" sas ?

Enar sade oförklarligt, men hjälp gärna Polisen med en av de många saknade länkarna i fallet, de kan behöva en skarp hjärna.
Citera
2014-01-14, 10:07
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Smygmobilen är undersökt. Är den inte använd finns ingen telefonlista.
Rättelse, om den undersöktes efter sex månader finns ingen telefonlista.

Korrigering, det är fortfarande fullt möjligt att utifrån fakturaunderlag se aktiviteten kopplat till ett abonnemang även efter 6 månader.
Att den lille teleteknikern inte vet om detta förvånar ingen eftersom du gång efter annan har visat dig vara ute och cykla när det gäller modern telekommunikation.
Citera
2014-01-14, 10:08
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var de här fotona på FS som jag har för mig att hon fick se den gången:

http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg

Och här Svensson på en annan bild och glänser i all sin prakt med fina solglasögon och allt...

http://www.bild.me/bild.php?file=3275000Namnl_st-1.jpg

Är det Ray-Ban mån tro? Märket på glasen?

Mer intressant än märket på glasen är väl de olika färgerna i håret. Allt tycks inte vara pissigt råttbrunt.
Citera
2014-01-14, 10:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Då tar vi samma frågeställning utan krämpor, försök svara på frågorna.

Kan FS själv lyckas få ut kropp & blodiga madrasser ?
Hur brett var paketet och hur bred är innedörren ?
Exakt hur skulle en person lyckas med detta utan att "nudda golv" sas ?

Enar sade oförklarligt, men hjälp gärna Polisen med en av de många saknade länkarna i fallet, de kan behöva en skarp hjärna.

Om en alt GM kan det på egen hand så är det nog tekniskt möjligt för FS med.

Hur brett var paketet respektive innerdörren? (om du vet alltså...)
Citera
2014-01-14, 10:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag har fakta bakom teorin. Hon hade 300000 kr i fonder, ett belopp som inte förklaras av hennes inkomst.

Insättningarna kan ha skett under vintersäsongen, då fotoinkomsterna från skridskouppträden var som störst, och insättningarna kan ha varit då också, utan att FS visste något. Och insättningarna kan ha dolts genom många överföringar från lönekontot (som redan är kontrollerade insättningar), och de svarta pengarna användes till konsumtion.

Dessvärre uppvisar du återigen problem av samma typ som Fnurran, nämligen grav kunskapsbrist.

Läs på lite om hur fondkonton fungerar och vad GAV är för något.
Dessutom är det oerhört lätt för den bank eller institution som hanterar fondkontot ifråga att ta fram uppgifter på när nya köp av fondandelar har genomförts. Detta är alltså inget som kan döljas genom insättningar från ett lönekonto, utan syns oerhört tydligt.
Lägg till detta det faktum att många fondkonton är återinvesterande, om du nu förstår vad det innebär.
Någon fakta har du inte visat upp i dina inlägg om fondpengarna, mest unkna fördomar och dålig ämneskunskap.
Citera
2014-01-14, 10:15
Medlem
KluvenTungas avatar
Hur än mördaren betett sig för att få ut paketet har M knappast flugit ut. Ibland låter det som att bara för att skeendet inte är fastställt i detalj så kan bortforslingen och mordet aldrig ha ägt rum.
Citera
2014-01-14, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om en alt GM kan det på egen hand så är det nog tekniskt möjligt för FS med.

Hur brett var paketet respektive innerdörren? (om du vet alltså...)

Frågeställningen handlar inte om FS, utan att Polisen inte kan visa hur en ensam person kan ta ut ett paket själv utan dragspår i golvet.

Paketet var ca. 200x80cm.
Jag uppskattar att det är en 80 dörr, dörrbladet ca. 70cm.

Jag sällar mig till Enar. Det är oförklarligt.
Men han har inte ställt hypotesen om det var två gm...ännu.
Citera
2014-01-14, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Hur än mördaren betett sig för att få ut paketet har M knappast flugit ut. Ibland låter det som att bara för att skeendet inte är fastställt i detalj så kan bortforslingen och mordet aldrig ha ägt rum.

I detalj behövs inte. Det räcker med en hypotes som visar att det är möjligt ensam.
Polisen har inte ens en hypotes, mer än att det är oförklarligt.

Den enda rimliga hypotesen är att det var två gm, och då faller korthuset.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Frågeställningen handlar inte om FS, utan att Polisen inte kan visa hur en ensam person kan ta ut ett paket själv utan dragspår i golvet.

Paketet var ca. 200x80cm.
Jag uppskattar att det är en 80 dörr, dörrbladet ca. 70cm.

Jag sällar mig till Enar. Det är oförklarligt.
Men han har inte ställt hypotesen om det var två gm...ännu.

Om man bär? Eller lyfter i snörena?
Två GM känns inte helt otänkbart i min värld. Men jag är inte så van vid att mörda och städa och frakta.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Dessvärre uppvisar du återigen problem av samma typ som Fnurran, nämligen grav kunskapsbrist.

Läs på lite om hur fondkonton fungerar och vad GAV är för något.
Dessutom är det oerhört lätt för den bank eller institution som hanterar fondkontot ifråga att ta fram uppgifter på när nya köp av fondandelar har genomförts. Detta är alltså inget som kan döljas genom insättningar från ett lönekonto, utan syns oerhört tydligt.
Lägg till detta det faktum att många fondkonton är återinvesterande, om du nu förstår vad det innebär.
Någon fakta har du inte visat upp i dina inlägg om fondpengarna, mest unkna fördomar och dålig ämneskunskap.
Marinas inkomst 2009 var 300.500 kr, och hon hade ett underskott av kapital på 4579 kr. Jag vidhåller att fondernas värde inte motsvaras av hennes inkomst.

Visst kan bank eller institution ta fram uppgifter på när nya köp av fondandelar har genomförts, har jag sagt annat?
Citera
2014-01-14, 10:28
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Två män kan föra ut kroppen utan släpmärken. FS är inte två män.

Tre män kan föra ut två kroppar utan släpmärken. FS är inte tre män.

Fem män kan föra ut tre kroppar utan släpmärken. FS är inte heller fem män.

Din poäng?

Om två kan så kan inte FS?

Citat:
Det är du som påstår att FS sköt Marina. Hur gick det till att få ut kroppen?

Det har vi beskrivit för dig gång efter annan. När du ska du försöka använda din energi till att motbevisa det som har förklarats för dig istället för att bara återupprepa dina förfrågningar?

Citat:
Tämligen otympligt att hantera en presenning på 540x320 cm i en säng som är 90x200 cm. Jag tvivlar starkt på att han hade hunnit på 20 minuter. Dessutom vägde paketet ca 100 kg, vilket man knappast bär.

Aj då...stackars alla våra rökdykare där ute i landet. De övar nämligen med dockor som väger 75-80 kg och då iförda full rökdykningsutrustning vilket gör att totalvikten de bär ligger på dryga 100kg, men det bär man ju knappast.

Vidare är det inte alltför otympligt att hantera en presenning på det viset ifall man viker upp den såsom man avser att använda den innan den läggs på plats i sängen.

Citat:
Marina vägde 83 kg. Till det kommer 2 st bäddmadrasser, fleecefilt, kudde, lakan, påslakan och presenning. Räkna med att paketet vägde över 100 kg.

EG sa i TR att kroppen kunde inte ha varit i rummet mer än 20 minuter. Hur tätslutande är presenningen i ändarna under hoprullningen? Den måste ha varit helt öppen där.

Varför måste den det?
Bäddmadrasserna var 200 cm långa och det ger 120 cm tillgodo ifall man använder presenningen med den kortaste sidan längs med bäddmadrassernas längd.
Lägg madrasserna och kroppen på plats på presenningen, vik in de "överblivna" 60 cm (borde ge ett överlapp på minst 30 cm) och rulla in i presenningens längd, precis såsom med en vårrulle.
Citera
2014-01-14, 10:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Tre män kan föra ut två kroppar utan släpmärken. FS är inte tre män.

Fem män kan föra ut tre kroppar utan släpmärken. FS är inte heller fem män.

Din poäng?

Om två kan så kan inte FS?

Det har vi beskrivit för dig gång efter annan. När du ska du försöka använda din energi till att motbevisa det som har förklarats för dig istället för att bara återupprepa dina förfrågningar?

Aj då...stackars alla våra rökdykare där ute i landet. De övar nämligen med dockor som väger 75-80 kg och då iförda full rökdykningsutrustning vilket gör att totalvikten de bär ligger på dryga 100kg, men det bär man ju knappast.

Vidare är det inte alltför otympligt att hantera en presenning på det viset ifall man viker upp den såsom man avser att använda den innan den läggs på plats i sängen.

Varför måste den det?
Bäddmadrasserna var 200 cm långa och det ger 120 cm tillgodo ifall man använder presenningen med den kortaste sidan längs med bäddmadrassernas längd.
Lägg madrasserna och kroppen på plats på presenningen, vik in de "överblivna" 60 cm (borde ge ett överlapp på minst 30 cm) och rulla in i presenningens längd, precis såsom med en vårrulle.
Jag har inte fått någon trovärdig förklaring till hur en ensam FS kan föra ut kroppen utan släpmärken.

Under rullandet går det inte att vika ihop ändarna. Man kan alltså inte spara tid på att rulla ihop ändarna och stoppa lukt från att komma ut förrän rullandet är klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in